شیائومی 12 یا سامسونگ گلکسی اس 22

به گزارش سهندبلاگ، در میان پرچمدارانی که به تازگی عرضه شده اند، گوشی های جمع و جور شیائومی 12 و گلکسی اس 22 رقابت سختی برای جلب کاربران دارند. در ادامه مشخصات این دو دستگاه به طور کامل آنالیز خواهد شد.

شیائومی 12 یا سامسونگ گلکسی اس 22

به گزارش خبرنگاران، بسیاری از کاربران گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra تازه را می پسندند، اما قیمت بالای این محصول مانع از دسترسی آن ها به این پرچمدار می گردد. برای کاربرانی که قصد دارند یکی از تازهترین پرچمداران سامسونگ را تهیه نمایند، اما قیمت ارزان می خواهند، بدون شک Samsung Galaxy S22 انتخاب مناسب تری است.

علاوه بر ارزان تر بودن، این نسخه استاندارد یک دستگاه بسیار جمع و جور و یکی از فشرده ترین پرچمداران موجود است. اما مگر می گردد درباره گوشی های جمع و جور صحبت کنیم و یادی از شیائومی 12، سرسخت ترین رقیب سامسونگ گلکسی S22 نکنیم. در ادامه این مقاله به آنالیز مشخصات و مقایسه ویژگی های این دو رقیب پرچمدار می پردازیم. در ابتدا مشخصات شیائومی 12 و گلکسی اس 22 در جدول زیر به طور خلاصه در اختیار کاربران قرار گرفته است.

طراحی

هر دو گوشی شیائومی 12 و سامسونگ گلکسی اس 22 با طراحی چشمگیر عرضه می شوند. آن ها با مواد درجه یک ساخته شده اند و بعلاوه دارای زیبایی شناسی اصیل هستند. من شخصاً سامسونگ گلکسی S22 را به دلایل مختلف ترجیح می دهم. اول از همه، این گوشی ابعاد کوچکتری دارد و جمع و جورتر است. علاوه بر این، به نسبت شیائومی 12 باریک تر و سبک تر است. آخرین فاکتور مهم هم کیفیت ساخت بهتر این دستگاه می باشد.

سامسونگ گلکسی اس 22 دارای پنل پشتی شیشه ای تقویت شده به وسیله محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس و فریم آلومینیومی است. این گوشی همچین دارای امتیاز 68 از گواهی IP است. این امتیاز که بالاترین امتیاز ممکن است، نشان از ضد آب و ضد گرد و غبار بودن این دستگاه دارد.

در خاتمه باید اضافه کنیم که به ادعای شرکت سامسونگ، این گوشی با فریم آلمینیومی محکم خود، در برابر سقوط، ضربه و خراش بسیار مقاوم است. در نقطه مقابل، متأسفانه گوشی پرچمدار شیائومی 12 هیچ گونه گواهینامه ای در برابر آب و گرد و غبار ارائه نمی نماید.

نمایشگر

به نظر می رسد که شیائومی 12 حداقل با توجه به مشخصاتش روی کاغذ، صفحه نمایش بهتری دارد. شیائومی 12 دارای یک پنل OLED با پشتیبانی حداکثر یک میلیارد رنگ، قطر 6.28 اینچ، وضوح Full HD + با کیفیت 2400 در 1080 پیکسل، گواهی HDR10+، قابلیت Dolby Vision و نرخ تازه سازی 120 هرتز است. از سوی دیگر هر چند گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 22 پوشش یک میلیارد رنگ را ارائه نمی دهد، اما همچنان صفحه نمایش فوق العاده ای دارد. این صفحه نمایش دارای محافظ Gorilla Glass Victus Plus است که شیشه پنل جلویی را محکم تر می نماید. حسگر اثرانگشت اولتراسونیک سامسونگ نیز بهتر از رقیب پرچمدار محصول شیائومی است.

در خصوص امکانات صوتی هم باید بگوییم که هر دو گوشی دارای بلندگو های استریو هستند که به وسیله برند های صوتی عالی تنظیم شده اند. شیائومی با برند Harman Kardon و سامسونگ با برند AKG همکاری داشته است.

سخت افزار و نرم افزار

گوشی پرچمدار Xiaomi 12 بخش سخت افزاری بهتری نسبت به Samsung Galaxy S22 ارائه می دهد. این دستگاه از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می نماید. گوشی گلکسی S22 هم با پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 ارائه شده است.

اما این تنها مربوط به بعضی بازار های منتخب است و در بقیه بازار ها از پردازنده Samsung Exynos 2200 که ویژگی هایی مشابه با Snapdragon 8 Gen 1 دارد، استفاده شده است. این پردازنده با تنها 8 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می گردد. چنان که دیده میگردد پرچمدار شیائومی رم بالاتری را ارائه می دهد. اما با این وجود نباید زیاد روی این رجحان اندک سخت افزاری تمرکز کرد. زیرا این گوشی ها دارای چیپست های مشابه یا حتی در بعضی بازار ها کاملا یکسان هستند، بنابراین اجرا های مشابهی ارائه می دهند.

بدیهی است که سیستم عامل نصب شده در هر گوشی اندروید 12 باشد. این سیستم عامل در پرچمدار شیائومی با رابط کاربری MIUI 13 و در پرچمدار سامسونگ با رابط کاربری One UI 4 سفارشی شده است.

دوربین

برنده مقایسه دوربین ها قطعا گوشی سامسونگ گلکسی اس 22 است. درست مانند شیائومی 12، این گوشی دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS (لرزش گیر اپتیکال تصویر) است، اما سنسور های ثانویه آن در واقع بهتر هستند. یک سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض در سامسونگ گلکسی اس 22 وجود دارد. در نقطه مقابل، پرچمدار شیائومی دارای یک دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی و یک سنسور ماکرو تله فوتو 5 مگاپیکسلی است.

باتری

گوشی Xiaomi 12 عمر باتری بیشتری را ارائه می دهد. این عمر بیشتر به خاطر عملکرد بهتر این گوشی نیست بلکه به علت داشتن باتری بزرگتر اتفاق می افتد. باتری پرچمدار شیائومی، یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که قدرتمندتر از باتری 3700 میلی آمپر ساعتی سامسونگ گلکسی اس 22 می باشد. علاوه بر این، پرچمدار شیائومی به لطف شارژ سریع سیمی 67 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی، سرعت شارژ سریع تری را ارائه می دهد؛ بنابراین بدون شک در زمینه عمر باتری و سرعت شارژ رجحان با پرچمدار شیائومی است.

قیمت

مسلما قیمت فاکتور بسیار تأثیرگذاری در انتخاب است. قیمت گوشی هوشمند Xiaomi 12 در بازار آسیا 739 دلار است و البته هنوز در سطح جهانی در دسترس نیست. در نقطه مقابل قیمت گوشی هوشمند Samsung Galaxy S22 از 799 دلار در بازار های جهانی آغاز می گردد.

نتیجه گیری

در مجموع در خصوص گوشی پرچمدار شیائومی 12 باید بگوییم که دارای رجحان هایی از جمله سخت افزار بهتر، شارژ سریعتر، باتری بزرگتر و IR Blaster است. مهمترین نقطه ضعف این پرچمدار در برابر رقیب ضدآب نبودن آن است. در مقابل گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 22 دارای مزیت هایی مانند دوربین های بهتر، قابلیت ضدآب و ضد گرد و غبار، اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک و کیفیت ساخت بهتر می باشد. نقطه ضعف این گوشی در زمینه باتری آن است که نسبت به رقیب کوچکتر است و آهسته تر شارژ می گردد.

در خاتمه و در یک نتیجه گیری کلی باید گفت که انتخاب میان او دستگاه بسیار سخت است و بیشتر به مورد استفاده کاربران بستگی دارد. گوشی Xiaomi 12 باتری بزرگتر، سرعت شارژ سریعتر و بعلاوه صفحه نمایش و سخت افزار کمی بهتر را ارائه می دهد و در مقابل گوشی Samsung Galaxy S22 دوربین های بهتر، کیفیت ساخت بهتر و قابلیت ضدآب دارد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16737

به "شیائومی 12 یا سامسونگ گلکسی اس 22" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12 یا سامسونگ گلکسی اس 22"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید