گلستان پایلوت حوزه گردشگری کشور، مراکز اقامتی از مهم ترین مسائل حوزه گردشگری گنبدکاووس

به گزارش سهندبلاگ، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گنبدکاووس پنجشنبه 4 مردادماه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان و سایر مسئولان و مدیران شهرستانی با موضوع هماهنگی برای ایام پیک سفرهای تابستانی برگزار گردید.

گلستان پایلوت حوزه گردشگری کشور، مراکز اقامتی از مهم ترین مسائل حوزه گردشگری گنبدکاووس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی گلستان در این جلسه گفت: گردشگری استان گلستان در جند سال اخیر با توجه به ظرفیت های بسیار خوب استان در این حوزه و همچنین به واسطه تعامل و همکاری که در سطح استان شاهد بودیم عملکرد بسیار خوبی داشته و امروز گلستان به عنوان پایلوت حوزه گردشگری در سطح کشور مطرح است.

او اضافه نمود: در حال حاضر با توجه به شرایط کشور گردشگری میتواند در همه حوزه ها مورد توجه و تاکید قرار گیرد و شاهدیم که استان های مختلف با استفاده از گردشگری بستری را برای تحقق بخشیدن به عمران و توسعه استان خود فراهم می نمایند.

کریمی همچنین با اشاره به ظرفیت های گردشگری گنبدکاووس از جمله پایگاه جهانی گنبد قابوس، شهر باستانی گرگان (جرجان)، امامزاده یحیی بن زید (ع)، تالاب های بین المللی و تنوع اقوام اظهار داشت: برخورداری شهرستان گنبد از ظرفیت های تاریخی ,فرهنگی و همچنین ظرفیت اقوام بستر مناسبی را برای جذب گردشگر در این شهرستان فراهم نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: نکته ای که می تواند موجب پیشتازی گنبد در حوزه گردشگری باشد توجه و تکمیل زیرساخت های گردشگری شهرستان است که در این زمینه اقدامات خوبی از جمله : شروع عملیات عمرانی در محوطه پایگاه جهانی گنبد قابوس,اتمام مطالعات اجرایی بزرگترین موزه باستان شناسی شمال شرق کشور در گنبد کاووس، شروع کاوش در شهر باستانی جرجان به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی شهرستان , اجرا شده است.

او با اشاره به این که پایگاه جهانی گنبد قابوس که تنها اثر ثبت جهانی استان است داشته تاریخی بسیار خوبی برای شهرستان به شمار می رود گفت: در سال اخیر با نگاه ویژه ای که به مسائل گردشگری در شهرستان وجود داشت اعتبار خوبی به این اثر تاریخی اختصاص پیدا کرد و هم اینک نیز شاهد اجرای عملیات عمرانی در محوطه پایگاه جهانی برج قابوس هستیم و قطعا این موضوع با تزریق اعتبارات بیشتر تداوم خواهد داشت تا این برج به شان و منزلت یک پایگاه جهانی دست پیدا کند.

او با تشریح اقدامات صورت گرفته در بزرگترین موزه شمال کشور در گنبد کاووس نیز گفت: یکی از موضوعات اصلی و مورد تاکید گردشگری شهرستان گنبد احداث بزرگترین موزه شمال کشور در این شهرستان است .

کریمی اضافه نمود: سال گذشته با اعتبار 8 میلیارد و 500 میلیون ریال مطالعه و حصار کشی زمین این موزه که به همت شهرداری و شورای شهر در اختیار قرار گرفته بود انتها یافت و امیدواریم با عنایت فرماندار محترم و از محل اعتبارات سال 97 شاهد پیشرفت مناسبی در این پروژه باشیم.

او با تاکید بر این که شهر باستانی جرجان به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی گردشگری در شهرستان گنبد همواره مورد توجه بوده است گفت: خوشبختانه سال گذشته بعد از چندین سال که اقدام خاصی در این حوزه صورت نگرفته بود شاهد کاوش هایی در شهر جرجان بودیم. سال جاری نیز کوشش شد تا با انتخاب مدیر برای پایگاه شهر باستانی گرگان(جرجان) , این شهر باستانی تحول مثبتی را شاهد باشد.

این مقام مسئول گفت: تکمیل زیرساخت های امامزاده یحیی بن زید گنبد به عنوان قطب گردشگری مذهبی استان و همچنین مجموعه های گردشگری در شهر مرزی اینچه برون، آلماگل و آلاگل از جمله پروژه های گردشگری مدنظر اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری گلستان می باشد که در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان توضیح داد: کمبود مراکز اقامتی در گنبدکاووس از مهمترین مسائل حوزه گردشگری این شهرستان است که با سرمایه گذاری صورت گرفته تا انتها سال جاری دو هتل خوب در این شهر راه اندازی می گردد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: رتبه جذب گردشگر گنبدکاووس در نوروز سال جاری در حوزه اقامت چهارم و در بخش بازدید گردشگر پنجم استان بوده است و ابراز امیدواری کرد با افتتاح دو هتل حضور گردشگران بیشتر گردد.

اوهمچنین برگزاری جشنواره بین المللی اقوام درسال گذشته در گنبدکاووس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سال جاری این جشنواره به دلیل گرمای هوا و در پیش بودن ماه محرم و صفر در آذر ماه در گرگان و گنبدکاووس برگزار می گردد.

کریمی خاطر نشان کرد: یکی از بازوان توانمند اداره کل میراث فرهنگی در معرفی استان و همچنین معرفی ظرفیت های آن، برگزاری جشنواره های متعدد و باشکوه است که این اداره کل با شرکت در جشنواره های بزرگ کشوری مانند حضور به عنوان تنها میهمان تابستانی جشنواره تابستانی کیش در هفته های گذشته و همچنین حضور در شب های فرهنگی گلستان در جشنواره ملی چارسوق که هفته آینده در پای برج میلاد تهران برگزار خواهد شد به معرفی بیشتر ظرفیت های استان و همچنین جلب توجه گردشگران به نگارستان ایران می پردازد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3180

به "گلستان پایلوت حوزه گردشگری کشور، مراکز اقامتی از مهم ترین مسائل حوزه گردشگری گنبدکاووس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلستان پایلوت حوزه گردشگری کشور، مراکز اقامتی از مهم ترین مسائل حوزه گردشگری گنبدکاووس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید