شماره 141 تبلور سامانه های هوشمند حمل ونقل کشور است خبرنگاران

به گزارش سهندبلاگ، قربانی در مصاحبه با رادیو مصاحبه مطرح کرد: مجموعه اقدامات انجام شده با استفاده از سامانه های هوشمند در مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل کشور، با شماره تلفن 141 تبلور یافته است.

شماره 141 تبلور سامانه های هوشمند حمل ونقل کشور است خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو؛ دکتر مهران قربانی در ارتباط تلفنی با برنامه منشور درباره کنترل هوشمند ترافیک گفت: هدف ما این است که حمل و نقل مسافر و کالا در جاده های برون شهری به صورت ایمن، سریع، ارزان و با حفظ محیط زیست انجام گردد.

وی اضافه نمود: یکی از دلایلی که موضوع هوشمند سازی ترافیک مطرح می گردد محدودیت توانمندی انسان در جذب اطلاعاتی که برای تصمیم گیری احتیاج دارد. در واقع قدرت تجزیه تحلیل اطلاعات یک فرد محدودیت دارد و از سوی دیگر تصمیم گیری مناسب برای اجرا با توجه به پیشینه موضوع، امکان یادگیری و تحلیل و تصمیم گیری در افراد متفاوت است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور با بیان این که زمان در سیستم حمل و نقل ارزش بالایی دارد، اظهار کرد: تصمیم گیری به موقع و در زمان مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد، از این رو هوشمندسازی برای افزایش سرعت عمل به کار گرفته شده است.

قربانی به خدمت رسانی سیستم هوشمند در سیستم راهداری کشور اشاره نمود و گفت: یاری به مدیریت جریان ترافیک و سفرها مهمترین ویژگی سیستم های هوشمند است و مجموعه اقدامات اجرا شده که تبلور آن را در شبکه راه های کشور در مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل کشور دیده می گردد و با شماره تلفن 141 در خدمت مردم است.

به گفته وی، بیش از 10 نوع سامانه مدیریت جریان ترافیک و تردد ایجاد شده است که دوربین های نظارت تصویری، دوربین های کنترل تخلفات، سامانه های تردد شمار، تابلوهای مخصوص در جاده ها و ... از جمله این تجهیزات هوشمند هستند.

این مقام مسئول در راهداری کشور یادآور شد: سازمان راهداری کشور در چند سال گذشته، سامانه های مختلفی در مدیریت حمل و نقل کالا و مسافر به کار گرفته شده اند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13240

به "شماره 141 تبلور سامانه های هوشمند حمل ونقل کشور است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره 141 تبلور سامانه های هوشمند حمل ونقل کشور است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید