خبرنگاران ساماندهی کارگران تخلیه و بارگیری مرز رسمی پرویزخان لازم است

به گزارش سهندبلاگ، قصرشیرین- خبرنگاران- فرماندار قصرشیرین گفت: ساماندهی کارگران بخش تخلیه و بارگیری شاغل در مرز رسمی پرویزخان لازم است و باید با انجام تدابیر لازم و مناسب برای این بخش اقدام گردد و کنترل بر ترددهای مرزی نیز تشدید یابد.

خبرنگاران ساماندهی کارگران تخلیه و بارگیری مرز رسمی پرویزخان لازم است

مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون کارگری قصرشیرین در محل فرماندار این شهرستان اضافه نمود: هم اکنون بیش از 2هزار تن از کارگران کار تخلیه کامیون های حامل کالاهای صادراتی را در محوطه مرز برعهده دارند که احتیاجمند ساماندهی هستند.

وی اظهارداشت: مرز رسمی پرویزخان در قصرشیرین یکی از مناطق راهبردی کشور برای انجام صادرات غیرنفتی است و حجم تردد روزانه کارگران، تجار و رانندگان و دیگر ادارات و نیروهای مستقر در مرز بسیار زیاد است که احتیاجمند ساماندهی است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: هم اکنون ارگان های مستقر در مرز پرویزخان از جمله گمرک و نیروهای نظامی به صورت شبانه روز امور مرزی را رصد می نمایند.

تاتار ادامه داد: بسیاری از کارگران مستقر در مرز زیرنظر تعاونی گمرک فعالیت می نمایند و به صورت ماهیانه حقوق و بیمه خود را دریافت می نمایند و در مناسبت های مذهبی مختلف نیز مبالغی تحت عنوان پاداش به آن ها پرداخت می گردد.

وی گفت: مرز برای انجام امور صادرات یک ظرفیتی دارد که باید براساس آن تصمیم گیری گردد.

دادستان قصرشیرین هم در این جلسه گفت: مرز رسمی پرویزخان نقش مهم و حیاتی برای صادرات کالا به کشور عراق دارد.

سعید خدرویسی اضافه نمود: این مرز با سابقه بیش از 20 سال در زمینه تجارت، ارزآوری بالایی برای دولت داشته و نقش حیاتی و کلیدی در جذب بازار کشور عراق دارد.

وی با بیان اینکه مرز پرویزخان هم اکنون در زمینه زیرساخت ها و امکانات شرایط مطلوبی ندارد، افزود: در بخش کارگری هم نظم و نظارتی صورت نمی گیرد، بعضی از این افراد مشکلاتی را بوجود آورده اند که ضروری است با آنها برخورد گردد.

دادستان قصرشیرین افزود: دستگاه قضایی با این افراد قاطعانه برخورد خواهد نمود اما در کنار اقدام های قضایی گمرگ موظف است در کوتاه ترین زمان کار هویت بخشی کارگران را شروع و برای همه کارت صادر کند.

وی گفت: ضرورت دارد ماموران انتظامی و هنگ مرزی ضمن تعامل با مدیریت گمرک تا راه اندازی گارد گمرک امنیت لازم برقرار نمایند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 186 کیلومتر مرز با عراق یکی از مهمترین شهرهای غرب کشور برای توسعه روابط مالی با این کشور و اقلیم کردستان محسوب می گردد که با داشتن 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی هم اکنون به مرکزی برای فعالیت های مهم مالی، صادرات و واردات کالا به این کشور همسایه تبدیل شده است.

هم اکنون روزانه بطور میانگین یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از جمله مانند میوه و تره بار، خشکبار، لوزام و مصالح ساختمانی، لوزام خانگی و دیگر کالاهای مورد احتیاج مردم عراق و اقلیم کردستان از مرز پرویزخان صادر می گردد.

بیشترین حجم مبادلات مالی به کشور عراق معادل 54 درصد کالاهای صادراتی کشورمان (یک هزار و 500 کامیون صادراتی و ترانزیتی) از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می گردد ضمن اینکه این مرز به عنوان فعال ترین بازارچه مرزی کشور شناخته شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10020

به "خبرنگاران ساماندهی کارگران تخلیه و بارگیری مرز رسمی پرویزخان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساماندهی کارگران تخلیه و بارگیری مرز رسمی پرویزخان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید