خبرنگاران معاون میراٍث: 13 بنای تاریخی کرمان به مزایده گذاشته شد

به گزارش سهندبلاگ، کرمان - خبرنگاران - معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: 13 بنای تاریخی این استان برای بازسازی و واگذاری حق بهره برداری به مزایده گذاشته شده است.

خبرنگاران معاون میراٍث: 13 بنای تاریخی کرمان به مزایده گذاشته شد

به گزارش خبرنگاران ، مجتبی شفیعی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران این آثار را شامل ارگ تاریخی راین، باغ موزه هرندی، خانه اوشیدری، خانه بانک توکلی و خانه دانایی کرمان، خانه ایرانمنش بافت، خانه بهادرالملک بردسیر، خانه عامری و کارخانه حناسایی بم، خانه فخری، کاروانسرای سهرج و کاروانسرای هروز راور و عمارت موسی خانی شهربابک برشمرد.

وی گفت: واگذاری بناهای تاریخی علاوه بر مزایایی که در حفاظت و بازسازی بناهای تاریخی واجد ارزش تاریخی دارد نقش بسزایی درتوسعه صنعت گردشگری و ارتقا زیرساخت های گردشگری استان نیز ایفا خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: واگذاری این بناها به صورت بلند مدت از 15 تا 20 سال خواهد بود که فرصت مشارکت بخش خصوصی را در بازسازی، احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی را فراهم خواهد ساخت.

وی تاکید کرد: کسانی که علاقمند هستند در این مزایده شرکت کنند می توانند برای دریافت اسناد مزایده مذکور تا یکشنبه 14 دی ماه 1399 به واحد امور قراردادهای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان واقع در بلوار جمهوری اسلامی نبش سه راه هوانیروز مراجعه کنند.

استان کرمان با هفت اثر جهانی، 700 اثر ملی و هزاران جادبه تاریخی و طبیعی از مقاصد اصلی گردشگری کشور مسحوب می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12064

به "خبرنگاران معاون میراٍث: 13 بنای تاریخی کرمان به مزایده گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون میراٍث: 13 بنای تاریخی کرمان به مزایده گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید