علی اف: امضای سند صلح با ارمنستان دست آورد مهم برای باکو است

به گزارش سهندبلاگ، الهام علی اف امضای سند صلح بین کشورش و ارمنستان را دست آورد مهم برای جمهوری آذربایجان گفت .

علی اف: امضای سند صلح با ارمنستان دست آورد مهم برای باکو است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

الهام علی اف ، نیوکول پاشینیان و ولادیمر پوتین به ترتیب رییس جمهوری آذربایجان ، نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهوری روسیه به تازگی بیانیه مشترک درباره انتها جنگ در قره باغ امضا کردند .

الها م علی اف لحظاتی پیش در پیامی به مردم جمهوری آذربایجان که به وسیله تلویزیون دولتی این کشور بطور زنده پخش شد ، شرایط این بیانیه مشترک را خاطرنشان کرد .

طبق توافق حاصله میان طرفیها ، از ساعت 00: 00، 10 نوامبر جاری(20 آبان ماه) به وقت مسکو درگیری های نظامی در منطقه مورد مناقشه قره باغ بطور کامل متوقف می گردد .

ارمنستان متعهدمی گردد 15 نوامبر (25 آبان ماه) جاری شهرستان کلبجر ، 20 نوامبر (30 آبان ماه) شهرستان آقدام و اول دسامبر (11 آذر) سال جرای میلادی شهرستان لاچین را به جمهوری آذربایجان پس دهد .

در خط مقدم جبهه در منطقه قره باغ کوهستانی و در امتداد جاده لاچین در قره باغ نیروهای حافظ صلح روسیه به تعداد یک هزار و 960 نظامی ، 90 ماشین زره پوش و 380 خودروی نظامی مستقر می گردد .

نیروهای حافظ صلح روسیه همزمان با خروج نیروهای ارمنی از قره باغ در این منطقه مستقر خواهد شد و مدت اقامت نیروهای روسی در منطقه 5 سال خواد بود.

بر اساس این سند ، آوارگان جنگی تحت کنترل کمیسریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان به منطقه قره باغ کوهستانی و شهرستانهای همجوار ان بر می گردند .

الهام علی اف امضا این سند را دست آورد مهم برای جمهوری اذربایجان خاطرنشان کرد .

درگیری های نظامی میان نیروهای ارمنستان و آذربایجان ششم مهم ماه شروع شده و به رغم سه بار توافق آتش بس با مساعدت میانجیگران بین المللی این درگیری ها تا امروز با شدت ادامه داشت .

جمهوری آذربایجان در جریان این درگیری های نزدیک به 300 منطقه مسکونی در قره باغ را از نیروهای ارمنی خالی کرد و در گیری ها در نزدیکی شهر خانکندی مرکز قره باغ کوهستانی ادامه داشت. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10716

به "علی اف: امضای سند صلح با ارمنستان دست آورد مهم برای باکو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف: امضای سند صلح با ارمنستان دست آورد مهم برای باکو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید