خبرنگاران روایت رییس کمیسیون آموزش از دلایل نمایندگان موافق و مخالف برگزاری کنکور

به گزارش سهندبلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس کمیسیون آموزش مجلس با تشریح جلسه امروز کمیسیون درباره تصمیم گیری درباره کنکور سراسری گفت: بعضی از نمایندگان معتقد بودند که کنکور فعلا برگزار نشود. موافقان برگزاری کنکور هم می گفتند پیک بیماری در پاییز با آنفلوانزا همزمان خواهد شد و باید هر چه زودتر آزمون را برگزار کرد.

خبرنگاران روایت رییس کمیسیون آموزش از دلایل نمایندگان موافق و مخالف برگزاری کنکور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به نشست امروز کمیسیون آموزش اظهارداشت: جلسه امروز با حضور وزرای علوم، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، معاونان و نماینده دانشگاه ها برگزار و نظرات و نگرانی ها برای برگزاری آزمون سراسری 99 در این جلسه مطرح شد.

وی اضافه کرد: بعضی از نمایندگان معتقد بودند که کنکور در زمان حال برگزار نگردد و موافقان برگزاری نیز اعتقاد به بدتر شدن شرایط کرونایی کشور داشتند و مدعی بودند پیک بیماری با بیماری آنفلوانزا در پاییز همزمان خواهد شد و باید هر چه زودتر آزمون را برگزار کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان معتقد بودند که ظرفیت محل برگزاری آزمون برای شرکت کنندگان باید یک پنجم تعداد افرادی باشد که در آزمون دکتری 99 شرکت کردند. همچنین اعطای پک بهداشتی و قطع شدن اینترنت از دیگر درخواست هایی بود که نمایندگان داشتند.

منادی سفیدان به موافقت وزیر ورزش و جوانان برای اختصاص استادیوم ها برای برگزاری کنکور 99 اشاره نمود و گفت: قرار شد 8 هزار وزرشگاه برای برگزاری آزمون سراسری 99 در اختیار سازمان سنجش قرار داده گردد. همچنین سازمان سنجش تعهد داده است که تعداد حوزه های برگزاری کنکور زیاد است و فقط 20 درصد تراکم حضور در حوزه های امتحانی را شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه نماینده ها از توضیحات مسوولان قانع نشدند، توضیح داد: قرار شد فردا - دوشنبه - جلسه ای با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محل دفتر وزیر و نماینده از مجلس و بنده برگزار گردد و در این جلسه تعویق کنکور، عدم برگزاری کنکور یا برگزاری به موقع آزمون سراسری بحث و آنالیز گردد.

موافقت مشروط کمیسیون بهداشت با برگزاری کنکور سراسری

علی اصغرباقرزاده نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران اظهارداشت: نظر کمیسیون موافقت مشروط برای برگزاری کنکور با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

نماینده بابلسر و فریدون کار با بیان اینکه در موضوع برگزاری کنکور موافقان و مخالفانی زیادی صحبت کردند، گفت: بسیار از نماینده ها معتقد بودند در صورت به تعویق افتادن کنکور، چرخه آموزش دچار اشکال خواهد شد. همچنین در زمینه پزشکی نیز گفته شد اگر آزمون دستیاری پزشکی برگزار نگردد، بیمارستان ها برای داشتن رزیدنت دچار مشکل می شوند.

وی ادامه داد: اگر رزیدنت ها وارد چرخه فعالیت در بیمارستان ها نشوند کار درمان مختل می گردد. موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد، مربوط به زمان برگزاری آزمون بود که اگر آزمون 99 برگزار نگردد، چه زمانی برگزار گردد؟

نایب رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همزمانی کرونا با آنفولانزا در پاییز اشاره نمود و گفت: سازمان بهداشت دنیای اعلام نموده تا زمان زیادی مردم دنیا باید با کرونا همزیستی مسلامت آمیز داشته باشند. زیرا زمان انتها کرونا معین نیست.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار همچنین از آنالیز طرح جهش فراوری دانش بنیان در جلسه امروز کمیسیون اطلاع داد و گفت: این موضوع در کمیسیون بحث شد و سازمان تامین اجتماعی موظف شد با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ارائه نوعی از بیمه مناسب در مشاغل برای کسب و کارهای نوپا و مشاغل آزاد اقدام کند.

وی اضافه کرد: در این بحث بیشتر نماینده ها موافق بودند ولی درباره بندهای مختلف قرار شد در جلسه آینده بحث و آنالیز صورت بگیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9753

به "خبرنگاران روایت رییس کمیسیون آموزش از دلایل نمایندگان موافق و مخالف برگزاری کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روایت رییس کمیسیون آموزش از دلایل نمایندگان موافق و مخالف برگزاری کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید