صعود یک پله ای واترپلو در بازی های آسیایی پیشرفت خوبی است

به گزارش سهندبلاگ، مربی تیم ملی واترپلو گفت: در بازی های آسیایی باید ابتدا بتوانیم جایگاه خود را حفظ کنیم و اگر یک پله هم صعود کنیم پیشرفت خوبی است.

صعود یک پله ای واترپلو در بازی های آسیایی پیشرفت خوبی است

وحید رضایی در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران، در خصوص اردوهای تیم ملی اظهار کرد: بعد از اردوی تدارکاتی ترکیه یک هفته استراحت داشتیم و بعد بلافاصله اردوهای تیم ملی را با حضور چیریچ سرمربی تیم ملی آغاز کردیم. در حال حاضر اردوی تیم ملی با حضور 22 بازیکن در حال اجرا است و حدود 5 ورزشکار شهرستانی هم داریم. هدف ما از حضور در اردوها حضور در بازی های آسیایی است اما قبل از آن در مسابقات قهرمانی دنیا هم شرکت خواهیم کرد.

رضایی هدف از مسابقات قهرمانی دنیا را محک ملی پوشان مطرح کرد و گفت: مسابقات قهرمانی دنیا اردیبهشت انجام می شود. کسب نتیجه در این مسابقات برای ما اهمیت ندارد. بیشتر می خواهیم ملی پوشان را مقابل تیم های بزرگ محک جدی بزنیم. این مسابقات در برنامه آماده سازی تیم گنجانده شده است.

مربی تیم ملی اضافه کرد: علاوه بر مسابقات دنیای، اردوهایی هم پیش بینی شده که با وجود شرایط مالی و شیوع کرونا برای انجام آنها مسائلی داریم. بیشتر مسابقات بین المللی به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد. با این وجود حتما تا قبل از نوروز برنامه هایی برای تیم ملی داریم که امیدواریم بتوانیم آنها را انجام دهیم. بعد از نوروز تا بازی های آسیایی هم یکی دو سفر و میزبانی خواهیم داشت و به مسابقات دنیای اعزام می شویم.

رضایی اضافه کرد: مهمترین کاری که باید در حال حاضر انجام دهیم این است که لیگ داخلی را آغاز کنیم تا بازیکنان هم به لحاظ مالی تامین شوند و قرارداد ببندند و هم تمرینی برای آنها باشد. آغاز لیگ باشگاه ها و بازیکنان را به شوق و هیجان می اندازد و بازیکنان را هدفمندتر خواهد نمود اما متاسفانه باشگاه ها تنبلی می نمایند. فدراسیون زمان اعلام آمادگی و دعوت از باشگاه ها را انجام داده منتهی هنوز لیگ آغاز نشده است. قدیم ترها ورزش ما ورزش تابستانی بود اما اکنون لیگ به سه ماه آخر سال موکول می شود. امیدوارم که باشگاه ها زودتر اعلام آمادگی نمایند تا بتوانیم زودتر لیگ برتر را راه بندازیم.

وی در خصوص اردوها و ملاقاتهای تدارکاتی تیم ملی گفت: با ترکیه ارتباط خوبی داریم و امیدوارم که بتوانیم میزبان این کشور شویم. بعلاوه اردوهایی در کشورهای مجارستان و یا صربستان داشته باشیم. در خصوص اردوی تدارکاتی با حریفان آسیایی هم بستگی به آن کشورها دارد. البته به لحاظ شناخت از تیم ملی چین در دو سال اخیر شناختی نداریم. قزاقستان و ژاپن هم که در این مدت بازی می کردند بازی آنها را آنالیز کردیم و روی آنها شناخت داریم.

مربی تیم ملی واترپلو در خصوص پیش بینی اش از بازی های آسیایی گفت: باید کوشش کنیم در بازی های آسیایی ابتدا بتوانیم جایگاه خود را حفظ کنیم و اگر یک پله هم صعود کنیم پیشرفت خوبی است اما همواره گفتیم برای انجام این اتفاق باید همان امکانات قبل را داشته باشیم و البته بهتر کنیم تا به همان نتیجه یا بهتر از آن دست پیدا کنیم. اکنون امکانات سخت افزاری و اردویی را در داخل کشور داریم اما از نظر بازی و مسابقه تدارکاتی نتوانستیم مهیا شویم .

وی گفت: البته بخش عمده آن به کنفدراسیون آسیا برمی شود که نتوانسته مسابقات را انجام دهد و بخشی دیگر هم به مسائل مالی برمی شود که سبب شده نتوانیم آنطور که می خواهیم ملاقات تدارکاتی داشته باشیم. امیدوارم که این مسائل رفع شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16164

به "صعود یک پله ای واترپلو در بازی های آسیایی پیشرفت خوبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود یک پله ای واترپلو در بازی های آسیایی پیشرفت خوبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید