لزوم حل مسائل مربوط به کیفیت اینترنت و نظارت صحیح بر بازار الکترونیک

به گزارش سهندبلاگ، یک مدرس دانشگاه با تاکید بر لزوم حل مسائل مربوط به کیفیت اینترنت و نظارت صحیح بر بازار الکترونیک گفت: زمانی که ضرورت استفاده از شبکه های مجازی برای تدریس ایجاد شد، احتیاج به موبایل هوشمند، لپ تاپ یا میکروفون وب کم، قلم نوری نیز افزایش یافت که متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی در بازار، عرضه این محصولات با فرایند رشد صعودی قیمت روبرو شد.

لزوم حل مسائل مربوط به کیفیت اینترنت و نظارت صحیح بر بازار الکترونیک

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

سمیه رمضان ماهی مدیر گروه ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشگاه سوره در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره شرایط برگزاری کلاس های دانشگاهی در روزهای کرونایی گفت: از مزایای خوب آموزش آنلاین در شرایط اپیدمی یک بیماری مثل کرونا در درجه اول، امکان حفظ سلامت و امنیت جسمی روحی و روانی دانشجو و استاد است. به ویژه آنکه در مقطع دانشگاهی بسیاری از استادان نخبه از سن بالایی برخوردارند و در پاندمی کرونا که به ویژه قشر مسن جامعه را هدف قرار می دهد استفاده از فضای کلاس های مجازی نه یک امکان بلکه یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: در کلان شهرهایی مثل تهران، اصفهان و تبریز هر سال با اوج گیری شاخص آلودگی هوا روبرو هستیم که منجر به تعطیلی مدارس و کلاس های دانشگاه می گردد و آموزش مجازی می تواند به عنوان جایگزینی مناسب به خصوص در این شرایط مدنظر قرار گیرد.

مدیر گروه ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشگاه سوره درباره تفاوت برگزاری دوره مجازی در دروس نظری و عملی نیز گفت: درباره دروس نظری کار راحت تر است و اصولا بعد از گذشت سه جلسه دانشجو و استاد با امکانات تازه و محدودیت های کلاس آنلاین نسبت به کلاس حضوری آشنا می شوند و می توانند با شناخت قابلیت هایی که کلاس آنلاین نسبت به حضوری دارد از جمله امکان دسترسی آنی به اینترنت، جستجو و اشتراک محتوای خاص، از مزایای آموزش آنلاین بهره برده و کلاس را با کیفیت مقبولی ارائه دهند.

رمضان ماهی در مورد محدودیت های دوره آموزش مجازی در دروس عملی گفت: در مورد دروس کاملا عملی مثل چاپ دستی، حجم سازی، کارگاه طراحی و کارگاه عکاسی دانشجو و استاد احتیاجمند حضور در لابراتوار و کارگاه دانشگاهی هستند و این امکانات در منزل قابل فراهم کردن نیست، برای این دروس نیز باید فکری اساسی گردد. شاید احتیاجمند تغییری بنیادی در تعریف سرفصل جدید برای این دروس هستیم که کاری بلند مدت و تخصصی خواهد بود.

وی ادامه داد: در مورد کلاس های کارگاهی و دروس عملی شرایط متفاوت است و برنامه های فعلی شبکه های آنلاین امکانات لازم برای پیشبرد این دروس را ندارند و احتیاجمند برنامه های کمکی در این زمینه است. مثلا برخی از استادان به واسطه مسائل آپلود فایل توسط دانشجویان و محدودیت برنامه های آنلاین مجازی چون ادوب کانکت و اسکای روم، ترجیح می دهند فایل کار عملی دانشجویان را به وسیله اپلیکیشن هایی چون واتساپ، تلگرام و یا ایمیل دریافت نمایند.

وی درباره سهولت برگزاری دفاع از خاتمه نامه ها به صورت مجازی گفت: غیر از سهولت برگزاری دفاع ها در قالب مجازی، امکان حضور تعداد زیادی از دانشجویان به عنوان مهمان و ناظر از دستاوردهای مجازی است که هیچ گاه در دفاع حضوری امکان پذیر نبوده است.

مدیر گروه ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشگاه سوره گفت: برخی جلسات با حضور بیش از 60 دانشجو برگزار شده که گاهی معاونت آموزشی یا ریاست دانشگاه هم ناظر برگزاری جلسه دفاع بوده اند و همین موضوع سبب برگزاری با کیفیت تر دفاع ها و دقت بیشتر در نمره دهی به خاتمه نامه ها شده و می گردد. همچنین میزان استرس این دفاعیه ها از دفاع حضوری برای دانشجو کمتر است و سبب می گردد دانشجو ارائه بهتر و منسجم تری از کار خود داشته باشد.

رمضان ماهی معتقد است: زمانی که جلسه دفاعیه به صورت آنلاین برگزار می گردد، هیچگونه محدودیتی در تعداد حضور دانشجویان مهمان نیست به همین دلیل جلسه دفاعیه مانند یک کلاس درس می گردد که علاوه بر انتقال دستاوردهای پژوهشی در قالب یک کنفرانس، نحوه نقد و آنالیز یک کار پژوهشی را توسط استادان داور و راهنما به دانشجویان ناظر می آموزد که از زاویه آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

این استاد دانشگاه گفت: از دیگر مزایای دفاع مجازی به خصوص در رشته هایی همچون گرافیک و یا تصویرسازی و صرفه جویی در پرداخت هزینه هایی مربوط به پلات و پرینت کارهای عملی است که از لحاظ مالی نیز برای دانشجو بسیار به صرفه است.

وی با تاکید بر لزوم حل مسائل مربوط به کیفیت اینترنت و لزوم نظارت صحیح بر بازار الکترونیک گفت: زمانی که ضرورت استفاده از شبکه های مجازی برای تدریس ایجاد شد، احتیاج به موبایل هوشمند، لپ تاپ و یا میکروفون وب کم، قلم نوری نیز افزایش یافت که متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی در بازار، عرضه این محصولات با فرایند رشد صعودی قیمت روبرو شد.

رمضان ماهی اضافه کرد: مساله قیمت نت هم مشکل بعدی است که این حوزه نیز احتیاجمند بازنگری است.

مدیر گروه ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشگاه سوره گفت: استادان و دانشجویان باید هزینه این موارد را بپردازند که می تواند با همیاری دولت حداقل در بستر آموزشی با تخفیف یا مجانی ارائه گردد. در حال حاضر برخی شبکه های ارائه دهنده اینترنت مثل صبانت این امکان را ایجاد نموده اند و با ورود به شبکه آموزش مجازی دانشگاهی هزینه ای برای کاربر لحاظ نمی گردد. این مورد سبب ترغیب دانشجویان و استادان به استفاده از آموزش آنلاین می گردد.

وی خواهان بازنگری در فرایندها و رویه های اداری و انطباق آنها با شرایط مجازی شد و گفت: ارتقاء زیرساخت های انفورماتیک دانشگاه ها و نیز هماهنگی سیستم اداری با آن لازم است. به عنوان مثال هنوز برخی از امور فارغ التحصیلی به صورت دستی انجام می گردد و در نتیجه نمی گردد کل سیستم دانشگاهی و بخش آموزش را دور کار کرد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر لزوم بهره گیری از تجارب کنونی و لزوم برنامه ریزی های لازم و تجهیز کمبودها و خلأها گفت: دلیل اهمیت توجه به موارد مذکور از ان رو است که احتمال برگشت بیماری کرونا در مهر آبان ماه امسال هنوز احتمال دارد و از شرایط بحرانی به وجود آمده می توان برای برنامه ریزی بهتر در آینده نیز استفاده کرد.

خاتمهی پیغام/

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8772

به "لزوم حل مسائل مربوط به کیفیت اینترنت و نظارت صحیح بر بازار الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم حل مسائل مربوط به کیفیت اینترنت و نظارت صحیح بر بازار الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید