فوائد گیاه آویشن

به گزارش سهندبلاگ، فوائد آویشن از مدتهای طولانی است که برای انسان شناخته شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله پیش رو را مطالعه نمایید.

فوائد گیاه آویشن

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

فوائد آویشن از مدتهای طولانی است که برای انسان شناخته شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله پیش رو را مطالعه نمایید.

گیاه آویشن یک گیاه چند ساله است که معمولاً در آمریکای شمالی یافت می گردد. با این حال، این گیاه بومی کشورهای اروپایی نزدیک به مدیترانه جنوبی است. واژه آویشن به لاتین thyme از واژه یونانی thumus گرفته شده است که به معنای شجاعت می باشد. نام علمی آویشن معمولی، تیموس ولگاریس است. این گیاه به جهت خواص دارویی خود شناخته شده است. یونانیان و رومیان سابق برگهای گیاه آویشن را در آب وان ریخته تا از خواص آن بهره مند شوند. مصریان وجود آن را در داروهای مومیایی بکار رفته جهت حفظ اجساد پادشاهان و امپراطورهای خود مفید می دانستند.

فوائد سلامتی بخش آویشن

گیاه آویشن یک گیاه چند ساله کوچک با برگ های کوچک و گلهای صورتی تا بنفش است. این گیاه به اسم ماده طعم دهنده در بسیاری از دستور غذاهای ایتالیایی، مقدونی، یونانی، فرانسوی و اسپانیایی مورد استفاده قرار می گیرد. عطر و طعم آن که چندان هم قوی نمی باشد به خوبی با سایر مواد تشکیل دهنده دیگر مانند گیاهان مورد استفاده به اسم چاشنی و ادویه ای ترکیب می گردد. این خصوصیات عطر و طعم آن به دلیل وجود ماده ای شیمیایی تحت اسم تیمول می باشد. در ادامه حقایق تغذیه ای و فوائد سلامتی بخش این گیاه که می تواند مفید باشد را معرفی می کنیم:

تمام فوائد آویشن به دلیل اثرات ضد میکروبی آن بر علیه پاتوژن های مختلف مانند استافیلوکوک اورئوس، باسیلوس سابتیلیس، اشریشیا کلی می باشد.

به اسم یک نگهدارنده شناخته شده است. پیش از داروهای امروزی، از آن به اسم داروی ضد قارچ جهت درمان قارچی که به ناخن حمله می نماید، استفاده می شد.

یکی از مزایای آویشن، خواص ضد عفونی نمایندگی آن است. به همین خاطر می تواند به اسم ضد گل مژه، قرمزی چشم و یا ورم ملتحمه مورد استفاده قرار داد.

بعلاوه می تواند جهت تمیز کردن بریدگی و زخم استفاده گردد. به اسم گیاه ضد عفونی نماینده از ریشه دواندن میکروبها در پوست باز جلوگیری می نماید.

این گیاه دارویی شگفت انگیز می تواند به طور مؤثری با هجوم و آلودگی شپش مقابله نماید.

هنگامی که آویشن به صورت خام مصرف گردد، می تواند یاری فوق العاده ای در مراقبت و برطرف گاستروانتریت یا ورم معده و روده انجام دهد.

دارای خواص ضد اسپاسمتیک یا گرفتگی عضلانی است. زنانی که از گرفتگی و درد عضلانی در طول چرخه قاعدگی رنج می برند، می توانند از فوائد سلامتی بخش آویشن جهت تسکین بهره برند.

عصاره بدست آمده از آن می تواند به اسم داروی مقوی و یا یاری گوارشی مورد استفاده قرار گیرد. این عصاره بعلاوه می تواند خلط و بلغم را از دستگاه روده ای جدا ساخته و از بین ببرد.

در مورد بیماریهای تنفسی مانند آسم، لارنژیت، سیاه سرفه و برونشیت، می توانید با استفاده از آویشن که ریه ها و راه های هوایی را آرام می سازد، تسکین یابید.

این گیاه در مبارزه علیه عفونتهای قارچی و باکتریایی مانند بیماری واژن، اسکلرودرمی و بیماریهای پوستی مؤثر است.

چای آن در مبارزه با خستگی، افسردگی و استرس مفید است.

به دلیل خواص ضد عفونی نمایندگی آن می تواند در داروهای گیاهی مانند چای آویشن جهت تمیز کردن و از بین بردن قارچ و باکتری مورد استفاده قرار گیرد.

بعضی حشرات و آفات نمی توانند نزدیک به گیاه آویشن زندگی نمایند. به همین خاطر می توانید در باغچه خود گیاه آویشن کاشته و آفات را از گیاهان درون باغچه دور سازید.

منبع خوبی از آنتی اکسیدانهای غذایی است. فلاونوئیدهایی مانند تیمونین، لوتئولین، آپی ژنین و نارینگنین در این گیاه موجود می باشند. این مواد شیمیایی رادیکالهای آزاد اکسید نیتریک در بدن را خنثی می سازند.

آویشن منبع خوبی از مواد معدنی مانند آهن، منگنز و کلسیم است.

این گیاه بعلاوه در چند بیماری دیگر مانند بیماری آلزایمر، آرتریت، پای ورزشکار (نوعی عفونت قارچی)، هالیتوز (بوی بد دهان) مفید است.

مواد شیمیایی موجود در این گیاه موجب جلوگیری از تراکم پلاکتی به وسیله کلاژن، اسید آراشیدونیک و ترومبین می شوند.

آویشن بعلاوه تحت اسم گیاه شجاعت شناخته می گردد. در گذشته، از شاخه های آن به اسم افسون استفاده می شد. چنانچه به بعضی دستورات غذایی علاقه دارید، گیاه آویشن را در باغچه خود کاشته و از آن در حین آشپزی به منظور بهره برداری از فوائد سلامتی بخش بهره ببرید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: راسخون
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15711

به "فوائد گیاه آویشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوائد گیاه آویشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید