طرح حذف زبان انگلیسی از مدارس مطرح نیست ، با تدریس زبان محلی در مدارس موافقیم

به گزارش سهندبلاگ، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به هیچ وجه بحث حذف زبان انگلیسی از مدارس مطرح نبوده است و موضوعی که مطرح شد بحث انحصار زبان انگلیسی در مدارس بود.

طرح حذف زبان انگلیسی از مدارس مطرح نیست ، با تدریس زبان محلی در مدارس موافقیم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ابطحی در مورد طرح تدریس ادبیات محلی و همچنین موضوع حذف درس زبان انگلیسی در مدارس، اظهار کرد: طرح تدریس ادبیات محلی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مورد بحث و آنالیز نهاده شد و قرار شد اصلاح گردد، چون بحث ترویج ادبیات در اصل 15 قانون اساسی تأکید شده است و پدیده غیرقابل انجامی نیست، اما بحث این است که زبان محلی تدریس گردد. وقتی موضوع گویش ها مطرح باشد به ادبیات مربوط می گردد و در دانشگاه ها تدریس و در مدارس نیز در مناطقی که مردم بلوچ و کرد دارند تدریس می گردد.

وی اضافه کرد: قرار شد این طرح را به کمیسیون مرکز پژوهش های مجلس ارجاع دهند تا این مرکز اصلاحات لازم را انجام دهد و دوباره آن را به کمیسیون آموزش عودت دهد. با کلیات طرح تدریس زبان محلی موافقیم چرا که معتقدیم اتحاد ملی به این معنا است که مردم زبان اقوام مختلف را متوجه شوند. امیدواریم طرح پخته ای گردد تا بتوانیم در صحن مجلس آن را آنالیز کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد خبرهایی مبنی بر کوشش مجلس برای حذف درس زبان انگلیسی از مدارس، گفت: به هیچ وجه بحث حذف زبان انگلیسی از مدارس مطرح نبوده است و موضوعی که مطرح شد بحث انحصار زبان انگلیسی در مدارس بود. البته شورای عالی آموزش و پرورش، تدریس چند زبان خارجی در مدارس را منع ننموده است، منتها اجرایی نشده است.

ابطحی توضیح داد: بنابراین معتقدیم زبان های دیگر هم این قابلیت را دارند که با انتخاب خودِ دانش آموز در مدارس تدریس شوند. این موضوع در مجلس مطرح بود، منتها عده ای جنجال راه انداختند که می خواهند زبان انگلیسی را در مدارس حذف نمایند در حالی که هیچ انسان عاقلی خواستار حذف یک زبان بین المللی نمی گردد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: نباید تدریس زبان انگلیسی در مدارس اجبار باشد. معتقدیم آن قدر که برای زبان انگلیسی کار می نمایند روی زبان فارسی کار نمی نمایند. دانش آموزان کشور زبان فارسی را هنوز خوب بلد نیستند. همچنین بر این باوریم که وقتی زبان انگلیسی در مدارس تدریس می گردد نباید محتوای آن ترویج فرهنگ غرب باشد بلکه باید با فرهنگ ایرانی و اسلامی عجین باشد. داستان های فارسی و افسانه های اساطیری را باید به زبان انگلیسی به دانش آموزان آموزش دهیم.

وی اضافه کرد: این طرح را نماینده ملایر به مجلس ارائه داد که 57 نماینده آن را امضا کردند و باید در صحن مطرح گردد که اگر رأی آورد به کمیسیون آموزش ارجاع داده خواهد شد تا این کمیسیون اصلاحات لازم را انجام دهد. در صورت تصویب، چند زبان خارجی مورد تأیید شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس تدریس خواهد شد. در بعضی مدارس آلمانی زبان، چینی آموزش داده می گردد چرا که چین قدرت دوم مالی دنیا است و آلمان ها اهمیت آن را به خوبی درک نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4116

به "طرح حذف زبان انگلیسی از مدارس مطرح نیست ، با تدریس زبان محلی در مدارس موافقیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح حذف زبان انگلیسی از مدارس مطرح نیست ، با تدریس زبان محلی در مدارس موافقیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید