درمان بی اشتهایی با گیاهان دارویی

به گزارش سهندبلاگ، برای درمان بی اشتهایی، باید عامل آن پیدا شده و سپس درمان صورت گیرد. زنجبیل، به لیمو، پیاز، رازیانه و آویشن از جمله گیاهان اشتها آور هستند.

درمان بی اشتهایی با گیاهان دارویی

درمان بی اشتهایی

بی اشتهایی یا عدم تمایل به خوردن اختلالی است که با بسکمک از بیماری ها ارتباط دارد. برای درمان بی اشتهایی در تمام موارد باید عامل نهفته آن پیدا شده و سپس شیوه های مختلف درمان صورت گیرد. بی اشتهایی یک اختلال پیچیده است که علل مختلفی آن را به وجود می آورند. در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

درمان بی اشتهایی با گیاهان اشتها آور

برای درمان بی اشتهایی گیاهان دارویی زیر به شما پیشنهاد می شود:

  • زنجبیل + فلفل سیاه + دارفلفل + انگور

یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل، پودر فلفل سیاه، پودر دار فلفل خشک و پودر نمک معدنی را با هم آسیاب کنید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید. سپس به این مواد دو فنجان انگور بی هسته خشک شده را اضافه نمایید و مجددا همه این مواد را با یکدیگر آسیاب نمایید و در یک ظرف شیشه ای نگهداری نمایید. نصف قاشق چای خوری از این مخلوط را دو مرتبه در روز بخورید.

  • زنجبیل

دو قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را در مقداری روغن حیوانی تفت داده و آن را سرخ کنید تا به رنگ قهوه ای در آید. سپس به آن به مقدار نصف فنجان شیره نیشکر اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا شکر در آن حل شود. سپس اجازه دهید تا کمی سرد شود. خوردن نصف تا یک قاشق چای خوری از این مخلوط دو مرتبه در روز برای درمان بی اشتهایی مفید بوده و اشتها را تحریک می کند.

  • دم کرده یونجه + بابا آدم + دارچین + شیرین بیان

برای تهیه این دم کرده مواد فوق را به نسبت، هشت قسمت برگ یونجه، دو قسمت باباآدم، یک قسمت دارچین و یک قسمت شیرین بیان ابتدا خرد و با یکدیگر کاملا مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید 20 دقیقه دم بکشد، سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار به میزان یک فنجان، نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.

  • دمکرده رازیانه

رازیانه نیز یگی از گیاهان اشتهاآور است. به این منظور 30 گرم برگ رازیانه را در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد. این دم کرده، مقوی اعصاب بوده و علاوه بر هضم سریع غذا، برای درمان بی اشتهایی مفید است و اشتها را زیاد می کند. همچنین می توان یک قاشق چای خوری دانه های رازیانه را خوب بکوبید و در یک لیوان آب جوش ریخته و به مدت ده دقیقه دم کنید. مصرف آن در روز باعث افزایش اشتها می شود.

  • آویشن

مقداری آویشن خشک (15 تا 25 گرم) را در یک لیتر آب جوش بریزید و با حرارت ملایم دم کنید. اگر این دم کرده را هر روز پنج تا شش مرتبه بعد از غذاهای روزانه مصرف کنید، به رفع بی اشتهایی کمک می کند.

  • پیاز

پیاز را بپزید، با عسل مخلوط و در وعده های غذایی مقداری از آن را مصرف کنید. این ترکیب علاوه بر این که موجب افزایش اشتها می شود، ضد نفخ هم است. همچنین خوردن برش هایی از پیاز هنگام صرف غذا، اشتها را تحریک کرده و از ساده ترین راه چارههای درمان بی اشتهایی است.

  • دم کرده بابونه + به لیمو + زنجبیل + پونه

بابونه، به لیمو، زنجبیل و پونه نیز همگی از گیاهان اشتها آور هستند. این گیاهان را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید. یک قاشق مرباخوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش دم کرده و میل کنید.

  • پرتقال

میوه های تازه از قبیل پرتقال به صورت اثربخش با تحریک اشتهای شما بی اشتهایی را درمان می نمایند. پرتقال منجر به افزایش سلامت دستگاه گوارش نیز می شود. پاکسازی سیستم گوارش مهم است، در حالی که بدون آن شما احساس گرسنگی نمی کنید. علاوه بر این، بوی نشاط بخش پرتقال و پوست پرتقال منجر به آرامش اعصاب شده و با اضطراب و افسردگی می جنگد. به این منظور مقداری پرتقال خورده یا یک لیوان آب پرتقال را چند بار در روز جهت افزایش اشتها بنوشید.

در سرانجام یادآور میشویم، کاهش اشتها به مدت و میزان کم جای نگرانی ندارد اما اگر از آخرین باری که غذایی را با لذت خورده اید به قدری گذشته است که آن را به یاد ندارید، باید به دنبال مشکل و راه چاره درمان بی اشتهایی به طور جدی و زیر نظر پزشک متخصص باشید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11355

به "درمان بی اشتهایی با گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بی اشتهایی با گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید