همه چیز درباره چین

به گزارش سهندبلاگ، مردم چین دارای آداب و رسوم عجیب و متفاوتی هستند که برای گردشگران تور چین بسیار جذاب است. این کشور چهارمین کشور بزرگ دنیا محسوب می گردد. بعد ار روسیه کانادا و ایالات متحده آمریکا . چین دارای 5000 جزیره در سواحل خود می باشد. همچنین این کشور پر جمعیت ترین کشور دنیاست یک نفر از هر5 نفر انسان موجود در دنیا چینی است. در این جا مطالبی درباره چین نوشته ایم .حتما سفر به چین این کشور اسرار امیز را به شما پیشنهاد می کنم.

همه چیز درباره چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

همچنین ریشه اولیه اکثر گیاهان تزیینی در این کشور بوده مانند پرتغال و گل ارکیده . دستمال توالت برای اولین بار برای استفاده امپراطور در این کشور اختراع شده . همچنین چینی ها کاغذ؛ پرگار، باروت و چاپ را اختراع نموده اند. همچنین بادبادک و کایت را 3000 سال پیش اختراع نموده اند. که برای ترساندن دشمناز آن استفاده می کردند. و مارکوپولو جهانگرد نیز به استفاده چینی ها برای پیشگویی موفقیت سفر از بادبادک اشاره نموده است.

با این که وسعت کشور چین بسیار زیاد است اما در هر جای آن یک زمان استفاده می گردد و اختلاف ساعت وجود ندارد. بعضی مورخین معتقدند که فوتبال 1000 سال قبل از میلاد در چین اختراع شده است. یکی از محبوب ترین ورزش ها در چین پین پنگ است البته این ورزش در کشور اسپانیا با نام تنیس روی میز ابداع شده است.

همچنین محبوب ترین سرگرمی در بین مردم این کشور جمع اوری کلکسیون از تمبر است. در زمان های گذشته امپراطوری های چین در قصر خود پاندا نگه می داشند با این عقیده که پاندا شیطان را از انها دور می نماید. پاندا در چین نماد شجاعت و قدت است. همچنین در این کشور برای عزاداری از رنگ سفید استفاده می نمایند برخلاف دیگر کشور ها که از رنگ سیاه استفاده می نمایند.

کشور پهناور چین دارای طبیعت زیبا و متنوع می باشد همچنین قدمت تاریخی این کشور به هزاران سال پیش می رسد.که برای هر گردشگری با هر سلیقه ای جذاب است.

این کشور دارای کوهستان های فراوان در جنوب و غرب ، رودخانه های بزرگ مثل یانگ تسه و رودخانه زرد صحرای خشک و بی آب و علف گبی در جنوب مغولستان و 14500 کیلومتر خط ساحلی در امتداد اقیانوس آرام و جزایر متعد کشور چین را در گردشگری منحصر به فرد نموده است .همچنین بناهای تاریخی متنوع و متعدد این کشور باعث شده در لیست یونسکو مقام دوم را بعد از ایتالیا بدست آورد. گفتنی است که آژانس سعادت سیر گیتی فقط در زمینه تور چین به صورت هوایی فعالیت می نماید.

راه های ورود به کشور چین

مسافت بین ایران و چین بسیار طولانی است پس پیشنهاد می کنیم سفر از راستا های هوایی که مطمئن ترین ارزان ترین ، سریع ترین سفر به چین است را انتخاب کنید. اما کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند می توانند راستا های دیگری را برای سفر به چین انتخاب نمایند.

هواپیما

با استفاده از خطوط هوایی ایرانی مانند ماهان به وسیله فرودگاه بین المللی امام مستقیم به پکن، شانگهای و گوانگ ژو سفر کنید. همچنین با استفاده از پروازهای قطر ایرویز، اتحاد و امارات، که خطوط هوایی کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند به شهر های چین سفر کنید.

گفتنی است که فرودگاه های چین در فصل های تابستان و بعد از اتمام سال تحصیلی بسیار شلوغ است. پس بلیط را به موقع خریداری کنید تا با مشکل روبرو نشوید.

خدمات و امکانات هواپیمایی چین به سرعت در حال رشد است . به طوری که طبق برنامه این کشور در سال 2029 تعداد هواپیماهای این کشور سه برابر می گردد.

قطار

همچنین سفر به چین با استفاده از خطوط ریلی و به وسیله کشورهای همسایه چین امکان پذیر است. برای سفر به چین نزدیکترین کشورها به ایران روسیه و قزاقستان هستند. هم می توان به وسیله قطار از مسکو به مغولستان و سپس به پکن برسید و هم می توانید از شهر آلماتی قزاقستان به سمت شهر شین جیانگ چین سفر کنید.

جاده زمینی

از کشورهای همسایه چین به صورت زمینی می توان به این کشور وارد شد. در حال حاضر به وسیله مرز هند نمی توان به راحتی وارد چین شد چرا که روابط این دو کشور سرد است . مگر با داشتن مجوز های مخصوص .بهتر از است قبل از سفر زمینی به چین مجوز های لازم را کسب کنید. همچنین ورود به این کشور به وسیله پاکستان با توجه به وجود کوهستان ها سخت و صعب العبور است. هرچند اگر به دنبال ماجراجویی هستید مناطق طبیعی زیبا و منحصر به فردی در راه وجود دارد.

گفتنی است که جاده واکستان چین در زمستان بسته می گردد و در حال حاضر امکان ورود از افغانستان نیز وجود ندارد.

منبع: لذت سفر
انتشار: 22 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2271

به "همه چیز درباره چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید