عمو خیاط معلمی که ناجی عاشق بچه ها بازمانده از تحصیل است

به گزارش سهندبلاگ، اصلاح سبک زندگی بچه ها و نوجوانان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و کم برخوردار از مهمترین دستاوردهای کوشش در عرصه سوادآموزی به این افراد و ضامن سلامت اجتماعی است.

عمو خیاط معلمی که ناجی عاشق بچه ها بازمانده از تحصیل است

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- معلم اولین و نخستین مربی همه انسانها در زندگی به شمار می رود و نعمت داشتن آموزگاری دلسوز و مطلع یکی از مهمترین احتیاجهای افراد برای رسیدن به سعادت است.

آموزش و پرورش طی یکسال اخیر با تغییر و تحولات بسیاری همراه بوده است و شیوع بیماری کرونا روشهای آموزشی معلم ها و آموزگاران را هم دچار نوسان نموده است.

دردسرهای بی سرانجام آموزش آنلاین!

دردسرهای آموزش مجازی و آنلاین بر کسی پوشیده نیست و این نوع آموزش علاوه بر خانواده ها و والدین دانش آموزان معلمان را بیشتر از گروه دیگری دچار چالش نموده است و البته این سبک آموزشی که جایگزین آموزش حضوری و کلاس درس شده است روحیه دانش آموزان هم دچار نوسان نموده و این امر موجب مضاعف شدن کار معلمان شده است.

بسیاری از دانش آموزان در نقاط مختلف سراسر کشور از نعمت آموزش آنلاین و سوادآموزی محروم هستند و به عبارتی دانش آموزان بازمانده از تحصیل به شمار می فرایند.

مسئله بازماندگی از تحصیل و محرومیت از امکانات آموزشی، معضل دیروز و امروز جامعه ما نیست و این اتفاق ناخوشایند محصول عدم توجه مسئولان آموزش و پرورش به بچه ها و نوجوانان مناطق محروم و حاشیه نشین در سراسر کشور است.

ماجرای نویسنده خلاقی که معلم شد

علی صداقتی خیاط مشهور به عمو خیاط نویسنده خوش ذوق و پس از آن معلم دلسوز و خوش اخلاقی است که بیش از 20 سال از عمر خود را صرف آموزش و پرورش و سوادآموزی بچه ها و نوجوانان و سایر افراد بازمانده از تحصیل به ویژه در مناطق محروم نموده است.

بیشتر دانش آموزانی که عمو خیاط آن ها را از کوره راه بیسوادی و نامطلعی نجات داده است افرادی هستند که به دلایل مختلف شرایط تحصیل و آموزش برای آن ها فراهم نبوده است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

بچه ها و نوجوانان و حتی عظیمسالانی که روزی روزگاری از نعمت خواندن و نوشتن محروم بودند و با کوشش مستمر و مداوم معلم عاشقی چون عمو خیاط باسواد شده و راستا زندگی شان با مهربانی این معلم کم نظیر تغییر نموده است.

معجزه عشق مطلعانه، ناجی بچه ها آسیب دیده و در معرض آسیب!

عمو خیاط نجات بچه ها و افراد آسیب دیده و آسیب دیده از شرایط سخت زندگی که در آن قرار دارند را وابسته به عشقی می داند که کاملا از سر مطلعی و البته با نظم و ترتیب و با مداخله به هنگام مددکار اجتماعی به آن ها ابراز می گردد.

وی ضمن ابراز نارضایتی از شرایط فعلی فعالیت خیریه های فعال در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی گفت: مراکز و موسسات خیریه به ویژه در حوزه کودک فرایند کاری خوبی را دنبال نمی نمایند و فعالیت احساساتی آن ها در این حوزه بیشتر از آنکه یاری نماینده و تسهیل گر باشد، مخرب و دارای تبعات منفی متعدد است.

عمو خیاط باسواد شدن و تحت آموزش قرار دریافت افراد بازمانده از تحصیل را ضامن بهبود شرایط اجتماعی آن ها برمی شمرد و معتقد است: هر چه مطلعی افراد و سطح سواد آن ها افزایش پیدا کند، میتوان به فاصله دریافت افراد فوق از گرداب آسیبهای اجتماعی امیدوار و خوشبین بود.

وی با وجود دانشی که نسبت به بعضی از زبان های مختلف جهان دارد گفت: زبان فارسی یکی از شیرین ترین زبان ها محسوب می گردد و در عین حال یادگیری و آموزش آن حتی برای افرادی که بهره هوشی پایین تر از حد استاندارد نیز امکان پذیر است.

این معلم با تجربه اصلاح سبک زندگی بچه ها و نوجوانان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و کم برخوردار را از مهمترین دستاوردهای کوشش خود و همکاران خود در عرصه سوادآموزی به این افراد خواند.

محرومیت از اتاق امن ذهن، مشکل اغلب بچه ها بازمانده از تحصیل

عمو خیاط شمار بچه ها بازمانده از تحصیل در کشور را قابل توجه دانست و گفت: کار سختی نیست که بخواهیم برای آموزش این افراد کوشش کنیم و محقق شدن ریشه کن شدن بیسوادی به همکاری هر چه بیشتر مسئولان و توجه آن ها به این امر مهم بستگی دارد.

وی همچنین یادآور شد: بچه ها بازمانده از تحصیل اغلب از داشتن اتاق امن ذهن محروم هستند و معلمان و افراد داوطلب متخصص در حوزه آموزش باید کوشش خود را برای برخورداری بچه ها فوق در ایجاد این اتاق امن ذهن معطوف نمایند.

عمو خیاط ارتقاء مهارت های زندگی بچه ها بازمانده از تحصیل را کاری ساده و البته موثر در توانمندی آن ها در بهبود شرایط زندگیشان دانست و گفت: این بچه ها افراد بااستعداد و باهوشی هستند و تنها به دلیل شرایط سخت زندگی که داشته اند از شکوفا شدن آن محروم مانده اند و این وظیفه ما است که آن ها را به راستا درست راهنمایی کنیم و توانمند سازیم.

ضرورت تسهیل فعالیت فعالان حوزه کودک!

بهره مندی از تجربیات افراد دلسوز و توانمندی چون عمو خیاط نقش بسیار مهم و حیاتی در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه فعلی و همچنین دور کردن بچه ها از جرائم و بزهکاری های مختلف دارد.

ای کاش مسئولان شرایط فعالیت این افراد را هر چه بیشتر تسهیل و تسریع نمایند و امکانات مورد احتیاج آموزشی آن ها را در اختیارشان قرار دهند تا قدم های بسیار عظیم و موثری در محو کردن جهل و بیسوادی و در نهایت آبادانی هر چه بهتر این آب و خاک برداشته گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13893

به "عمو خیاط معلمی که ناجی عاشق بچه ها بازمانده از تحصیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمو خیاط معلمی که ناجی عاشق بچه ها بازمانده از تحصیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید