رسانه ها قوی ترین بازوی میراث فرهنگی هستند

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در چهارمین نشست خبری خود در سال 97 با قدردانی از اصحاب رسانه گفت: رسانه ها نقش بسیار مهمی در حفاظت از آثار تاریخی استان می توانند داشته باشند.

رسانه ها قوی ترین بازوی میراث فرهنگی هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی؛ در این نشست که در محل خانه مطبوعات استان آذربایجان غربی برگزار گردید مدیرکل استان با اشاره به حمایتهای استاندار از برنامه های این اداره کل گفت: خوشبختانه تمام برنامه های اجرایی این اداره کل با نظر مساعد استاندار محترم استان اجرا می گردد و حمایتهای مقام عالی استان از این اداره کل موجب دلگرمی ما است.

جباری به برنامه های استان در ایام الله دهه فجر اشاره نمود و اضافه نمود: با اجرای برنامه های ویژه ایام الله دهه فجر با حجم سرمایه گذاری 30 میلیارد ریالی برای 60 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

او اضافه نمود: در این ایام شاهد بازگشایی موزه نقده و هم چنین کلنگ زنی دو موزه میاندوآب و بوکان خواهیم بود که برای کلنگ زنی این دو موزه اعتباری معادل 3 میلیارد تومان برای هر موزه اختصاص داده ایم.

جباری اضافه نمود: در دهه فجر امسال چندین اقامتگاه بوم گردی در سطح استان افتتاح خواهیم کرد که با افتتاح این واحدهای اقامتی توسط بخش خصوصی برای بیش از 20 نفر بطور مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

جباری ادامه داد: در این ایام بهره برداری از کلیسای هفتوان سلماس و عملیات ساماندهی تپه تاریخی حسنلو نقده را شاهد خواهیم بود.

جباری با اشاره به اجرای زیرساختهای گردشگری گفت: در ایام الله دهه فجر امسال اقدامات و عملیات اجرایی چندین پروژه زیرساختی در حوزه گردشگری مانند آغاز بهره برداری کمپینگ گردشگری شاهین دژ، بازسازی و بهره برداری از آبگرم احمد آباد تکاب ، اتمام آسفالت جاده بی بی کند شاهین دژ را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی به افزایش میزان سرمایه گذاری در بخش گردشگری اشاره نمود و اضافه نمود: در 7 ماهه امسال ، شاهد افزایش سرمایه گذاری در بخش گردشگری بوده و مبلغی در حدود 7000 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و با این حجم سرمایه گذاری برای 168 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

جلیل جباری به حمایتهای اداره کل در زمینه توسعه بوم گردی در استان اشاره نمود و گفت: با حمایتهای مقام عالی استان هم اکنون 170 متقاضی بوم گردی داریم که از مجموع پرونده های آنالیز شده به تعدا 25 مورد مجوز فعالیت صادر نموده و برای دریافت تسهیلات لازم به بانکهای عامل معرفی شده اند که امیدواریم تا انتهای امسال تعداد مجوزهای صادره به 30 مورد برسد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 456

به "رسانه ها قوی ترین بازوی میراث فرهنگی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه ها قوی ترین بازوی میراث فرهنگی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید