ده ابزار سئو برای کسب و کارهای کوچک

به گزارش سهندبلاگ، به عنوان صاحب یک کسب و کار سرمایه گذاری روی استراتژی های درست بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) فرق بین یک بیزنس پیروز، شناخته شده و پیشرفته را با سایرین تعیین می نماید.

ده ابزار سئو برای کسب و کارهای کوچک

در چشم انداز بیزنسی مدرن این روزها سئو یک توانایی حیاتی محسوب می گردد. استخدام کردن مدیر سئو و مشاوران دیجیتال مارکتینگ می تواند هزینه بردار باشد. خوشبختانه ابزارهای خوبی در این زمینه وجود دارند که به کسب و کار شما در آغاز یاری می نماید.

اگر شما بطور کلی هیچ اطلاعاتی درباره این موضوع ندارید بهترین کار شرکت در کلاس های آموزش سئو و یا هدایت دریافت از یک متخصص سئو خارج از کمپانی خودتان است تا به شما در این راستا یاری کند.

اما اگر پیش زمینه ای در این باره دارید و مشتاقید که سئو تخصصی را یاد بگیرید در ادامه ما چندین منبع را برایتان فراهم نموده ایم که به شما در فهم تاثیر سئو بر کسب و کارتان یاری می نماید. با ما همراه باشید!

در صورتی که به دنبال آموزش سئو از صفر میتوانید به سایت تخصصی سئولب مراجعه نمایید.

1. گوگل

گوگل پربازدید ترین موتور جستجو در فضای اینترنت است. هم چنین در میان کاربران، برترین خدمات جستجو را ارائه می دهد. تغییر در هر گونه الگوریتم گوگل تاثیر فراوانی در استراتژی های سئو خواهد داشت. گوگل مجموعه ای از خدمات کاربردی را ارائه می دهد که شما می توانید با استفاده از آنها دیتای فراوانی را درباره وب سایت تان و کارایی اش جمع آوری و تحلیل کنید. اغلب این ابزارها رایگان هستند.

  • Trends: این ابزار اجازه می دهد که شما بتوانید کلمات کلیدی متفاوت را مقایسه کنید و با تحلیل اطلاعات متوجه شوید که کاربران چه چیزهایی را در گوگل جستجو می نمایند.
  • Analytics: گوگل آنالتیکس اطلاعات دقیق و عمیقی درباره کارکرد سایت تان به شما ارائه می دهد. تحلیل هایی مانند بازدیدهای صفحه، بازدیدهای یونیک صفحه، چگونگی مراجعه افراد به سایت، و اطلاعاتی در خصوص رفتار مخاطبان تان در اختیار شما قرار می دهد.
  • Search Console: سرچ کنسول گوگل به دیده شدن وب سایت شما در فضای گوگل یاری می نماید. گوگل از سایت مپ شما تست درایو گرفته و معین می نماید در حال حاضر چه ایرادتی وجود دارد که شما باید آنها را برطرف کنید. با استفاده از سرچ کنسول گوگل شما مطمئن خواهید شد که سایت تان روی گوگل در دسترس است و با اطلاعات دقیق معین کنید که چه محصولی در سایت شما پیروز تر از سایر عمل نموده است.
  • Page Speed Insights: با یاری این ابزار گوگل معین می نماید که سرعت صفحات وب سایت شما چقدر است و به شما پیشنهاداتی می دهد تا با استفاده از آنها سرعت صفحات وب سایت تان را بهبود دهید تا روی هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل به خوبی لود شده و سرعت قابل قبولی داشته باشد.

2. Moz Pro

ماز منابع پرکابردی را ارائه می دهد که می توانند در فهم و یادگیری سئو به شما یاری نمایند، استراتژی های مورد استفاده تان را بهبود دهند و تحلیل نمایند که چه تغییراتی در این صنعت در حال رخ دادن است. ماز پرو به شما یاری می نماید تا کلمات کلیدی مناسب را با استفاده از لیست پیشنهادات کلمات کلیدی مورد هدف یافته و رنکینگ تان را دنبال نموده و از مسائل سایت تان آگاهی پیدا کنید. با مبلغی حدود 99$ در ماه قابل استفاده است.

3. Ahrefs

Ahrefs در بین مدیران سئو و بازاریابان از محبوبیت خاصی برخوردار شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های این ابزار اطلاعات دقیقی است که درباره رقیبان کسب و کاری تان به شما می دهد. با داشتن اطلاعات مهم درباره نحوه فعالیت رقبای تان شما می توانید برای استراتژی های سئویی تصمیمات درست تری بگیرید. همچنین با استفاده از آن ابزارهای دیگری که در اختیارتان قرار می گیرد تا محتوا و کلمات کلیدی سرچ کنید، بک لینک ها را چک کنید، و وب سایت تان را مورد آنالیز قرار داده یا به اصطلاح بخزید. اطلاعات تحلیلی که Ahrefs به شما ارائه می دهد بسیار پیشرفته است.

4. Optimizely

Optimizely یک ابزار برای تست A/B است که به بیزنس ها یاری می نماید تا وبسایت شان را بهبود ببخشند. تست A/B روشی است که طراحان وب و دیجیتال مارکترها از آن استفاده می نمایند تا دو گونه از صفحات وب، صفحات لندینگ یا وبسایت ها را تحلیل نموده و معین نمایند کدامشان با استفاده از آنالیتیکس کارایی بهتری داشته است. حتی اگر این نکات بسیار کوچک باشند، مثل رنگهای انتخابی و یا طراحی های متفاوت، این تست اطلاعات مفیدی ارائه می دهد. برنامه های این ابزار از ماهی 17$ آغاز می گردد.

5. Screaming قورباغه SEO Spider

این ابزار که خدمات رایگان ارائه می دهد سایت شما را می خزد و اطلاعات خوبی در خصوص لینک های خراب و مسائل موجود فراهم می نماید. به عنوان یک ابزار رایگان Screaming قورباغه SEO Spider می تواند در تکمیل استراتژی های سئویی تان موثر واقع گردد. از این ابزار می توان برای تحلیل تایتل صفحه و متا دیتا استفاده کرد تا متوجه شوید آیا صفحه گم شده یا تکراری در سایت تان وجود دارد یا خیر. ادغام کردن این ابزار با گوگل آنالیتیکس می تواند به شما در جمع آوری اطلاعات مفید یاری کند. ابزار ذکر شده می تواند در نسخه رایگان و غیر رایگان در جهت بیزنسی به شما هدایت دهد.

6. Answer the Public

این ابزار رایگان به شما یاری می نماید تا بفهمید افراد در موتورهای جستجو به دنبال چه می گردند. این وبسایت به شما یاری می نماید کلمات کلیدی پیدا کنید، ایده برای محتوا داشته باشید و در خصوص حوزه کاری تان فهم بیشتری کسب کنید. برای آغاز، این ابزار می تواند تاثیر فراوانی داشته باشد.

7. SEMRush

ابزار SEMRush، اطلاعات تحلیلی مفید، گزارشات شبکه های اجتماعی، و نکات مهمی در خصوص سئوی وبسایت تان در اختیارتان قرار می دهد. همچنین تحلیل دقیقی از رقبایتان فراهم نموده و می تواند برای جستجوی کلمات کلیدی و آنالیز بک لینک مورد استفاده قرار گیرد.

این ابزار برای صاحبان کسب و کارهای کوچک که تقریبا تجربه کمی از سئو دارند فواید زیادی خواهد داشت. اطلاعاتی در خصوص چیزهایی مانند گوگل شاپینگ ادز، و نحوه نمایش محصولات از جمله کارنمودهای این ابزار است. برنامه بیزنسی این ابزار از 99.95$ در ماه آغاز می گردد.

8. UberSuggest

UberSuggest یک ابزار رایگان فراوری نماینده کلمه کلیدی است. تقریبا مانند Answer the Public، در تحلیل کلمات کلیدی قبلی و فراوری موارد جدید میتواند تاثیر داشته باشد. اطلاعاتی که ارائه می دهد در دو شکل لیست و ابر است. شما می توانید نتایج را فیلتر نموده و با اطلاعات گوگل ترند ادغام کنید تا معین گردد که یک کلمات کلیدی در چه زمانی بیشترین جستجو را داشته است.

9. Majestic

این ابزار یک دیتابیس برای لینک است که از کل فضای وب URL هایی را ایندکس می نماید. اطلاعاتی که ارائه می دهد به صورت روزانه به روز می شوند. همچنین سایت های بک لینک شده را الویت بندی می نماید و به این صورت شما می توانید نه تنها در خصوص سایت خودتان بلکه رقبایتان نیز اطلاعات مفیدی کسب کنید. این ابزار به شما می گوید که لینک هایتان از کجا می آیند، چه قدر قدرتمندند، جزییات انکر تکست هر لینک به چه صورت است، و نهایتا اینکه چه محتوایی روی سایت تان لینک گرفته است.

ابزار Majestic خلاق و مشاهده گر است و شما می توانید به جدول های اطلاعاتی که ارائه می دهد کاملا اعتماد کنید. این ابزار نسخه رایگان دارد اما نسخه پولی آن 99$ دلار در ماه هزینه دارد.

10.HubSpot SEO

هاب اسپات یک وب سایت معتبر برای بازاریابی است و منابع مفیدی در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به شما ارائه می دهد. هاب اسپات اطلاعاتی در خصوص ترافیک وبسایت، رقبای کاری، و منابعی برای مشخص استراتژی های سئویی در اختیار شما قرار می دهد. خدمات نسخه پولی و رایگان آن با هم متفاوت است.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: فرارو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10668

به "ده ابزار سئو برای کسب و کارهای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده ابزار سئو برای کسب و کارهای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید