فیلیپین پایگاه های نظامی خود را در اختیار آمریکا قرار می دهد

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: فیلیپین در حالی موافقت خود را با دسترسی آمریکا به پایگاه های نظامی اعلام نموده است که تنش ها در روابط فیلیپین و چین بر سر مالکیت آب های دریای جنوب چین به شدت افزایش یافته است.

فیلیپین پایگاه های نظامی خود را در اختیار آمریکا قرار می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پیمان جدید امنیتی بین آمریکا و فیلیپین این امکان را برای نیروهای آمریکایی فراهم می نماید تا به پایگاه های نظامی فیلیپین دسترسی داشته باشند. پیشنهاد فیلیپین برای در اختیار قراردادن پایگاه های نظامی به نیروهای آمریکایی در جریان ششمین دور مذاکرات دو طرف در واشنگتن که هفته گذشته انجام ارائه شده است.

بر اساس این گزارش مقام های فیلیپینی امیدوارند تا مفاد پیمان امنیتی جدید بین دو کشور تا سفر آینده باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به مانیل نهایی گردد. اوباما میخواهد ماه آینده به کشورهای آسیایی از جمله فیلیپین سفر کند. معاون وزیر دفاع فیلیپین در کنفرانس خبری تاکید نمود، توافق بین دو آمریکا و فیلیپین در مورد بسیاری از زمینه های همکاری در چارچوب پیمان جدید امنیتی حاصل شده و این قرارداد حدود 80 درصد نهایی شده است.

آمریکا میخواهد در راستای راهبرد خود در آسیا با هدف کاهش نفوذ چین، نیروهای خود در آسیا اقیانوسیه را افزایش دهد. آمریکا پیمان های نظامی و امنیتی مشابهی را نیز با سنگاپور و استرالیا به امضا رسانده است. این توافقنامه به آمریکا این اجازه را می دهد تا نیروهای نظامی، کشتی ها و هواپیماهای بیشتری را در منطقه مستقر کند.

مقام های مانیل خواهان تقویت حضور نظامی آمریکا در این کشور به منظور مقابله با بلندپروازی های پکن در دریای جنوبی چین هستند. علی رغم کوشش های دیپلماتیک و سیاسی که از سال گذشته شروع شده تنش در روابط چین و فیلیپین به شدت افزایش یافته است. غیر از چین و فیلیپین سایر کشورهای منطقه نیز ادعاهای زیادی در مورد مالکیت دریای جنوبی چین مطرح نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4509

به "فیلیپین پایگاه های نظامی خود را در اختیار آمریکا قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین پایگاه های نظامی خود را در اختیار آمریکا قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید