خبرنگاران ذوالفقاری: دستورالعمل برگزاری مراسم محرم به استان ها ابلاغ می گردد

به گزارش سهندبلاگ، تهران- خبرنگاران- معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اعلام تمدید یک هفته ای لغو طرح ترافیک تهران، گفت: دستورالعمل برگزاری مراسم محرم که با همکاری وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات تهیه شده و به همه استان ها ابلاغ می گردد.

خبرنگاران ذوالفقاری: دستورالعمل برگزاری مراسم محرم به استان ها ابلاغ می گردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در بیست ونهمین نشست کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی که با حضور ایرج حریرچی و علیرضا رئیسی معاونان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور و سایر نمایندگان دستگاه های عضو کمیته در محل وزارت کشور برگزار گردید، با تبریک عید سعید غدیر خم و روز خبرنگار، گفت: کرونا تهدید بزرگی برای سلامت جامعه است و باید با اتخاذ راهکار ها و رعایت پروتکل های بهداشتی، از خطر این بیماری رهایی یابیم.

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و امنیتی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم ما در این جلسات، باید هم اندیشی و آنالیز طرح های نو و ابتکاری باشد، گفت: باید با فکر مشترک و جمعی روی این محور تمرکز کنیم که با چه مکانیسم هایی بهتر می توانیم به مقابله با این بیماری بپردازیم.

وی در این خصوص پیشنهاد داد: ضرورت دارد همه دستگاه ها و نهادهای رسمی کشوری طرح یک ساله همزیستی با کرونا را ارائه دهند.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه نباید دچار روزمرگی شویم، گفت: برنامه محوری دستگاهها در امر مبارزه با کرونا سه مزیت صیانت از کارکنان، مراجعه کنندگان و همچنین بایدها و نباید هایی که در هر دستگاهی متناسب با کارکرد خودش باید اتفاق بیفتد، همراه دارد.

برنامه یک ساله همزیستی با کرونا تدوین گردد

ذوالفقاری توضیح داد: باید برنامه یک سال همزیستی با کرونا که بتواند حداکثر صیانت از جان مردم را داشته باشد هرچه سریعتر از سوی هر کدام از دستگاه ها تهیه و مورد آنالیز کارشناسی قرار گیرد و برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارائه گردد.

لغو طرح ترافیک یک هفته دیگر تمدبد می گردد

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به تمدید لغو طرح ترافیک به مدت یک هفته دیگر اشاره نمود و گفت: پس از این مدت، به وسیله قرارگاه مبارزه با کرونا در تهران آنالیز گردد که لغو این طرح چه تاثیری در کاهش اپیدمی کرونا گذاشته است.

وی افزود: موضوع مورد آنالیز دیگر در نشست امروز ضمانت اجرای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بود.

ذوالفقاری با اشاره به پروتکل های بهداشتی که از سوی ستاد ملی کرونا برای مردم، دستگاه های دولتی و اصناف ارائه شده است، اضافه نمود: این پروتکل ها با هدف حفظ سلامت جان مردم بوده و همه موظف به رعایت آن هستند.

وی با تاکید بر اینکه در نشست امروز برای دستگاههای دولتی مشمول خدمات کشوری، اصناف و مردم تصمیمات مهمی در مورد عدم رعایت اصول بهداشتی اتخاذ شده است، گفت: این تصمیمات پس از تصویب در ستاد ملی کرونا ابلاغ و اجرا خواهد شد.

ذوالفقاری همچنین به مساله تشکیل کمیته عالی نظارت از سوی وزارت بهداشت اشاره نمود و گفت: انتظار می رود وزارت بهداشت این کمیته را که مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا است را تشکیل دهد و در بعد نظارت بر فرایند اجرای پروتکل ها با جدیت اقدام و تصمیمات عملیاتی گردد.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا درباره چگونگی برگزاری مراسم ماه محرم، گفت: دستورالعمل برگزاری ماه محرم که با همکاری وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شده در این جلسه نهایی شد و امروز به کلیه استانها ابلاغ می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9716

به "خبرنگاران ذوالفقاری: دستورالعمل برگزاری مراسم محرم به استان ها ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ذوالفقاری: دستورالعمل برگزاری مراسم محرم به استان ها ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید