راهنمای گردشگری چین در یک نگاه

به گزارش سهندبلاگ، با خواندن این مقاله، آماده سفر به چین شوید

معدود کشورهایی در دنیا وجود دارند که تنوع فرهنگی آن ها مانند چین گسترده باشد. چین کشوری از تضادها است، کشور کلان شهرهای بزرگی مانند پکن، شانگهای و هنگ کنگ که در عین حال دارای بخش های روستایی بکر و دست نخورده و توسعه نیافته ای به ویژه در جنوب غربی سرزمین خود است.

راهنمای گردشگری چین در یک نگاه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

در حقیقت چین سرزمینی بین سنت و مدرنیته است. سرزمینی با رشد سریع و دیدنی های بدیع که افراد کنجکاو را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می نماید. بنابراین وقت آن رسیده که به این سرزمین سفر نموده و به احترام فرهنگ و تمدن غنی آن سکوت نموده و نظاره گر باشید. در هر روز این سفر شما می توانید چینی متفاوت از روز گذشته را مشاهده کنید. همزمان که من از ازدحام و شلوغی در بعضی قسمت های این کشور دلزده شدم، غذاهای خوشمزه و همچنین مناطق بکر و دیدنی آن مرا مجذوب و شیفته خود کرد. در این یادداشت بعضی تجربیات سفر خود به چین را با شما به اشتراک گذاشته و مطالبی که می تواند یاری حال شما در سفر به چین باشد، عنوان می کنم.

هزینه های عمومی

محل سکونت : برای اقامت در خوابگاه، هزینه ها از 40 یوان در یک شب آغاز شده و این مبلغ می تواند در شهرهای بزرگ مانند پکن تا 80 یوان نیز بالغ گردد. البته این موضوع کاملا به شهری که در آن سکونت دارید بستگی داشته و به طور معمول اجاره یک اتاق اختصاصی با حمام مشترک نیز حدود 125 یوان و با حمام اختصاصی هم 185 خواهد بود. قیمت اجاره اتاق در هتل های ارزان قیمت، از حدود 135 یوان آغاز شده و این مبلغ در مناطق گران کشور چین مانند هنگ کنگ حدود 145 یوان خواهد بود.

خورد و خوراک: قیمت غذا در چین نسبتا ارزان است. قیمت یک وعده غذایی ارائه شده توسط دست فروش های خیابانی بین 1 تا 2 دلار بوده و عموما شامل نودل، برنج ، گوشت کبابی یا سوپ می گردد. یک وعده غذای کامل در رستوران های چین نیز بین 2 تا 8 دلار بوده و شامل یک بشقاب غذای برنجی ، یک کاسه تمیز که در چین برای آن باید حدود نیم دلار پول بدهید؛ خواهد بود. البته این قیمت ها برای غذاهای چینی است. به طور متوسط هزینه خورد و خوراک یک نفر گردشگر در چین بیش از 10 دلار در روز نخواهد شد. عموما در مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی چین قیمت غذا به مراتب ارزان تر از سایر بخش ها است و در شهرهای کوچک و مناطق دور افتاده هزینه خوردن غذای روزانه به کمتر از نصف شهرهای بزرگ و حدود 4 دلار در شبانه روز کاهش پیدا می نماید.

در چین اگر سراغ غذاهای غربی بروید، هزینه بیشتری باید پرداخت گردد و کیفیت این غذاها نیز چندان مناسب نخواهد بود. البته این موضوع در خصوص بعضی شهرهای بزرگ مانند هنگ کنگ که سال ها است با فرهنگ غربی در ارتباط است، صدق ننموده و بیشتر درباره شهرهای کوچک تر است. در این مناطق، یک ساندویچ ساده به سبک غربی حدود 6 دلار قیمت داشته و یک فنجان قهوه نیز هزینه ای در همین حدود را به شما تحمیل خواهد نمود. در مجموع، به دلیل قیمت مناسب غذا در چین، در طول سفر به این کشور معمولا احتیاجی به آشپزی و اختصاص زمان به این امر وجود نداشته و عموم هتل ها نیز دارای امکانات آشپزخانه برای میهمانان نبوده و بنابراین بهتر است در طول سفر به چین بیشتر به غذا خوردن در رستوران ها و اغذیه فروشی ها تمرکز کنید و لذت بیشتری از سفرتان ببرید.

حمل ونقل: اگرچه چین کشوری بزرگ و پهناور است اما سفر به نقاط مختلف این کشور؛ آسان و بدون دردسر بوده و اتوبوس در تمامی شهرها وجود داشته و استفاده از آن حدود 1 و نیم تا 3 یوان هزینه خواهد داشت. شهرهای بزرگ چین عمدتا مجهز به سیستم حمل و نقل زیر زمینی مترو بوده و بلیط آن ها معمولا کمتر از 6 یوان است. قیمت پایه تاکسی نیز در شهرهای بزرگ از 6 یوان آغاز شده و بسته به راستا طی شده، افزایش پیدا می نماید. کشور چین همچنین دارای سیستم قطارهای پر سرعت بوده و برای مثال هزینه سفر از پکن به شانگهای با این قطارها حدود 81 دلار برای بلیط قسمت درجه 2 و 138 دلار برای قسمت درجه 1 و حدود 267 دلار برای بخش (VIP) است. بلیط اتوبوس های بین شهری معمولا ارزان تر از قطار بوده و برای مثال سفر 9 ساعته پکن به آنشان 28 دلار است در حالی که برای طی همین راستا با قطار باید مبلغی بین 34 تا 143 دلار پرداخت کنید.

راستا دو ساعته بین پکن تا تیانجین (Tianjin) با اتوبوس حدود 4 تا 6 دلار بوده و این راستا با ترن حدود 9 دلار هزینه در بر دارد. سفر زمینی از شانگهای تا هانگژو (Hanghzou) با اتوبوس 2 ساعت و نیم به طول انجامیده و بلیط آن 11 دلار است در صورتی که بلیط همین راستا با قطار، 14 دلار قیمت دارد.

فعالیت های پیشنهادی: به طور کلی تنوع زیادی در مناطق دیدنی و فعالیت های ممکن در چین وجود داشته و هزینه بازدید از بعضی از مشهورترین مناطق گردشگری مانند دیوار بزرگ چین یا شهر ممنوعه، کمتر از 10 دلار خواهد بود. این قیمت برای بلیط دیوار بزرگ چین 7 دلار و شهر ممنوعه 10 دلار است. مراکز دیدنی کوچکتر و کم اهمیت تر نیز معمولا دارای بلیط ورودی در حدود 2 دلار هستند. در این کشور هزینه بازدید از بسیاری از سایت ها و جاذبه های فضای باز و طبیعی بیشتر بوده و برای نمونه

سفر به کوهستان برفی اژدهای یشمی (Jade Dragon Snow Mountain) حدود 25 و نیم دلار هزینه داشته و بازدید از دره (Jiuzhai) نیز برای گردشگران در حدود 59 دلار هزینه در بر دارد. یک سفر سه روزه به کوهستان ووجی (Wuyi) در منطقه (Fujian) در حدود 40 دلار و بازدید از کوهستان زرد در استان آن هوی (Anhui) 37 دلار خواهد بود.

نکاتی برای کاهش هزینه ها: اگرچه در مجموع ، چین کشور ارزانی است اما انجام دادن بعضی کارها سبب کاهش هزینه های شما در طول سفر و صرفه جویی مالی شما خواهد شد. بعضی از این موارد عبارتند از:

استفاده از قطارهای اسلیپر(sleeper trains) : سعی کنید برای سفر خود در چین به گونه ای عمل کنید که زمان سفر بین دو شهر را طی شب پیموده و از قطارهای اسلیپر که فاقد کوپه اختصاصی بوده و مثل یک خوابگاه بزرگ هستند، بهره ببرید. به این ترتیب در پرداخت هزینه یک شب هتل، صرفه جویی و زمان خود را نیز مدیریت نموده اید. قطارهای درجه پائین تر، ارزان تر بوده و می توان بلیط آن ها را چند روز پیش از سفر، رزرو کرد. بعضی از ایستگاه های قطار در چین دارای باجه ویژه فروش بلیط به خارجی ها هستند که در صورت احتیاج به شما اطلاعات لازم را ارائه خواهند کرد.

برای غذا، ژیائو پن سفارش دهید: در صورتی که به تنهایی غذا می خورید؛ توصیه ما سفارش دادن ژیائو پن (xiao pan) است. در این حالت شما ضمن دریافت یک غذای عادی، 70 درصد قیمت آن را می پردازید.

رزرو جایگاه های عادی: اگر می خواهید برای سفرهای خود هزینه بلیط کمتری پرداخت کنید، یکی از گزینه های پیش رو، رزرو بلیط جایگاه های عادی یا (hard seats) است. قیمت بلیط این جایگاه ها در اتوبوس و قطار ارزان تر بوده و البته این جایگاه ها واقعا سفت نیستند، فقط درجه آن ها پائین تر از سایر جایگاه ها است.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3596

به "راهنمای گردشگری چین در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردشگری چین در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید