خبرنگاران کلاس های آموزشی درقزوین با تراکم کمتر از 10 نفر حضوری برگزار می گردد

به گزارش سهندبلاگ، قزوین- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تداوم آموزش های مجازی دانش آموزان در شرایط کرونایی، گفت: کلاس های آموزشی با تراکم کمتر از 10 نفر دانش آموز در مناطق محروم روستایی با رعایت پروتکل های بهداشتی حضوری برگزار می گردد.

خبرنگاران کلاس های آموزشی درقزوین با تراکم کمتر از 10 نفر حضوری برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، حسنعلی اصغری روز پنجشنبه با حضور در خبرنگاران استان قزوین اضافه نمود: همچنین در مناطق روستایی و عشایری که جمعیت دانش آموزی کمتر از 10 نفر هستند و در این مناطق دسترسی به اینترنت با مشکل روبرو است، با نظر و مصوبه ستاد کرونای استان، کلاس های درس به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی تداوم دارد.

وی با بیان اینکه تنها 10 درصد مدارس استان با تراکم کمتر از 10 نفر جمعیت دانش آموزی در سطح استان داریم، گفت: در حال حاضر هیچ مسئله ای برای تشکیل کلاس حضوری در مدارس وجود ندارد.

اصغری اضافه نمود: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان کلیه امتحانات نوبت دوم به صورت مجازی و به وسیله شبکه شاد برگزار خواهد شد و تنها امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری خواهد بود.

این مسوول تاکید نمود: با توجه به نهایی بودن امتحانات پایه نهم و دوازدهم از 29 فروردین تا 11 اردیبهشت ماه ، شبه امتحانات نهایی تدارک دیده شده است که در صورت تأیید ستاد مقابله با کرونا استان و شورای مدارس این آزمون ها به صورت حضوری و در جهت آمادگی دانش آموزان برای امتحانات نهایی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید براینکه سال تحصیلی جاری به موقع سرانجام می یابد، اضافه نمود: کلاس درس دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم تا سرانجام اردیبهشت در بستر شبکه شاد تداوم خواهد داشت و آزمون ها نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین توضیح داد: آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا بوده و سلامت دانش آموزان برای ما اولویت دارد و با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی مدارس تا به امروز هیچ کلاس درسی تعطیل نشده است.

اصغری یادآور شد: در حوزه هنرستان های و کاردانش شایستگی فنی نیازمند برگزار کلاس های حضوری هستیم بنابراین بخشی از کلاس ها در طول تابستان با توجه به شرایط به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی تاکید نمود: به خانواده ها اطمینان می دهیم که نگران ضعف پایه تحصیلی فرزندانشان نباشند چرا که وقفه آموزشی پودمانی دانش آموزان هنرستان ها جبران خواهد شد.

این مسوول اعلام نمود: هرچند بر این باور هستیم که آموزش های غیرحضوری نمی تواند کارکرد حضور در کلاس درس را داشته باشد و تاکید ما بر آموزش های حضوری دانش آموزان در مدارس است که برای دانش آموزان دارد؛ اما در مناطق دارای شرایط قرمز، اصل بر سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی جامعه است.

اصغری با بیان اینکه خوشبختانه استان قزوین کمترین تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در این شرایط داشته است، اضافه نمود: تا به امروز کار پژوهشی و تحقیقاتی در مورد کاهش کیفیت آموزشی در دوره های مجازی صورت نگرفته است.

استان قزوین دارای 235 هزار دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13505

به "خبرنگاران کلاس های آموزشی درقزوین با تراکم کمتر از 10 نفر حضوری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کلاس های آموزشی درقزوین با تراکم کمتر از 10 نفر حضوری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید