فقر شیراز در مجسمه های متناسب با فرهنگ و تاریخ این کلانشهر

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/فارس شهردار شیراز نبود مجسمه هایی که متناسب با فرهنگ و تاریخ و سابقه این کلانشهر باشد را یک ضعف جدی و فقر در شیراز دانست و مطرح کرد: طی این سال ها یا کار فاخری انجام نشده یا با دید تجاری به پروژه های این چنینی نگریسته شده است.

فقر شیراز در مجسمه های متناسب با فرهنگ و تاریخ این کلانشهر

حیدر اسکندرپور بعدازظهر سه شنبه 12 آذر در نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی شیراز بیان نمود: شیراز داشته های فرهنگی غنی دارد و در سال های گذشته کمتر تلاش شده تا یک ثروت به شهر بیفزاییم.

او با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است تا فضایی ایجاد گردد که مردم در محیط زندگی خود احساس آرامش کنند، افزود: گاهی اوقات تصور می کنیم که صرفا با ایجاد سخت افزارها، رفاه لازم برای شهروندان ایجاد می گردد اما ارتقای کیفیت زندگی گاهی به نحوه تعامل مردم با هم و مردم با مسئولان و برعکس باز می گردد.

شهردار شیراز ادامه داد: با این نگاه، به دنبال ارائه خدمات شهری بهتر برای یک زندگی با کیفیت در شهر هستیم.

اسکندرپور تاکید کرد که تلاش مجموعه مدیریت شهری شیراز بر این است که در حوزه حمل و نقل شهری تا جایی که امکان دارد شهروند را با شهر و حضور در شهر و پیاده روی در شهر آشتی دهیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه مدیران کلانشهرها به دنبال توسعه زندگی پیاده در محیط شهری هستند، گفت: در شهر شیراز این رویکرد طی دو سال اخیر به طور جد با اجرای پروژه هایی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار شیراز همچنین با بیان اینکه این سمپوزیوم فرصتی را فراهم می کند تا آثار فاخری در شهر نصب گردد، ابراز امیدواری کرد که با تداوم این سمپوزیوم طی سال های آینده، تورهای گردشگری علاوه بر بازدید از داشته های این کلانشهر، از آثار فرهنگی نظیر مجسمه ها نیز بازدید کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه جای رویداد مجسمه سازی در شیراز خالی بود، گفت: از آنجا که المان ها آبروی شیراز هستند، این سمپوزیوم می تواند به یک رویداد بزرگ هنری در شیراز تبدیل گردد.

سولماز دهقانی با یادآوری اینکه جای مجسمه های که بر غنای فضای فرهنگی شیراز بیفزاید خالی است، طی روزهای آینده عملیات اجرایی خط تراموا و محور رمضانی شیراز آغاز می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5668

به "فقر شیراز در مجسمه های متناسب با فرهنگ و تاریخ این کلانشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقر شیراز در مجسمه های متناسب با فرهنگ و تاریخ این کلانشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید