خبرنگاران غربالگری سلامت، به کنترل بیماری کرونا در زنجان یاری زیادی کرد

به گزارش سهندبلاگ، زنجان- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: اجرای طرح خوداظهاری و غربالگری سلامت، یاری زیادی به کنترل و مهار بیماری کرونا در این استان کرد به طوری که با مشارکت 95.4 درصد مردم استان در این طرح، 16 هزار و 230 مورد مشکوک شناسایی شد.

خبرنگاران غربالگری سلامت، به کنترل بیماری کرونا در زنجان یاری زیادی کرد

دکتر محمدرضا صائینی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان اضافه کرد: پنج هزار و 408 نفر جهت مراجعه به پزشکان معرفی شدند، یک هزار و 629 نفر فاقد مشکل شناسایی شدند، 591 نفر به مراکز 16 ساعته معرفی و 6 هزار و 351 نفر نیز ویزیت شدند.

وی با بیان اینکه سناریوی پیش بینی شیوع بیماری کرونا دارای فرمول خاصی است، گفت: این فرمول به سه مورد میزان مُسری بودن، مدت مُسری بودن و تعداد مبتلایان در دوره مُسری بودن، ارتباط دارد.

صائینی با بیان اینکه با نزدیک شدن سناریو به عدد یک، بیماری کنترل می گردد، اعلام کرد: این عدد طی روزهای گذشته 1.28 بود که در این شرایط با ابتلای 18 درصد جامعه به کرونا، بیماری به مرحله کنترل و تعادل می رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: اگر بتوانیم شرایط موجود را حفظ کنیم و مردم نیز چند هفته دیگر متعهد و شکیبا باشند و رعایت نمایند با پیک بیماری روبرو نمی شویم.

وی با اشاره به اجرای پایلوت نمونه گیری ویروس کرونا در استان زنجان گفت: 12 محل در این استان برای اجرای طرح معین شد.

صائینی اعلام کرد: 1200 نمونه ظرف هفت روز در استان زنجان آنالیز شد که طبق آن به ازای هر چهار نفر، نمونه یک نفر مثبت بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با حفظ شرایط کنونی و با رعایت مردم به پیک بیماری روبرو نشویم.

صائینی ابراز کرد: شدت بیماری با شرایط کنونی تا انتها اردیبهشت، کاهش می یابد اما باز هم تا اواسط تابستان و حتی فصل پاییز ادامه می یابد اما شدت آن پایین خواهد بود.

15 میلیارد تومان یاری های مردمی جمع آوری شد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: مجموع یاری های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده توسط مشارکت ها، پویش های مردمی و خیران بیش از 15 میلیارد تومان بود که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، بهزیستی و مجمع خیرین سلامت استان نهاده شد.

مسیح الله سلطانی با بیان اینکه هم اکنون هفت پویش مردمی فعالیت می نمایند، گفت: عمده فعالیت این پویش ها جمع آوری یاری های مردمی است.

وی اعلام کرد: بخشی از یاری ها توسط سازمان های مردم نهاد، جمع آوری می گردد که مسئله ای نداشته و مجوز افتتاح حساب صادر می گردد اما در مورد پویش ها اگر معرفی یک تشکل را نپذیرند، مجوز افتتاح حساب با مشکل روبرو می گردد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز گفت: کمیته ای از اول اسفند سال 98 در بهزیستی استان برای مقابله با بیماری کرونا در بخش های توانبخشی، کمپ ها و اَیتام تشکیل شد.

محمد محمدی اعلام کرد: نظارت مستمر به مراکز شبانه روزی، واریز 2 مرحله ارقام برای هر مددجو جهت تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی نماینده، توزیع رایگان بسته های اهدایی حسینیه اعظم، توزیع شیلدهای محافظتی صورت، خرید و توزیع وسایل بهداشتی و ضدعفونی نماینده به ارزش 100 میلیون تومان برای همکاران و مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی، ممنوعیت پذیرش افراد جدید و تخصیص اتاق نگهداری بیمار از جمله اقدامات بهزیستی استان زنجان برای مقابله با بیماری کرونا است.

وی گفت: تمام افراد در مراکز نگهداری تحت نظارت بهزیستی در قرنطینه کامل بوده و خوشبختانه تا کنون حتی یک مورد مبتلا به کرونا هم در بین آن ها نداشته ایم.

سرپرست شهرداری زنجان نیز گفت: سال گذشته 680 متکدی از سطح شهر زنجان جمع آوری شد که 461 نفر مرد و 219 نفر زن بودند.

حبیب ملایی یگانه اضافه کرد: در امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد مردم در سطح شهر، شمار متکدیان بسیار پایین بوده و هیچ متکدی در سطح شهر مشاهده نمی گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7888

به "خبرنگاران غربالگری سلامت، به کنترل بیماری کرونا در زنجان یاری زیادی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران غربالگری سلامت، به کنترل بیماری کرونا در زنجان یاری زیادی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید