رستوران ها و هتل های کشور در معرفی غذاهای سنتی پیروز نبودند

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان برگزاری جشنواره سفره ایرانی در استان کرمان را فرصت مناسبی برای معرفی غذاهای سنتی دانست و گفت: رستوران ها و هتل های کشور در معرفی غذاهای سنتی پیروز نبودند.

رستوران ها و هتل های کشور در معرفی غذاهای سنتی پیروز نبودند

به گزارش خبرنگاران از کرمان، محمود وفایی شامگاه آدینه در آئین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی منطقه پنج کشور در یخدان مویدی کرمان که با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید اظهار داشت: برگزاری جشنواره سفره ایرانی منطقه 5 کشور در کرمان فرصت مناسبی برای تقویت روح همبستگی ملی و اسلامی بین سه استان کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان است و ارتقای صنعت گردشگری دستاورد بزرگ برگزاری جشنواره های مختلف است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه خرده فرهنگ های ناشناخته بسیاری در سطح استان کرمان و کشور وجود دارد اضافه نمود: بسیاری از خرده فرهنگ های ما مورد غفلت قرار گرفته اند که با برگزاری این جشنواره ها و پیوند های فرهنگی، خرده فرهنگ ها نیز معرفی می گردد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت های بزرگی در حوزه گردشگری دارد خاطر نشان کرد: جشنواره سفره ایرانی باعث شد تا خوراک های اصیل ایرانی از مظلومیت بیرون آمده و دوباره در معرض دید عموم قرار گیرند.

وفایی با بیان اینکه باید با معرفی دوباره غذاهای سنتی که از ارزش غذایی بالایی برخوردارند، سلامت را به جامعه ایرانی برگردانیم گفت: متاسفانه امروزه نسل جوان و خانواده ها گرایش عجیبی به فست فود آورده که برای سلامتی انسان مضر است و باید ذائقه خانواده ها به سمت غذاهای سنتی برگردد.

وی با اشاره به اینکه باید این غذاها که بخشی از فرهنگ ما هستند به گردشگران خارجی نیز معرفی شوند اضافه نمود: رستوران ها و هتل های کشور در معرفی غذاهای سنتی پیروز نبودند و گردشگران خارجی تنها غذایی را که از ایران می شناسند چلوکباب ایرانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه درک غذا برای گردشگران خارجی بسیار با اهمیت است توضیح داد: اقامت و غذا دو مولفه ای است که در بازگشت دوباره گردشگران به نقاط بازدید شونده بسیار اثر دارد.

وی با اشاره به ایجاد 100 خانه بوم گردی در استان کرمان گفت: این خانه ها پتانسیل بسیار خوبی در معرفی ظرفیت های گردشگری و فرهنگی هر منطقه دارند و تا به امروز نیز اثرگذار بود اند.

وفایی با بیان اینکه استان کرمان با 5 اثر تاریخی ثبت جهانی و 7 پرونده در دست اقدام رتبه نخست کشوری را در حوزه گردشگری دارد اضافه نمود: در بحث گردشگری با کمترین هزینه می گردد بیشترین اشتغالزایی را انجام داد و اکنون نیز بسیاری از روستائیان که به شهرها مهاجرت نموده بودند با راه اندازی خانه های بوم گردی به روستاها برگشتند.

به گزارش خبرنگاران در آئین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی منطقه پنج کشور در یخدان مویدی کرمان سید علی زهرودی از استان کرمان، احمد مهدوی از استان سیستان و بلوچستان و منیژه زبیری از استان یزد به ترتیب به عنوان سرآشپزان برتر جشنواره سفره ایرانی منطقه پنج کشور معرفی و از آنها تجلیل شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6957

به "رستوران ها و هتل های کشور در معرفی غذاهای سنتی پیروز نبودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران ها و هتل های کشور در معرفی غذاهای سنتی پیروز نبودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید