خبرنگاران 6 خانه ورزش روستایی در شهرستان آوج راه اندازی می گردد

به گزارش سهندبلاگ، قزوین - خبرنگاران - فرماندار آوج گفت: به زودی 6 خانه ورزش روستایی از جمله در روستاهای قوزلو، داخرجین و قره آغاج به منظور توسعه ورزش همگانی و نشاط اجتماعی راه اندازی می گردد.

خبرنگاران 6 خانه ورزش روستایی در شهرستان آوج راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران، نصرت الله علیرضایی روز آدینه با اعلام این خبر اضافه نمود: در حال حاضر 140 خانه ورزش روستایی در استان قزوین راه اندازی شده است که از این تعداد 21 خانه ورزش روستایی در شهرستان آوج فعالیت دارند.

وی اضافه نمود: طی یکسال گذشته چندین خانه ورزش روستایی در شهرستان آوج راه اندازی شده است و تا خاتمه امسال نیز 6 خانه ورزش روستایی دیگر در شهرستان راه اندازی می گردد.

فرماندار آوج افزود: دهیاران و متولیان این خانه های ورزشی باید بیش از پیش در فعال سازی این خانه ها کوشا باشند چون خانه های ورزشی که درب آنها به روی علاقه مندان بسته باشد، تجهیزات آنها به روستاهایی که فضا و مکان لازم برای استقرار و استفاده از این وسائل و تجهیزات را فراهم نمایند، منتقل می گردد.

وی در ادامه بر ضرورت شناسایی و احیای بازی های محلی در مناطق روستایی شهرستان آوج از سوی متولیان امر تاکید نمود.

فرماندار شهرستان آوج بیان داشت:در جامعه سنتی روستایی، محور فعالیت ها در دوران گذران اوقات فراغت، تقویت و توجه به زور و قدرت بدنی به عنوان یک ارزش اجتماعی بود و همه ورزش ها و بازی های محلی حول محور این ارزش ساماندهی می شد.

وی اضافه نمود:با ورود فناوری به جوامع روستایی، از ارزش و اهمیت بازی های محلی که بر محور قدرت بدنی تمرکز داشت کاسته شد و رشته های ورزشی جدید نیز نتوانست آنگونه که باید و شاید صندلی و نقش خود را در این محیط های اجتماعی پیدا نمایند.

علیرضایی افزود:با توجه به این موضوع، نیروهای جوان و تحصیلکرده، مربیان ورزشی و قشر فرهنگی این جوامع باید بتوانند در ترویج فرهنگ ورزش، نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11441

به "خبرنگاران 6 خانه ورزش روستایی در شهرستان آوج راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6 خانه ورزش روستایی در شهرستان آوج راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید