قائم مقام وزارت بهداشت برزیل در بحبوحه شیوع کرونا استعفا کرد

به گزارش سهندبلاگ، تنش ها میان دولت و وزارت بهداشت برزیل در مورد نوع مدیریت بیماری همه گیر کرونا، قائم مقام وزارت بهداشت این کشور را به کناره گیری از سمت خود کشاند.

قائم مقام وزارت بهداشت برزیل در بحبوحه شیوع کرونا استعفا کرد

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی تتنش ها میان لوئیز انریکه ماندتا وزیر بهداشت برزیل و ژائیر بولسانارو رئیس جمهور راست گرای افراطی این کشور در مورد نوع مدیریت در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا، ونرسون اولیویرا قائم مقام وزارت بهداشت برزیل روز گذشته (چهارشنبه) از سمت خود کناره گیری کرد.

دو منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفتند که ماندتا ضمن اعلام خبر استعفای قائم مقام وزارت بهداشت برزیل به اعضای تیم خود گفته است که احتمالاً بولسانارو طی هفته های جاری او را نیز از سمت وزارت بهداشت برزیل برکنار کند.

بر اساس این گزارش، استعفای مقام های ارشد وزارت بهداشت برزیل در بحبوحه بحران شیوع کرونا در واقع نمایانگر آشفتگی سیاسی در این کشور است.

بولسانارو و ماندتا برای مدت چندین هفته است که در مورد مسئله مدیریت شیوع ویروس کرونا در برزیل با یکدیگر دچار اختلاف شده اند و آنطور که شبکه الجزیره گزارش نموده است، رئیس جمهور راست افراطی برزیل کوشش داشته تا شدت بیماری کرونا را کم اهمیت جلوه دهد و از سوی دیگر برای داروهای تأییدنشده ای برای درمان این ویروس ناشناخته جذب مشتری می نماید.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تا روز گذشته (چهارشنبه)، ابتلای بیش از 25 هزار و 700 نفر به ویروس به کووید19 در برزیل مورد تأیید قرار گرفته است و همچنین یک هزار و 500 نفر نیز در این کشور بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

از طرف دیگر، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه هفته جاری (25 فروردین ماه) گزارش کرد که بر اساس نتایج یک تحقیق، با توجه به انجام تست های اندک و مدت زمان زیاد انتظار برای معین شدن نتایج تست، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل 12 برابر بیشتر از تعدادی است که مقامات این کشور اعلام می نمایند. (جزئیات بیشتر)

استعفای مادتا در شرایطی انجام شده که وی همچون دیگر مقام های وزارت بهداشت برزیل، از جمله افرادی بوده است که در کنفرانس های خبری روزانه خود بر لزوم اجرای قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی تأکید داشت و به شدت برای اینگونه نگرش هایش تا حد زیادی در میان طیف سیاسی این کشور مورد تمجید قرار گرفته است.

طبق نظرسنجی های انجام شده، واکنش وزارت بهداشت برزیل به شیوع کرونا از درجه خوب یا عالی برخوردار بوده است و 76 درصد از شرکت نمایندگان در نظرسنجی های مختلف از عملکرد این ارگان رضایت داشتند. و این در حالی است که طبق نظرسنجی های انجام شده، تنها 33 درصد از مردم برزیل از عملکرد بولسانارو در مقابله با کرونا رضایت داشته اند.

از طرف دیگر، ماندتا اخیراً در اظهاراتی انتقادی از دولت برزیل درخواست نموده است که در زمینه مقابله با کرونا اتحاد داشته باشند و توضیح داد که اقدام رئیس جمهور برزیل در کم اهمیت جلوه دادن مسئله شیوع کرونا، یک تهدید محسوب می گردد که به دنبال این اظهارنظرات، همیلتون مورائو معاون بولسانارو روز سه شنبه هفته جاری توضیح داد که ماندتا با این اظهارنظرات، پا را از حد فراتر گذاشته است.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7141

به "قائم مقام وزارت بهداشت برزیل در بحبوحه شیوع کرونا استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قائم مقام وزارت بهداشت برزیل در بحبوحه شیوع کرونا استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید