ریشه های فناوری هراسی در چیست؟

به گزارش سهندبلاگ، به گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات، آسیب دیدگان استفاده از پلتفرم های جدید، موج دوم فناوری هراسی را تشکیل می دهند و تغییر قدرت بازیگران و نگرانی از چگونگی بازتوزیع قدرت، از ریشه های اصلی فناوری هراسی به شمار می فرایند.

ریشه های فناوری هراسی در چیست؟

امیر ناظمی در رویداد محتوا، پلی به سوی زندگی دیجیتال که در موزه ملی ارتباطات برگزار گردید، به آنالیز عوامل فناوری هراسی یا تکنوفوبیا پرداخت و با یادآوری این که گاریچی ها، نماد فعالانی بودند که با ورود ماشین دودی به مخالفت با آن پرداختند، بیان نمود: در جهانی امروزی، خالقان محتوا از استفاده تکنولوژی های جدید در هراسند و نخستین مخالفان ورود فناوری های جدید به کشور را کسانی تشکیل می دهند که از فعالان استفاده از فناوری پیشین محسوب می شوند.

وی ادامه داد: همان طور که در حوزه فراوری محتوا، ناشران سنتی چاپ کتاب های کاغذی و یا سازندگان فیلم های قابل نمایش بر پرده سینما، اولین کسانی بودند که با IPTV و VODها مخالفت کردند. لذا با توجه به این که تکنولوژی ای وجود ندارد که در بدو ورود، بدون بروز هیچ گونه خطایی به ارایه خدمت بپردازد، بنابراین خطای اولیه برای پلتفرم های جدید از جمله در حوزه خلق محتوا باعث ایجاد موج دوم مخالفان می گردد که درواقع همان افرادی هستند که آسیب دیدگان استفاده از فناوری را تشکیل می دهند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این رویداد که با حضور سیاستگذاران و بازیگران مدرن و سنتی این حوزه شامل محتوای دیجیتال و چاپی برگزار گردید، با اشاره به این مهم که فناوری هراسی صرفا متعلق به ایران نیست و در کشورهای توسعه یافته نیز به چشم می خورد، گفت: مخالفان نوآوری یا فناوری هراسی در جهان دارای یک نقطه اشتراک هستند که نگرانی از بر هم خوردن نظم حاکم و در پی آن تغییر قدرت بازیگران و بازتوزیع آن است.

بنابه اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، ناظمی ادامه داد: زیرا هر فناوری در ذات خود وضع موجود را بر هم می زند و بازتوزیع قدرت، روی کار آمدن بازیگران جدید را به همراه دارد. فناوری های جدید، عموما قدرت را به تازه واردان واگذار می نمایند و باعث برهم خوردن تعادل حوزه می شوند و به همین دلیل مورد هجوم قرار می گیرند. این قضیه، صرفا مختص حوزه خلق محتوا نیست و بازیگران این عرصه باید بدانند هر چه قدر دیر آمده تر باشند، ناگزیر به واگذاری صندلی خود هستند.،مهر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12932

به "ریشه های فناوری هراسی در چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریشه های فناوری هراسی در چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید