خرید در تفلیس و عالمی متنوع از اجناس رنگارنگ

به گزارش سهندبلاگ، گرجستان یکی از کشورهای درحال پیشرفت اروپای شرقی است که در سال های اخیر مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر جهان قرار گرفت. گردشگران ایرانی نیز اخیرا توجه خاصی به این کشور داشته و آن را به عنوان یکی از مقاصد خارجی خود برای سفر انتخاب می کنند. با توجه به این موضوع و این که خرید کردن بخش جدایی ناپذیری از سفرهای تفریحی محسوب می شود، در این بخش قصد داریم به معرفی معروف ترین بازارچه های سنتی تفلیس و خرید در تفلیس بپردازیم. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، خواندن ادامه مطلب برترین بازارچه های سنتی تفلیس را از دست ندهید.

خرید در تفلیس و عالمی متنوع از اجناس رنگارنگ

بازارهای تفلیس

تفلیس، بزرگترین شهر گرجستان و مرکز این کشور است. در این شهر علاوه بر جاذبه های دیدنی و تاریخی فراوان، بازارها و مراکز خرید متعددی نیز دیده می شود که اگر علاقمند به خرید باشید، می توانید ساعت ها در آن به گشت و گذار پرداخته و خریدهای خوبی را انجام دهید. مراکز خرید بزرگ و لوکس در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا دیده می شود اما بیشترین مجذوب کنندهیت خرید در تفلیس، بازارچه های سنتی و محلی آن است که نه تنها برای خرید بلکه برای گشت و گذار و تفریح نیز بسیار جالب و دیدنی است. در این بازارها انواع کالاهای مورد نیاز مانند مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش، زیورآلات، صنایع دستی و سوغاتی ها به فروش می رسد. در ادامه قصد داریم دو بازار سنتی و دو خیابان خرید تفلیس را به شما معرفی کنیم.

خیابان روستاولی

روستاولی (Rustaveli) یکی از مشهورترین خیابان های تفلیس برای خرید در تفلیس است که در بخش مرکزی این شهر واقع شده است. این خیابان در گذشته با نام خیابان گولووین (Golovin) شناخته می شد که بعدها به افتخار شوتا روستاولی، شاعر قرن دوازدهم گرجستان به این نام تغییر یافت. این خیابان شلوغ ترین و پررفت و آمدترین خیابان تفلیس است که به دلیل معماری مجذوب کننده خیابان و جاذبه های گردشگری فراوانی که در آن واقع شده است، در بین گردشگران معروف شده و مورد استقبال آنان قرار گرفته است. معماری این خیابان ترکیبی از معماری قرن نوزدهم و بیستم می باشد که بسیار مورد توجه واقع شده است. ساختمان های تجاری، دولتی و فرهنگی متعددی نیز در این خیابان وجود دارد که از بین آن ها می توان به کلیسا، موزه و تئاتر اپرای ملی گرجستان اشاره کرد. علاوه بر این تعداد زیادی از نمایشگاه های عمومی شهر و رویدادهای بزرگ در خیابان روستاولی برگزار می شود. جالب است بدانید بزرگترین سینمای شهر تفلیس نیز در این مکان واقع شده است. در اینجا علاوه بر ساختمان ها و جاذبه های متعدد، فروشگاه ها و بهترین بازارچه های سنتی تفلیس نیز وجود دارد که باعث جذب افراد خصوصا گردشگران به این بخش از شهر شده است. تعدادی از برندهای مشهور بین المللی در این خیابان دارای کنندگی می باشند. یکی از معروف ترین بازارچه های سنتی تفلیس که بسیار مورد توجه اهالی و گردشگران واقع شده است، مرکز خرید تازه گالریا تفلیس (Galleria Tbilisi) است. این مرکز یک مجموعه تجاری چند منظوره است که در 5 طبقه ساخته شده و انواع کالاهای مورد نیاز افراد را ارائه می کند. گالریا تفلیس در کنار میدان آزادی واقع شده و 22 هزار مترمربع مساحت دارد. خیابان روستاولی با حدود 1/5 کیلومتر طول، از میدان آزادی شروع شده و تا قبل از خیابان کستاوا (Kostava) ادامه دارد. با توجه به قرار گرفتن روستاولی در مرکز شهر، دسترسی به آن بسیار راحت بوده و می توان از متروی تفلیس و اتوبوس برای رفتن به آن برای رسیدن به بهترین بازارچه های سنتی تفلیس استفاده کرد.

خیابان پکینی

پکینی (Pekini) یکی از معروف ترین و محبوب ترین خیابان های تفلیس است که به دلیل فروشگاه های متنوع، کافه ها و رستوران هایی که دارد، جایگاه ویژه ای در بین افراد محلی و گردشگران پیدا نموده است. اگر اهل خرید و گشت و گذار در مغازه ها و بازارها باشید، این خیابان بهترین انتخاب برای شماست. در اینجا می توانید بازارهای محلی، بوتیک ها و فروشگاه هایی را پیدا کنید که انواع کالاهای مورد نیاز را برای خریداران عرضه می کنند. در فروشگاه های این خیابان برندهای بین المللی و میان رده نیز پیدا می شوند. از جمله معروف ترین برندهای عرضه شده در این پکینی می توان به پوما، ریباک، مانگو، گارفیلد اشاره کرد. گردشگران و بازدیدنمایندگان می توانند ساعاتی را در این خیابان پرجنب و جوش و شلوغ قدم بزنند، خرید کنند و در صورت خستگی دقایقی را در کافه های آن استراحت نموده و نوشیدنی های خوشمزه میل کنند. رستوران ها، فست فودها و بستنی فروشی ها نیز مکان های دیگری هستند که برای رفع خستگی و غذاخوردن در زمان خرید در تفلیس می توانید به آن ها مراجعه نمایید.

معرفی بازارهای محلی تفلیس

علاوه بر خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد تفلیس که از فروشگاه ها، بوتیک ها و مراکز خرید پر شده است، بازارهای سنتی این شهر نیز از محبوبیت زیادی برخوردارند. این بازارها معمولا برای فروش مواد غذایی و محصولات کشاورزی و دامداری تشکیل می شوند اما غرفه های دیگری چون لباس، کفش و کیف، سوغاتی، اسباب بازی و صنایع دستی نیز در این بازارها وجود دارد که مورد استقبال بازدیدنمایندگان و خریداران قرار می گیرد. در این بازارها حتی می توانید غرفه هایی را پیدا کنید که به فروش غذاهای سنتی و محلی در بین معروف ترین بازارچه های سنتی تفلیس می پردازند.

بازار دزرتیربی

دزرتیربی (Dezertirebi)، مشهورترین و بزرگترین بازار محلی تفلیس است که نزدیکی ایستگاه مرکزی قطار واقع شده است. در این بازار مواد غذایی تازه مانند گوشت، مرغ، ماهی، میوه و سبزیجات به فروش می رسد. این موادغذایی علاوه بر تازگی، با قیمت بسیار مناسبی به خریداران عرضه می شوند. علاوه بر این ها شما می تواند خوراکی های خوشمزه، لبنیات و مواد غذایی خانگی را نیز در این بازار پیدا کنید. اگر قصد خرید سوغاتی های خوراکی را نیز داشته باشید، این بازار می توانید انتخاب خوبی باشد. در کنار غرفه های مواد غذایی، غرفه هایی قرار دارند که به فروش کفش، کیف و لباس، صنایع دستی می پردازند.

میدان بازار

اگر می خواهید علاوه بر خرید در تفلیس، یکی از جاذبه های تاریخی شهر تفلیس را نیز ببینید، حتما از میدان بازار (Meidan Bazaar) دیدن کنید. این بازار در گذشته اصلی ترین بازار شهر تفلیس بوده و اغلب اهالی تفلیس خریدهای خود را از این بازار انجام می دادند. میدان بازار مدت ها کاربری خود را از دست داده بود تا این که در سال های اخیر دوباره کار خود را از سر گرفته و به محلی برای خرید و فروش تبدیل شد. در این بازار انواع محصولات محلی عرضه می شوند و که هرکدام از آن ها به نوعی با تاریخ و فرهنگ گرجستان ارتباط دارند. صنایع دستی، زیورآلات، کتاب، آثار هنری مانند نقاشی، جوراب و لباس های سنتی، ماگ و مگنت، اشیای قدیمی و انوع سوغاتی های خوراکی و غیر خوراکی تفلیس در این بازار پیدا می شود. بازار قدیمی در مرکز شهر و در یکی از میدان های تاریخی آن قرار گرفته که پیشنهاد می کنیم حتما در سفر خود به این شهر از آن بازدید نمایید. در اینجا می توانید سوغاتی ها و یادگاری های خوبی خریداری کنید و با خود به همراه ببرید.

بازار درای بریج

بازار درای بریج (Dry Bridge) یکی دیگر از بازارهای روزانه شهر تفلیس است که در نزدیکی میدان آزادی این شهر واقع شده است. در این بازار انواع محصولاتی مانند کالاهای آنتیک و عتیقه جات، زیور آلات، کالاهای تزیینی و سوغاتی ها به فروش می رسد. کالاهایی که در اینجا می بینید با اجناس فروشگاه های دیگر متفاوت بوده و قیمت مناسب و ارزانی دارند. جالب است بدانید که در سال های اولیه استقلال گرجستان و در دورانی که مردم به سختی امرار معاش می کردند، این بازار محلی برای فروش اموال دست دوم بود. در آن زمان مردم تفلیس وسایل خود را برای فروش می آوردند تا بتوانند پولی به دست آورده و با آن زندگی خود را بچرخانند. هنوز هم برخی از افراد همان روال گذشته را در این بازار دنبال نموده و به خرید و فروش اموال دست دوم مشغولند و عده ای نیز کالاهای خود را در اینجا عرضه می کنند. بازار درای بریج همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر برقرار است و می توانید برای بازدید و خرید به آن مراجعه نمایید. روزهای آخر هفته به دلیل بالاتر بودن تعداد گردشگران، بازار کمی شلوغ تر از سایر روزهای می باشد. اگر در میدان آزادی باشید، با 20 دقیقه پیاده روی می توانید به این بازار برسید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18588

به "خرید در تفلیس و عالمی متنوع از اجناس رنگارنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید در تفلیس و عالمی متنوع از اجناس رنگارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید