لزوم نظارت گسترده تر بر رعایت موازین بهداشتی

به گزارش سهندبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور، نظارت های گسترده تر و وضع جرائم براساس مطالبه عمومی و درخواست دستگاه های مسئول و نظارتی را برای تضمین رعایت دقیق و همگانی موازین بهداشتی و مهار کردن فرایند شیوع بیماری کرونا در جامعه، ضروری خواند.

لزوم نظارت گسترده تر بر رعایت موازین بهداشتی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی دیروز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا از روسای کمیته های امنیتی - اجتماعی و درمانی این ستاد خواست تا دستورالعمل تدوین شده در این عرصه را برای تصویب در جلسه روز شنبه ستاد ملی ارائه نمایند.

وی گفت: بر اساس انتظار و مطالبه جامعه و نیز دستگاه های نظارتی و مسئول برای وضع ضمانت اجرایی در قبال رعایت دستورالعمل ها و جریمه کسانی که پروتکل ها را رعایت نمی نمایند نظیر آنچه در کشور های دیگر نیز اجرا شده است، جرائمی متناسب با تخلفات در سه سطح ادارات، اصناف وکسب و کار های خصوصی و فضا های عمومی و همچنین دستگاه های ناظر و جریمه نماینده، تعیین شده است.

رئیس جمهور اظهارداشت: در مورد ادارات باید تخطی از پروتکل ها به عنوان تخلف اداری محسوب شده و طبق ضوابط اداری، با قاطعیت و جدیت با متخلفان برخورد شده و مورد توبیخ اداری قرار گیرند.

اقای روحانی اضافه نمود: در مورد اصناف نیز لازم است با یاری سازمان های مرتبط با اصناف و بنگاه های خصوصی و اتاق اصناف، نظارت ها با قاطعیت دنبال گردد و متخلفان چه صاحبان مشاغل و بنگاه ها و چه خدمات گیرندگان، بر اساس جرائمی که تعریف شده باید برخورد شوند.

وی با اشاره به اینکه ستاد های استانی مقابله با کرونا با توجه به مصوبات گذشته ستاد ملی همچنان با مجوز وزیران کشور و بهداشت و متناسب با شرایط شیوع کرونا در استان های خود تصمیم می گیرند، دستور داد با توجه به شرایط شدیدتر کرونا در تهران، کنترل ها و نظارت ها با دقت، شدت و جدیت بیشتری دنبال گردد تا هر چه سریعتر به شرایط کنترل و مدیریت شده بیماری، نزدیک شویم.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به اقداماتی که طی 8 ماه گذشته در مورد آموزش دستورالعمل ها، اطلاع رسانی و تذکرات برای اجرای دقیق این دستورالعمل ها برای حفظ سلامتی مردم انجام گرفته، گفت: با توجه به تداوم فرایند شیوع این بیماری و شرایط جدید آن و افزایش شمار مبتلایان و فوتی ها، عدم رعایت دستورالعمل ها در سطح جامعه، مستلزم جریمه متخلفان است بویژه اینکه در ماه های پیش رو بر اثر امکان تلاقی کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا با مخاطراتی روبرو خواهیم شد که برای کنترل آن، وضع جرائم برای متخلفان را ضروری تر می سازد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10633

به "لزوم نظارت گسترده تر بر رعایت موازین بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم نظارت گسترده تر بر رعایت موازین بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید