راه اندازی نخستین مرکزتخصصی آرشیو و اطلاعات پژوهشی شمال کشور در اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان

به گزارش سهندبلاگ، مدیر کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از راه اندازی نخستین مرکز تخصصی آرشیو و اطلاعات پژوهشی شمال کشور در اداره کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گلستان اطلاع داد.

راه اندازی نخستین مرکزتخصصی آرشیو و اطلاعات پژوهشی شمال کشور در اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی با اعلام این خبر اضافه نمود: تاکنون بیش از دوهزار جلد مستندات وعنواین پژوهشی در این آرشیو جمع آوری شده است که در این مرکز در اختیار محققین وپژوهشگران قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد : این مرکز جهت جمع آوری اسناد و مدارک پژوهشی وتحقیقاتی ومطالعاتی اداره کل میراث فرهنگی استان ایجاد شده است.

کریمی گفت: این طبقه بندی موجب تسهیل در روند دسترسی به اطلاعات برای استفاده پژوهشگران و محققین خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان توضیح داد: در آرشیو این مرکز تخصصی مطالعات دانشگاهی در حوزه های مختلف , مطالعات برون سازمانی که از مصوبات سال های اخیر شورای پژوهشی اداره کل می باشد و مورد استفاده دانشجویان و محققین علاقه مند به حوزه های علمی در معاونت های علمی , میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری این اداره کل است , در دسترس عموم علاقه مندان خواهد بود.

کریمی اضافه نمود: برای سهولت در بهره مندی از این آرشیو یک سامانه راه اندازی خواهد شد تا اطلاعات به صورت طبقه بندی شده در آن قرار گیرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1244

به "راه اندازی نخستین مرکزتخصصی آرشیو و اطلاعات پژوهشی شمال کشور در اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین مرکزتخصصی آرشیو و اطلاعات پژوهشی شمال کشور در اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید