سکونت 80 درصد دیابتی ها در شهر، چگونه عارضه زاییده زندگی شهرنشینی را دور بزنیم؟

به گزارش سهندبلاگ، رئیس دهکده دیابت از تأثیر چشمگیر زندگی شهرنشینی در ابتلای افراد به دیابت و سکونت 80 درصد از دیابتی ها در شهر اطلاع داد.

سکونت 80 درصد دیابتی ها در شهر، چگونه عارضه زاییده زندگی شهرنشینی را دور بزنیم؟

قباد شهبازی رئیس دهکده دیابت در گفت وگو با خبرنگار، درباره دیابت، اظهار کرد: دیابت یکی از بزرگترین معضلات جامعه بشری و زاییده زندگی شهرنشینی در جهان است.

وی بیان نمود: نصف مردم جهان در شهر زندگی می نمایند و 80 درصد دیابتی ها در شهر سکونت دارند؛ شیوه زندگی شهرنشینی تأثیری چشمگیر در ابتلای افراد به دیابت دارد.

: چه عواملی باعث ایجاد دیابت می شوند؟

رئیس دهکده دیابت اضافه کرد: برای اینکه دیابت افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تشخیص داده گردد، باید تست قندخون را انجام داد، 90 درصد مبتلایان به دیابت را، دیابت نوع 2 تشکیل می دهد که این عارضه از سنین بالا آغاز می گردد.

ابتلای 80 درصد دیابتی ها به اضافه وزن و چاقی

شهبازی درباره نقش اضافه وزن و چاقی در بروز دیابت، تأکید کرد: یکی از دلایل اصلی بروز دیابت در افراد، اضافه وزن و چاقی است به طوری که 80 درصد مبتلایان به دیابت از اضافه وزن و چاقی رنج می برند، زندگی شهرنشینی نقشی مهم در بروز دیابت نوع 2 در اشخاص دارد که با تغییراتی جزئی در سبک زندگی می توان از ابتلا به این عارضه در امان ماند.

وی توضیح داد: فردی که دیابت نوع 2 می گیرد، در بقیه عمرش هم به این عارضه دچار است زیرا دیابت قابل درمان نهایی نیست و تنها کنترل پذیر است.

: عوامل موثر در ابتلا به دیابت که از آن بی اطلاعید

رئیس دهکده دیابت گفت: اگر با اندازه گیری تست قندخون تعیین گردد که فردی در مرحله پری دیابت (پیش دیابت) قرار گرفته است، با انجام کارهایی می تواند تا 90 درصد از ابتلا به دیابت جلوگیری کند که از جمله این کارها می توان به تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی، انجام فعالیت بدنی منظم (روزانه 30 دقیقه پیاده روی) و کاهش وزن اشاره نمود.

شهبازی یادآوری کرد: شخصی که دچار دیابت می گردد، تنها خودش در معرض خطر نیست بلکه عوارض ناشی از کنترل نشدن دیابت مانند قطع پا، نابینایی و از کار افتادگی کلیه ها می تواند به سایر اعضای خانواده هم آسیب برساند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 115

به "سکونت 80 درصد دیابتی ها در شهر، چگونه عارضه زاییده زندگی شهرنشینی را دور بزنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکونت 80 درصد دیابتی ها در شهر، چگونه عارضه زاییده زندگی شهرنشینی را دور بزنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید