درمان بیماری اوتیسم با فناوری واقعیت افزوده

به گزارش سهندبلاگ، محققان دانشگاه استنفورد با استفاده از عینک واقعیت افزوده گوگل راهی برای مقابله با بیماری اوتیسم و درمان آن ابداع نموده اند.

درمان بیماری اوتیسم با فناوری واقعیت افزوده

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، طرح مداوای اوتیسم با استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای بچه ها شش سال به بالا اجرا می گردد و به آنها امکان می دهد درک و هوش خود را با استفاده از عینک های مذکور افزایش دهند.

عینک های واقعیت افزوده به بچه ها مبتلا به اوتیسم امکان می دهند تا احساسات افراد را از روی چهره آنها درک نمایند و با دقت بیشتری چنین اطلاعاتی را در ذهن خود پردازش نمایند. بدین منظور از دوربین نصب شده بر روی هدست عینک گوگل استفاده می گردد و شکلک ها یا ایموجی هایی نیز به تصویر اضافه می گردد تا درک کودک از احساسات اشخاص را تسهیل کند.

همچنین می توان یک منبع صوتی را نیز به این عینک ها افزود تا کودک مبتلا به اوتیسم بتواند با شنیدن بعضی توصیفات در خصوص حالات چهره افراد این مساله را بهتر درک کند. از جمله حالات چهره که بدین شکل بهتر قابل درک هستند می توان به خشم، تعجب، غم، ترس و غیره اشاره نمود.

با توجه به تعدد بچه ها مبتلا به اوتیسم و دشواری ارائه خدمات درمان و نگهداری به این بچه ها، استفاده از فناوری های نوظهوری مانند واقعیت افزوده به حل مسائل آنان یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7708

به "درمان بیماری اوتیسم با فناوری واقعیت افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بیماری اوتیسم با فناوری واقعیت افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید