شیائومی Note 9 بخریم یا Note 9S

به گزارش سهندبلاگ، شیائومی Note 9 موبایل نسبتا جدیدی است؛ اردیبهشت سال جاری شاهد عرضه موبایلی با صفحه 6.5 اینچ بودیم که 162میلیمتر ارتفاع، 77 میلیمتر عرض و 9 میلیمتر ضخامت داشت. سخت افزار اصلی این گوشی را پردازنده MediaTek Helio G85 با معماری 12 نانومتری و چهار گیگابایت حافظه موقت تشکیل می دهند که برای موبایلی میان رده که به هرحال آن را در بازار یک انتخاب ارزانقیمت و مالی می دانند کافی به نظر می رسند، اما هرگز نمی توانید خریداران را در بازار با آن ها اغوا کنید و به سمت خودتان بکشانید. برای همین شیائومی همزمان با طراحی، فراوری و عرضه نوت 9، یک مدل بهتر با عنوان شیائومی Note 9S معرفی نموده که کمی گرانتر فروخته می گردد، اما از نظر ما بهبود های فاحش سخت افزاری باعث می گردد خیلی جدی به فکر فرو برویم. به خرید اولی نه بگویید و سراغ دومی بروید. این گزارش شاید بتواند نظر شما را هم عوض کند.

شیائومی Note 9 بخریم یا Note 9S

چرا شیائومی Note 9 معروف است؟

به گزارش خبرنگاران، شیائومی Note 9 اگرچه سخت افزار متوسطی دارد، اما از نظر ریخت و قیافه و ظاهر کاملا به آن رسیده اند. قاب جلویی و پشت هر دو از جنس شیشه گوریلاگلس نسخه 5 ساخته شده اند. پلاستیک تنها در فریم کناری به کار رفته که خیلی توی چشم نیست. استفاده از شیشه را سال ها پیش اپل در ساخت آیفون 4 باب کرد و تا همین الان آن را در موبایل های باکلاس می دیدیم. به همین خاطر وقتی نوت 9 را توی دست هایتان می گیرید یا از دور به آن خیره می شوید حس خوبی به شما منتقل می نماید. با توجه به صفحه نمایش عظیم 6.5 اینچی و چهار دوربین به موبایل Note 9 شیائومی حق می دهید اگر کمی سنگین باشد. بیایید منصفانه قضاوت کنیم؛ در دنیای امروز 200 گرم وزن خیلی زیادی نیست.

شیائومی نوت 9 به پردازنده مالی MediaTek Helio G85 با معماری 12نانومتری مجهز شده و در بخش گرافیک یک پردازنده Mali-G52 دارد. آن هایی که اهل بازی هستند می دانند نباید از این قسمت زیاد توقع داشت. شیائومی، نوت 9 را در دو مدل روانه بازار نموده؛ یکی با حافظه داخلی 64 گیگابایت و دیگری با حافظه 128 گیگابایت. می توانید بعد ها با توجه به احتیاج شخصی خودتان یک کارت میکرو SD بخرید و فضای ذخیره سازی را افزایش دهید. در کنار پردازنده، یک حافظه موقت چهار گیگابایتی داریم تا عملکرد روان موبایل را تضمین کند، اما نباید فراموش کنید در سال 2020 این حداقل میزان توقع و انتظار از موبایلی در رنج قیمت شش میلیون تومان است و دیگر نمی توان آن را جزو نقاط قوت محسوب کرد.

دوربین Note 9 عملکرد قابل قبولی ارائه می دهد با این حال شیائومی در Note 9s آن را تقویت نموده است

در عوض صفحه نمایش نوت 9 چشمگیر و تحسین برانگیز است. همانظور که قبلا گفتیم اندازه آن را 6.5 اینچ در نظر گرفته اند. این صفحه به صورت تمام HD طراحی شده و با توجه به تراکم پیکسلی 395ppi کیفیتی قابل قبل ارائه می دهد. صفحه نمایش 85 درصد قاب رویی را دربرگرفته است؛ یعنی گوشی را طبق مد روز بازار طراحی نموده اند و لبه های گوشی کمتر به چشم می آیند. همچنین نسبت تصویر 19 به 6 یاری می نماید در کنفرانس های ویدئویی یا موقع تماشای فیلم و سریال حس بهتری داشته باشید. در نهایت برگ برنده Note 9 را باید مجموعه دوربین آن دانست. برای اینکه عکس های خوبی بگیرید، شیائومی روی نوت 9 چهار حسگر دوربین کار گذاشته است. حسگر اول 48 مگاپیکسلی بوده و در کنار خود حسگر هشت مگاپیکسلی اولتراواید، حسگر دومگاپیکسلی ماکرو و حسگر دو مگاپیکسلی عمق را می بیند. به این ترتیب بعید است موقع عکاسی جزییات محیط از قلم بیفتد.

نوت 9 همچنین با داشتن حسگر 13 مگاپیکسلی موقع عکاسی سلفی عملکرد قابل قبولی ارائه می دهد با این حال در مدل Note 9s دوربین سلفی بهبود پیدا نموده است. اندروید نسخه 10، باتری عظیم و سخاوتمندانه پنج هزار و 20 میلی آمپری و قابلیت شارژ سریع 18 واتی از دیگر نقاط درخشان در کارنامه شیائومی Note 9 هستند که فعلا در بازار ایران بسته به حجم حافظه ذخیره سازی، رنگ و انصاف فروشنده بین چهار میلیون و 100 هزار تومان تا پنج میلیون و 700 هزار تومان فروخته می گردد.

چرا شیائومی Note 9s گوشی بهتری است؟

Note 9 توسط شیائومی ارتقا داده شده تا از یک موبایل میان رده مقتصدانه، به جنگجویی واقعی تبدیل گردد. مهمترین به روزرسانی در نوت 9s استفاده از پردازنده Snapdragon 720G با معماری هشت نانومتری است. این پردازنده به مراتب عملکرد بهتری نسبت به پردازنده مدیاتک نوت 9 دارد. برای اینکه خیالمان بابت عملکرد دقیق و روان پردازنده راحت باشد، شیائومی همچنین حافظه موقت شش گیگابایتی را در نوت 9s به کار گرفته است و وظیفه پردازش گرافیکی را روی دوش Adreno 618 گذاشته. این تغییرات شاید به ظاهر ساده باشند، اما در عمل مثل این است که پرسپولیس علی علیپور را از زمین مسابقه بیرون بکشد و به جای او لئو مسی را وارد زمین کند!

Note 9 توسط شیائومی ارتقا داده شده تا از یک موبایل میان رده مقتصدانه، به جنگجویی واقعی تبدیل گردد

برای اینکه خریداران یک لحظه هم دچار تردید و دودلی نشوند، شیائومی همچنین صفحه نمایش Note 9s را عظیم تر نموده و به آن نسبت تصویر 20 در 9 داده است. همچنین با استفاده از حسگر پنج مگاپیکسلی ماکرو در مجموعه دوربین اصلی و حسگر 16 مگاپیکسلی سلفی برای خریداران طعمه گذاشته. در نتیجه این اتفاقات انتظار داریم وزن و ابعاد گوشی جدید افزایش پیدا کند، اما اطلاعات منتشر شده نشان می دهند شیائومی به خوبی توانسته وزن Note 9s را کنترل کند و ما نهایتا با یک موبایل 210 گرمی با 166 میلمتر ارتفاع، 77 میلیمتر عرض و 9 میلیمتر ضخامت روبرو هستیم. تنها چیزی که شیائومی نتوانسته از عهده آن بربیاید قیمت بیشتر Note 9s است. الان در بازار ایران باید برای این گوشی با توجه به حجم حافظه ذخیره سازی، رنگ و انصاف فروشنده بین پنج میلیون و 150 هزار تومان تا شش میلیون و 700 هزار تومان پول بدهید. از ما بپرسید، بهبود و به روزرسانی های موجود در شیائومی Note 9s این اختلاف قیمت را توجیه می نمایند.

مقایسه شیائومی Note 9 و شیائومی Note 9s

مشخصاتشیائومی Note 9شیائومی Note 9s
ابعاد162.77.9 میلیمتر 166.77.9 میلیمتر
وزن200 گرم210 گرم
پردازنده اصلیMediaTek Helio G85Snapdragon 720G
پردازنده گرافیکیAdreno 618Mali-G52
حافظه موقتچهار گیگابایتشش گیگابایت
اندازه صفحه نمایش6.5 اینچ6.6 اینچ
نسبت تصویر صفحه 19.620.9
دوربین اصلی48 مگاپیکسل با حسگر دو مگاپیکسل ماکرو48 مگاپیکسل با حسگر پنج مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی 13 مگاپیکسل16 مگاپیکسل
قیمتچهار میلیون و 100 تا پنج میلیون و 700 هزار تومانپنج میلیون و 150 تا شش میلیون و 700 هزار تومان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: فرارو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10259

به "شیائومی Note 9 بخریم یا Note 9S" امتیاز دهید

1 کاربر به "شیائومی Note 9 بخریم یا Note 9S" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی Note 9 بخریم یا Note 9S"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید