خبرنگاران فرماندار اردکان: بخشی از خط انتقال آب مرکز شهرستان بازسازی می گردد

به گزارش سهندبلاگ، یزذ - خبرنگاران - فرماندار اردکان گفت: با همکاری فرمانداری ، شرکت آب و فاضلاب و مشارکت صنعت شهرستان ، بخشی از خط انتقال آب حوزه شهری با پیش بینی 500 میلیون تومان هزینه بازسازی می گردد.

خبرنگاران فرماندار اردکان: بخشی از خط انتقال آب مرکز شهرستان بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهروز شهابی زاد روز سه شنبه در ملاقات با سرپرست شرکت آب و فاضلاب (آبفا) استان یزد با تشریح دلایل قطعی و افت فشار آب در روزهای اخیر افزود: شهروندان اردکانی افزایش 25 درصد مصرف آب را هم در امسال تجربه نموده اند.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش مصرف متوسط ارتفاع آب در مخازن شهر از 2.5 متر به 1.5 متر کاهش یافته است، افزود: خط انتقال آب شهر با قدمت 25 سال احتیاج به بازسازی دارد و با بازسازی و تعویض خطوط می توان میزان بیشتری از آب را برای شهر اختصاص داد.

شهابی زاد اظهار کرد: خط موجود امکان انتقال بیش از 150 لیتر آب در ثانیه را ندارد و ورود حجم بیش از این مقدار، باعث شکستگی لوله ها و افت فشار آب در مناطق مختلف شهر می گردد.

وی یادآور شد: نصب پمپ های غیرمجاز از سوی بعضی شهروندان سبب افت فشار در بعضی محلات شده است.

جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب شهری اردکان حدود 37 هزار مشترک است که 90 درصد آن مربوط به واحدهای مسکونی است.

سرانه مصرف روزانه آب برای هر شهروند از سوی سازمان جهانی بهداشت 150 لیتر اعلام شده است که به دلیل وجود عرصه های بیابانی ، افزایش دما در 6 ماهه نخست سال ،هدر رفت آب به دلیل فرسودگی خطوط انتقال و توزیع ، وجود چاه های غیرمجاز و نیز استفاده بیش از 400 هزار دستگاه کولر آبی در استان یزد این میزان بیش از 200 لیتر در روز تخمین زده می گردد.

استان یزد بیش از 400 هزار مشترک آب دارد که 78 درصد در بخش خانگی و 22 درصد در بخش های غیرخانگی است .

جمعیت استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر است که 87 درصد در 23 شهر و بقیه در روستاها زندگی می نمایند.

همچنین به گفته محمد فاتحی سرپرست شرکت آب و فاصلاب (آبفا) شهری یزد این استان در منطقه گرم و خشک قرار گرفته است و با محدودیت منابع آبی روبرو هست و در تابستان سال 99 مصرف آب با توجه به شرایط موجود افزایش می یابد

مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار گرفته است .

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8719

به "خبرنگاران فرماندار اردکان: بخشی از خط انتقال آب مرکز شهرستان بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار اردکان: بخشی از خط انتقال آب مرکز شهرستان بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید