باورتان می گردد که چینی ها، اجداد اروپایی دارند؟!

به گزارش سهندبلاگ، چینی ها را دیگر از روی اجناس همه گیرشان هم که شده همه می شناسند. چین کشوری در شرق قاره آسیا است که یکی از پر جمعیت ترین کشورهای جهان به حساب می آید. این کشور که از لحاظ جمعیت هم به عنوان چهارمین کشور وسیع جهان شناخته می گردد، دارای فرهنگ و تاریخ عجیبی است که در هر دوره ای از آن اتفاقی جالب توجه اتفاق افتاده است. مثلا آیا شما می دانستید که در این کشور چینی هایی از نسل رومی ها وجود دارند؟ اگر می خواهید تا داستان چینی هایی از نسل رومی ها را بدانید در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

باورتان می گردد که چینی ها، اجداد اروپایی دارند؟!

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

قبل از این که به سراغ داستان چینی هایی از نسل رومی ها برویم، بیایید تا مروری جزئی بر روی تاریخ کشور چین داشته باشیم. چین بعد از روسیه و کانادا سومین کشور پهناور دنیا است. این کشور با مساحتی در حدود 9٬597٬000 کیلومتر مربع که 9٬362٬410 کیلومتر مربع آن خشکی و 270٬550 کیلومتر مربع آن را آب فرا گرفته است به عنوان چهارمین کشور بزرگ دنیا شناخته می گردد.

این سرزمین در شرق آسیا واقع شده است و در مجاورت آن رود چین قرار گرفته است. تمدن چین در کنار رود زرد و رود یانگ تسه شکل گرفته و پیشینه آن به 5 هزار سال پیش از میلاد می رسد و گویای این نکته است که افراد ساکن در این نقطه به کشاورزی مشغول بوده و از آن جایی که آب و هوای چین مناسب کشت برنج بود این محصول را کشت و زرع می نموده اند.

این ساکنان کم کم سبب به وجود آمدن روستاها و شهرها شدند و با کشت و فراوری برنج زندگی خود را سپری می کردند. رفته رفته با گذشت زمان فرهنگ یانگ شائو به وجود آمد. مورخان عصر طلایی این فرهنگ را سال های 5 هزار تا 3 هزار پیش از میلاد می دانند. قرن ها قبل از میلاد مسیح، امپراتور یائو به تخت نشست.

قبل از به وجود آمدن داستان چینی هایی از نسل رومی ها این امپراطور که به گفته اسناد تاریخی که امپراطوری خردمند و مهربان و مورد احترام مردم بوده است، بر چین حکومت می نموده است. در دوره او سیل و طوفان چین را ویران کرد و نا امنی اجتماعی در چین به وجود آمد تا جایی که خطر نابودی امپراتوری احساس می شد.

پس از امپراتور یائو، امپراتور شوین به امپراتوری برگزیده شد وبه برطرف مسائل موجود در چین پرداخت. سلسله شانگ از دیگر سلسله ها و امپراتوری های پیش از میلاد در چین بود که هم زمان با عصر برنز قدرت پیدا کرد. سلسله جو، سلسله بعدی بود که پس از سلسله شانگ به قدرت رسید. اگر چه امپراتوری مقتدر بود اما کم کم رو به ضعف و زوال رفت.

نا امنی و شورش آغاز شده بود و هرکسی در گوشه ای یک حکومت برای خود تشکیل داد. فیلسوف پر آوازه چین استاد کانگ یا همان کنفسیوس در سال 551 پیش از میلاد در استان شاندونگ در باختر چین، به دنیا آمد. کنفوسیوس در زمان حیات او انیت و رفاه اجتماعی در اوج خود بود.

کنفوسیوس در سال 479 پیش از میلاد درگذشت. عاقبت سلسله چین که روز به روز قدرتمندتر و همچنین قوی تر می شد، بر دیگر رقبا غلبه پیدا کرد و سلسله چین روی کار آمد. در واقع نام کشور چین هم از نام همین سلسله برای کشور چین گزیده شد. دیگر وقت آن رسیده است که به این بپردازیم که داستان چینی هایی از نسل رومی ها چیست.

قضیه از این قرار است که ساکنان یک روستای باستانی در کشور چین امیدوار هستند که اجداد آن ها رومی ها باشند. مردم این قبیله در حال حاضر آزمایشات لازم را داده اند و امیدوارند تا آزمایش های DNA آن ها تکلیف یکی از افسانه های بسیار قدیمی و عجیب در ناحیه زندگی آنها یعنی چینی هایی از نسل رومی ها را تعیین کند.

سوال اصلی مردم این قوم این است که آیا آنها واقعاً نوادگان لژیونرهای رومی هستند که در صحرای چین گم شده بودند و داستان چینی هایی از نسل رومی ها حقیقت دارد؟ این روستا که لی کیان نام دارد، یکی از عجایب دنیا در حال حاضر است که اصل و نسب و البته عوامل ژنتیکی و وراثتی آن ها معلوم نیست که متعلق به کجا است.

دانشمندان در اقدامی برای تعیین شدن صحت داستان چینی هایی از نسل رومی ها از 93 ساکن روستای لی کیان و مناطق اطراف آن نمونه خون ازافراد دریافتد تا آزمایش هایی بر روی نسخه ژنتیکی آنها انجام بدهند. روستای لی کیان در شمال غربی چین در حاشیه صحرای معروف گوبی قرار گرفته است و فاصله آن تا نزدیک ترین شهر به خود بیش از 300 کیلومتر است.

همه اهالی این روستا در حال حاضر امیدوار هستند که این آزمایش ها در نهایت تعیین کند که چرا در این نقطه دور افتاده در چین می توان بعضی از خصوصیات فیزیکی مردم اروپا که تعیینه هایی همچون چشم های رنگی اصولا سبز رنگ، دماغ های بزرگ و حتی موهای بور را در کنار خصوصیات نژاد این دسته از مردم چین دید.

یکی از اهالی این روستا آقای سونگ گورونگ 48 سال که دماغی عقابی، موهای فر و 184 سانتی متر قد دارد دراین زمینه می گوید: من واقعاً فکر می کنم که نژاد ما به رومی ها می رسد. بعضی از مردم این ناحیه مدارکی از زیستن این آدم ها در اینجا در خیلی سال های قبل دارند. مطالعات در خصوص نژادشناسی مردم این روستا و همچنین ظاهر و قیافه آن ها تا به الان توجهات زیادی را به خود جلب نموده است.

در این زمینه مسئولان محلی امیدوار هستند که از این مساله برای رونق صنعت گردشگری و یک از عجایب جذب نماینده این منطقه در چین استفاده نمایند. در تابلویی قدیمی که در شهر یونگ چانگ، نزدیک ترین شهر به روستای لی کیان کشف شده است، تصویر یک لژیونر رومی در کنار یک زن که محجوب است و یک راهب پیرو کنفوسیوس نقاشی شده است که این هم یکی از مدارک مورد استناد هواداران نظریه اجداد رومی داشتن ساکنان این روستا و صحت داستان چینی هایی از نسل رومی ها است.

اولین بار یک پروفسور تاریخ چین در دانشگاه آکسفورد در دهه 50 تئوری اعقاب رومی داشتن مردم این ناحیه را بیان کرد. او با گردآوری داستان های باستانی و بعضی نشانه های تاریخی این ادعا را بیان کرد که شاید سربازانی از لشگر کراسوس، کنسول رومی اجداد این افراد باشند. کراسوس نیز به امید فتح کشور چین، لشگر بزرگی را به سمت شرق حرکت داد اما در سال 53 قبل از میلاد مسیح در نبردی با پارتیان ساکن ایران شکست سختی خورد و لشگرش کاملا منهدم شد.

بر اساس افسانه های نقل شده از پارتیان 145 سرباز رومی را به اسارت دریافتد و آنها سال ها برای پارتیان خدمت کردند اما سپس راهی مشرق زمین شدند. جالب این است که داستان هایی حاکی از این است که 17 سال پس از تاریخ جنگ کراسوس و لشگر پارتیان، گروهی سرباز با آرایشی منصوب به دم ماهی از غرب به صحرای چین وارد شده اند و آنجا آغاز به زندگی نموده اند.

با توجه به این که آرایش لژیونرهای رومی در زمان جنگی که رخ داد شبیه به موقعیت آرایش دم ماهی بوده است. در این زمینه شاید بتوان این گونه پنداشت که سربازان رومی پس از عبور از دیگر کشورهای آسیایی همچون ایران، ترکمنستان و همچنین کشور افعانستان فعلی و صحرای گوبی به منطقه روستای لی کیان رسیده اند و همانجا ساکن شده اند.

آقای گو ژیان مینگ که در نزدیک روستای لی کیان زندگی می نماید بر اساس افسانه ها و نقل قول هایی که شنیده است می گوید که: زمانی که دخترم به دنیا آمد موهای طلایی داشت و این اتفاق همه را شوکه کرد. حتی همه اعضای خانواده ام نسبت به این مسئله مشکل داشتند.

این مسئله آن قدر ما را دچار بهت و شوک کرد که موهای نوزاد را تراشیدیم اما باز هم دخترم موهایی طلایی درآورد. او در ادامه می افزاید که دخترش وقتی به سن مدرسه رفتن رسیده همه او را مو طلایی صدا می کردند. تازه بعد از آن بود که ما در خصوص احتمال این که نژادمان به رومی ها برسد چیزهایی شنیدیم.

کای ژوی نیان 38 ساله حالا از سوی دوستانش کای لوموا به معنای کای رومی صدا می گردد. کای در حال حاضر چشمانی سبز رنگ و پوست همراه با لکه دارد اخیراً با مراجعه به سفارت ایتالیا در شانگهای برای دریافت ویزا و سفر به این کشور به چهره مشهوری در چین تبدیل شده است. او می گوید که پدربزرگش برای او داستانی در خصوص زندگی سربازان رومی تعریف نموده است.

این داستان می گوید که اجداد پدری او در کوه هایی در فاصله 1 روز پیاده روی از لی کیان نقل مکان نموده است. البته پروفسور ژیا ژیادونگ از مرکز ژنتیک لان چوجین در این زمینه می گوید که نتایج آزمایش های DNA ممکن است بسیاری از مردم این منطقه را نا امید کند زیرا از نظر آنالیز های کامل و جامعی که انجام شده است، چنین فرضیاتی اصلا وجود ندارد.

او پیرو نظریه پروفسور وانگ شائوکی است که معتقد است ظاهر عجیب مردم این ناحیه در واقع نشانگر این است که آنها از نوادگان سلسله هون ها که از قبایل وحشی و ویرانگر آسیای مرکزی در قرن ها قبل بودند، هستند و اصلا از تیره سربازان رومی به هیچ عنوانی نیستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2616

به "باورتان می گردد که چینی ها، اجداد اروپایی دارند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورتان می گردد که چینی ها، اجداد اروپایی دارند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید