تور ارزان چین: دیدنی ترین منطقه ها هنگ کنگ که تابحال ناشناخته مانده است

به گزارش سهندبلاگ، جزیره هنگ کنگ پس از آزادی چین از دنیای کمونیست و فروپاشی این نظام حکومتی در این کشور استقلال خود را بازیافت و به عنوان یک کشور مستقل در جامعه جهانی شناخته شد.

تور ارزان چین: دیدنی ترین منطقه ها هنگ کنگ که تابحال ناشناخته مانده است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این کشور زیبای جزیره ای و سرسبز آسیایی با مساحت بسیار کم خود جمعیتی زیادی را در خود جای داده و در واقع به رشد خود در ارتفاع ادامه داده است، چون در سطح جایی برای توسعه و رشد شهر نیست و به همین علت هنگام فرود آمدن هواپیما در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ تعداد زیادی آسمان خراش خواهید دید.

این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی خود تابستان هایی بسیار گرم و مرطوب و زمستان بسیار سردی دارد؛ بنابراین برترین زمان سفر به این کشور اوایل بهار تا اوایل تابستان خواهد بود. برای مسافرت به این کشور عمده هزینه شما برای حمل ونقل هوایی خواهد بود؛ اما اگر به زبان انگلیسی تسلط کامل و امکان استفاده از اینترنت را دارید می توانید خطوط هوایی بسیار مقرون به صرفه قیمت تری را به مقصد هنگ کنگ بیابید و هزینه خود را کاهش دهید.

استفاده از این خطوط شاید مشکلاتی هم داشته باشد، چون این خطوط مقرون به صرفه قیمت معمولا در ساعت های نامتعارف وارد کشور مقصد می شوند و مسافران دچار خستگی می شوند. به عنوان مثال ممکن است شما ساعت 6 بامداد وارد خاک هنگ کنگ شوید و با توجه به قانون هتل های این کشور تا ساعت 12 ظهر نتوانید اتاق خود را تحویل بگیرید و استراحت کنید، اما شاید کاستن از هزینه ها در بعضی مواقع ارزش این خستگی را نیز داشته باشد.

برایی رزرو هتل هیچ نگرانی نداشته باشید، هم به وسیله اینترنت می توانید اقدام کنید و هم هنگام ورود در فرودگاه امکان این کار برای شما محیا شده است. اما اگر با اینترنت این کار را انجام می دهید زمان کافی بگذارید و حوصله کنید چون ممکن شرایط بسیار ایده آلی را بیابید. به طور کلی از شبی 50 دلار (175 هزار تومان) به بالا می توانید بسته به بودجه خودتان اتاق رزرو و از خدمات هتل بهره ببرید. هیچ گاه نگران مشکل ارتباط برقرار کردن نباشید، چون می توانید به هر شکل ممکن، منظور خود را به آن ها بفهمانید، البته باید این موضوع را هم در نظر گرفت که از کوچک و بزرگ این کشور تسلط کامل به زبان انگلیسی دارند و می توانند به این زبان به خوبی صحبت نمایند.

وقتی پس از 9 ساعت پرواز در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ هواپیما به زمین می نشیند و شما وارد سالن فرودگاه می شوید شلوغی و ازدحام جمعیت و رفت وآمدها به شدت نظر شما رو جلب می نماید، بعد از آن متوجه رطوبت زیاد هوا و تمیزی محیط اطراف خود خواهید شد. این شلوغی و ازدحام در لحظات اول ممکن است شما را گیج و مبهوت کند، ولی به زودی به این ازدحام عادت خواهید کرد. برای رسیدن به شهر که البته شاید زیاد هم دور نباشد، می توانید با خریدن یک نقشه از داخل فرودگاه به سادگی جهت خود را پیدا کنید.

دو نوع وسیله نقلیه عمومی در این کشور نظر شما رو جلب خواهد نمود؛ یکی اتوبوس های دو طبقه بسیار زیبا و مدرن امروزی است که وقتی هوا آفتابی باشد سقف پلاستیکی آن ها را باز می نمایند تا مسافران بتوانند به راحتی منظره ها اطراف را ببینند و دیگری تراموا است که صدای دینگ دینگ آن ها در همه خیابان ها شنیده می گردد و شما را از نزدیک شدن این وسیله مطلع می نماید. این شهر در عین شلوغی و ازدحام بسیار بالای جمعیت نظم و ترتیب بالایی دارند که تحسین برانگیز است. به عنوان مثال خطوط مترو جزایر این کشور را به طور کامل به یکدیگر متصل و ترافیک شهری را کنترل نموده و باعث آسان تر شدن شرایط مسافرت های درون شهری مردم و توریستان شده است.

برترین گزینه مسافربری بین جزیره ها اتوبوس های دریایی نام دارند. این اتوبوس ها در زمان معین و اسکله های خاصی پهلو می گیرند و هر بار تعداد زیادی از مسافران را به جزیره مقصد می برند. بلیت هر بار استفاده از آن ها تقریبا 50 سنت (1500 تومان) خواهد بود. با توجه به تابلوهای نصب شده جلوی اسکله ها یا خرید دفترچه راهنمای حرکت این کشتی ها می توانید برنامه ریزی و از این سیستم حمل ونقل عمومی بسیار مقرون به صرفه نیز بهره ببرید و البته خالی از لطف هم نیست.

به یاد داشته باشید سیستم رانندگی در این کشور انگلیسی است، یعنی راننده سمت راست ماشین خواهد نشست و خیابان ها هم برعکس خواهد بود؛ بنابراین سعی کنید این موضوع برای شما مشکل ساز نگردد. رانندگان تاکسی و مردم به این اشتباه رایج توریستان عادت نموده اند و زیاد برای آن ها جلب توجه نمی نماید، بلکه با لبخندی شما را به سمت درست هدایت خواهند کرد.

ثروتمند شدن و پولدار بودن در بین مردم هنگ کنگ به عنوان یکی از آرزوها در آمده و این کشور در جهان با آمار تعداد زیاد ثروتمندانش معروف شده است. پول و ثروت شاید در این کشور نکته کلیدی و مهمی باشد، به طوری که ثروتمندان این کشور جزیره و محل اقامت خودشان را از مرکز شهر جدا نموده اند و جداگانه در رویاهای خود زندگی می نمایند. خودروهای بسیار گران قیمت و ساختمان های مجلل نشانه های این جزیره است.

عقیده خرافاتی این مردم نسبت به عدد 4 بسیار جالب است. این مردم اعتقاد دارند این عدد یعنی عدد مرگ و هرگز آن ها را در بین شماره های خود استفاده نخواهند کرد، به گونه ای که شما در آسمان خراش های این کشور وقتی داخل آسانسور می روید هرگز این عدد را نخواهید دید و جای این عدد خالی است.

مصرف گرایی و داشتن آرزوهای بسیار بزرگ در بین هنگ کنگی ها بسیار رواج دارد طوری که آن ها با توجه به اعتقادشان به زندگی پس از مرگ، حتی بازاری برای برآورده کردن این آرزوها بنا نموده اند. در این بازار کلیه وسایل را که از کاغذ فراوری شده را می فروشند و با خریدن این وسایل برای مردگان و سوزاندن آن ها کنار خاکسترشان یاری می نمایند تا ارواح به آرزوهایشان برسند. به عنوان مثال شما از کیک تولد تا لوازم آشپزخانه مثل یخچال را که از کاغذ ساخته شده در این بازار خواهید یافت و می توانید آن ها را خریداری کنید و آتش بزنید تا به روح متوفی شما برسد و آرزوی او را برآورده کنید.

هنگ کنگ با توجه به امکانات بسیار زیادی که برای صنعت توریستی و اقلیم دریایی خود در اختیار دارد هر روز تعداد زیادی از کشتی های بزرگ تفریحی را به سمت خود جذب می نماید و آن ها در بنادر معروف این کشور پهلو می گیرند و تعداد زیادی توریست را روانه تماشای های این کشور می نمایند. به یاد داشته باشید که غذا اصلی ترین مشکل در این سفر برای شما خواهد بود.

بلندترین برج این کشور برج ای.سی .سی (ACC) است و از بالای آن می توان کل کشور را دید. هنگ کنگ با توجه به مساحت بسیار کم مراکز تماشای و توریستی زیادی را در خود جای داده که هر ساله تعداد بی شماری از توریستان گوشه و کنار جهان را به سمت خود می کشند. فروشگاه های بسیار مجلل که بیشتر آن ها تا پاسی از شب باز هستند، معابد بسیار قدیمی و زیبا، مراکز تفریحی و... از این جمله جاذبه ها هستند.

به علت تراکم و نوع خیابان بندی این شهر برترین گزینه برای استفاده بهینه از زمان مسافرت و تعطیلات برای توریستان استفاده از تورهای یک روزه خواهد بود. اگر تمایل به استفاده از این تورها دارید می توانید از بروشورهای تبلیغاتی آن ها در داخل سالن انتظار هتل محل اقامت خود بهره ببرید و با خیال راحت هنگام استراحت در اتاق خود برنامه فردا را معین کنید، البته فقط با یک تلفن. به یاد داشته باشید کلیدی ترین نکته درباره این تورها زمان بندی آن ها است. این تورها رأس ساعت مقرر حرکت خواهند کرد؛ بنابراین اگر از این تورها استفاده کردید و قرار شد که رأس ساعت 3 در محل پارک خودرو حاضر باشید، حتما رأس ساعت در محل حاضر باشید، چون راهنمای شما با جمع کردن امضاء از دیگر مسافران و تأیید اینکه شما رأس ساعت در محل نبودید حرکت خواهد نمود و شما دچار مشکل بزرگی برای بازگشت به هتل خود خواهید شد که البته هزینه این مشکل ممکن از چند صد دلار باشد.

این کلیات سفر به هنگ کنگ بود، اما اصلا مهم نیست چقدر کتاب راهنما در خصوص هنگ کنگ مطالعه نموده باشید، هنوز هم منظره ها و مکان های مختلفی در این شهر بزرگ وجود دارد که منتظر اکتشاف و کاوش شما است. در این ادامه قصد داریم چند مورد از مکان های و فعالیت های کمتر شناخته شده را بیان کنیم که بازدید از آن ها می تواند خاطره به یادماندنی برای شما باشد. ممکن است برای تماشا این مکان های کمتر شناخته شده، بازدید از مجسمه بزرگ بودا را کنار بگذارید و یکی از این مکان ها را به جای آن تجربه کنید. در ادامه می توانید این 7 مکان کمتر دیده شده هنگ کنگ را مشاهده کنید.

1. چان چان تنگز

اینجا ممکن است هنوز ستاره های میشلین (Michelin stars) را به دست نیاورده باشد، اما چان چان تنگز (Cha Chan Tengs) قلب و روح غذاهای هنگ کنگی است. این مؤسسات غذاخوری غیررسمی، یکی از مکان هایی است که همواره باید طعم غذاهای مقرون به صرفه و خوشمزه آن را بچشید. بدون تخم مرغ های کلاسیک و مخصوص املت در شرکت لبنیاتی استرالیایی یا بطری های چای شیر در شویی کی واقعا هنگ کنگی ها وعده صبحانه خود را چگونه می گذرانند؟

2. پله برقی

تنها در هنگ کنگ می توانید پله برقی پیدا کنید که همواره روی صفحه نمایش آن فیلم های سینمایی مختلف پخش می گردد. این پله برقی طولانی ترین پله برقی فضای باز در جهان است که می تواند مرکز شلوغ شهر را به نیمه راه قله ویکتوریا متصل کند. این دستگاه مارپیچی پرده پشت صحنه فیلم هایی همانند چانگ کینگ اکسپرس (Wong KarWais Chungking Express) به کارگردانی وونگ کار-وای و دارک نایت (The Dark Knight) بوده است. این پله برقی از ساعت 6 تا 10 صبح به سمت پایین حرکت می نماید و از ساعت 10:15 تا 12 به سمت بالا می رود.

3. جزایر هنگ کنگ

حتی زمانی که از تمامی جزایر هنگ کنگ خسته شده اید، باز هم جزیره های دیگری برای کاوش می توانید پیدا کنید. این ها تنها مکان هایی هستند که در آن موقع از حرکت ایستاده است. مکان ها، میراث های فرهنگی و تاریخی از شاخک های شهرنشینی در امان مانده و دست نخورده باقی مانده است. تنقلات خیابانی در چونگ چائو، سواحل شنی و زیبای جزیره لاتائو (Lantau) و روستای ماهیگیری در جزیره لاما تنها چند علت ساده برای سفر و گشت و گذار در جزایر زیبای هنگ کنگ است.

4. دای پای دونگز

بعضی از شهرهای بزرگ به عنوان شهرهایی شناخته شده اند که هرگز به خواب نمی فرایند، اما همین شهرها هم در مقایسه با هنگ کنگ و زمان شلوغی صبح رنگ از چهره شان خواهد پرید. دکه های مواد غذایی در اواخر شب که دای پای دونگز (Dai Pai Dongs) نیز نام دارند تا زمان تاریک شدن هوا برای کسب و کار و تجارت باز نیستند، اما زمانی که هوا تاریک می گردد با نودل­ ها و گوشت های سرخ شده به استقبال شما خواهند آمد. شما می توانید در اطراف بازار شبانه و خیابان معبد در پی دکه های مواد غذایی بگردید.

5. جشن های فرهنگی منحصربه فرد

بسیاری از جشنواره های هنگ کنگ به عنوان نشانگر ناملموس میراث فرهنگی در نظر گرفته می شوند که شما نمی توانید در هیچ چایی از چین آن را پیدا کنید (البته ما در خصوص موسیقی و جشن های مرتبط با آن صحبت نمی کنیم) این جشن ها معمولا قدمتی به مقدار یک قرن دارند و دارای ویژگی های فرهنگی و سنتی منحصربه فردی همانند نمایش و رژه خیابانی بچه ها روی چوب و مسابقه بالا رفتن روی یک برج ساخته شده از نان است. شما می توانید در خصوص این جشن، جشن ارواح گرسنه، اواسط پاییز و پایکوبی اژدهای آتش اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

6. فضای باز عالی و بزرگ

زمانی که در خصوص هنگ کنگ فکر می کنید، شاید طبیعت آن اولین چیزی است که به فکر خطور می نماید. به دور از آسمان خراش ها و بزرگراه های شلوغ، عجایب و زیبایی های طبیعی بسیاری وجود دارد که از میلیون ها سال قبل تشکیل شده اند. اگر زمان کافی دارید، می توانید از ناحیه سنگ آتش فشانی سای کونگ (Sai Kung Volcanic Rock Region) و ناحیه سنگ رسوبی در سرزمین های شمال شرقی بازدید کنید.

7. استار فری

همان طور که می دانید ترافیک سنگین جزو جدایی ناپذیر هر شهری است. در این گونه مواقع برای عبور از یک طرف بندر به طرف دیگر می توانید از جایگزین قابل اعتمادتری بهره ببرید. استار فری (The Star Ferry) یک جاذبه توریستی و سرویسی است که 7 روز هفته را با فواصل زمانی 8 تا 20 دقیقه ای کار می نماید و هزینه هر سفر کمتر از 50 سنت آمریکا (1500 تومان) خواهد بود. منظره زیبای آسمان خراش ها در دو طرف بندر ویکتوریا نفس شما را درسینه حبس خواهد نمود. اصلا مهم نیست چند بار با این کشتی ها مسافرت نموده باشید، اما هر بار که سوار آن می شوید جذب زیبایی های بی نظیر اطراف خود خواهید شد.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16353

به "تور ارزان چین: دیدنی ترین منطقه ها هنگ کنگ که تابحال ناشناخته مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: دیدنی ترین منطقه ها هنگ کنگ که تابحال ناشناخته مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید