رونمایی از نخستین الگوی مفهومی آموزش بر اساس ساختار مغز

به گزارش سهندبلاگ، معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در ابتکاری جدید، اولین الگوی مفهومی آموزش را بر اساس ساختار مغز تهیه کرد؛ این الگو به مثابه نقشه راهی بوده که آموزش قرار است در آن راستا حرکت کند.

رونمایی از نخستین الگوی مفهومی آموزش بر اساس ساختار مغز

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه فردوسی مشهد، معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در ابتکاری جدید، اولین الگوی مفهومی آموزش را بر اساس ساختار مغز تهیه کرد؛ این الگو به مثابه نقشه راهی بوده که آموزش قرار است در آن جهت حرکت کند.

بر اساس این گزارش ، در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه آموزش، معاونت آموزشی این دانشگاه اقدام به تهیه الگوی مفهومی آموزش برای سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نموده است.

هدف از تهیه این الگو هدفمندسازی فعالیت های آموزشی همسو با مبانی اساسی نظام تعلیم و تربیت است؛ این الگو به مثابه نقشه راهی است که جهت حرکت کنشگران عرصه آموزش را معین می سازد.

باید خاطر نشان کرد که آموزش مفهومی فراتر از انتقال صرف مطالب درسی دارد. وظیفه استادان، افزون بر انتقال مفاهیم علمی، ایجاد و تقویت شایستگی های گوناگون در دانشجویان برای زندگی بهتر در جامعه می باشد.

بر این اساس هدف آموزش در مقطع کارشناسی، افزایش توان اشتغال پذیری، در مقطع کارشناسی ارشد، افزایش توان پژوهشی و در مقطع دکترا ایجاد فعالیت مرجعیت علمی -اجتماعی در دانشجویان است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1521

به "رونمایی از نخستین الگوی مفهومی آموزش بر اساس ساختار مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نخستین الگوی مفهومی آموزش بر اساس ساختار مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید