غارهای باتو، جاذبه ای اعجاب انگیز در مالزی

به گزارش سهندبلاگ، غارهای باتو در کوالامپور | Batu Caves in Kuala Lumpur

اگر قصد دارید با خانواده تان به یک سفر خارجی خوب بروید، کشور زیبای مالزی گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. این کشور اسلامی جاذبه های گردشگری فرهنگی و طبیعی بسیاری دارد و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پر هوادار در جنوب شرق آسیا شناخته می گردد. مجموعه غارهای باتو یکی از معروف ترین دیدنی های این کشور است که در شهر کوالالامپور قرار گرفته است. در سفر به مالزی با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این جاذبه معروف کوالالامپور بزنیم.

غارهای باتو، جاذبه ای اعجاب انگیز در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

مجموعه غارهای باتو (Batu Caves) یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری شهر کوالالامپور است. این مجموعه از یک تپه بزرگ آهکی که سه غار اصلی و بزرگ و چندین و چند غار فرعی کوچک دارد، تشکیل شده است. این نیایشگاه غاری، در حدود 11 کیلومتری شمال شهر کوالالامپور واقع شده است. علاوه بر زیبایی های طبیعی این غارها، مجسمه هایی تاریخی و زیبا در دل غار اصلی و اطرافش وجود دارند که مردمان بسیاری برای تماشای آن ها به داخل غارها می روند. گفته می شود که این غارها، حدود 400 میلیون سال قبل ایجاد شده اند و یکی از مکان های مقدس هندوها هستند.

طبق کاوش های باستان شناسی در این منطقه، انسان های اولیه به نام هومو ساپین ها (Homo - Sapien) در این غار سکونت می کردند. بعد ها، قوم تموان (Temuan) هم این غارها را برای زندگی خود انتخاب کردند. این مکان مجموعه ایست از یک مکان طبیعی زیبا با ویژگی هایی منحصر به فرد، یک مکان فرهنگی - مذهبی و همچنین یک مکان تاریخی.

Cathedral Cave بزرگترین و محبوب ترین غار این مجموعه است که خانه ها و زیارتگاه های بسیاری در عمق 100 متری آن وجود دارد. در پای تپه باتو، دو غار بزرگ و محبوب دیگر هم وجود دارند که گردشگران از آن ها بازدید می نمایند. این غارها، غار گالری هنر (The Art Gallery Cave) و غار موزه (Museum Cave) هستند که درونشان نقاشی ها و آثار هنری بسیاری از هندوها وجود دارد.

یکی از دیدنی ترین بخش های این محوطه، مجسمه طلایی حدود 42 متری مربوط به هندوهاست که در ورودی غار قرار گرفته است. اگر از کنار این مجسمه حدود 272 پله را بالا بروید، به منطقه ای می رسید که می توان منظره زیبایی از شهر کوالالامپور را مشاهده کرد. میمون های زیادی در اطراف این غارها زندگی می نمایند. میمون هایی که کمی هم بازیگوش اند و شاید برایتان مشکل ایجاد نمایند! این منطقه همچنین یکی از بهترین مناطق برای علاقه مندان به ورزش صخره نوردی در مالزی است.

در دهه 1870 میلادی، توجه مقامات استعماری بریتانیا و همچنین یک طبیعت گرد معروف آمریکایی به نام ویلیام هورنادای به این مکان جلب شد. در همین دوران بود که نام غارهای باتو در تمامی جهان بر سر زبان ها افتاد و سفرها به مالزی برای دیدن این اثر جهانی شروع شد. در حدود سال 1920، پله هایی چوبی در این مکان احداث شد تا بازدیدنمایندگان و گردشگران راحت تر بتوانند به بالای غار بروند. پس از چن سال، پله های مقاوم بتنی جای این این پله های چوبی را گرفتند. از آن موقع تاکنون، غارهای باتو که نام خود را هم از رودخانه باتو که در مجاورت آن جریان دارد گرفته اند، به عنوان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور مالزی شناخته می شوند. این منطقه، به خصوص در زمان برگزاری فستیوال تایپوسام بسیار شلوغ می شود.

غارهای باتو و فستیوال تایپوسام

غارهای باتو مکان اصلی برگزاری جشنواره سالانه تایپوسام در کشور مالزی است. در طول مدت برگزاری این جشنواره، هزاران گردشگر داخلی و خارجی به این منطقه سفر می نمایند. این فستیوال معمولا در انتها ماه ژانویه هر سال برگزار می شود. فرآیند جشنواره تایپوسام از شب قبل در مکان دیگری در مرکز شهر شروع می شود و روز بعد در این غارها ادامه می یابد. با ورود مردم به این غارها، این جشنواره رنگارنگ هم به طور رسمی شروع می شود و حدود 8 ساعت به طول می انجامد. در فستیوال قبلی، حدود 1 میلیون گردشگر شرکت کردند. این یکی از بزرگترین اجتماعات بشری در جهانست.

در گذشته مردم هدایایی را بر روی شیئی به نام کاوادیس در این جشنواره می آوردند. کاوادیس را حتما در فیلم ها دیده اید، نوعی وسیله که بر روی شانه قرار می گیرد و در دو طرفش دو سطل برای حمل اشیایی وجود دارند. این کاوادیس ها را معمولا توسط پر طاووس تزئین می کردند. بعضی از این کاوادیس ها حدود 100 کیلو وزن داشتند! بنابراین، شما برای حمل آن ها باید قدرت بدنی بالایی داشته باشید.

بعضی از شرکت نمایندگان در این مراسم، بدن خودشان را از طریق میخ یا سوزن هایی سوراخ می نمایند! این صحنه ایست که شاید بعضی از گردشگران مایل نباشند آن را ببینند، ولی در صورت سفر به این منطقه در طول انجام این مراسم، حتما آن را خواهید دید! بسیاری از شرکت نمایندگان در این جشنواره، تا انتهای غار پیاده روی می نمایند. رفتن تا انتهای این غارها کار هرکسی نیست و احتیاج به قدرت بدنی و تعادل بسیار زیادی دارد.

اطلاعات بازدید غارهای باتو

ساعات کار: روزانه از ساعت 6 صبح تا 21

آدرس: مالزی، کوالالامپور، مجموعه تاریخی - تفریحی غارهای باتو

تلفن تماس: 0060322879422

جهت دسترسی به غارهای باتو: این مجموعه در 13 کیلومتری شمال شهر کوالالامپور قرار گرفته است. برای رسیدن به این غارها، باید اتوبوس شماره D11 را از بازار مرکزی شهر سوار شوید و در ایستگاه غار پیاده شوید. همچنین از اتوبوس شماره 69 هم از منطقه جالان پودو به این مقصد حرکت می نماید. تاکسی های شهری کوالامپور هم به مقصد این منطقه مسافر سوار می نمایند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

منبع: kuala-lumpur.ws

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3645

به "غارهای باتو، جاذبه ای اعجاب انگیز در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غارهای باتو، جاذبه ای اعجاب انگیز در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید