لطفا مزاحم نشوید!

به گزارش سهندبلاگ، در روزگاری که پیغام های متنی و صوتی در حال جایگزین شدن با مکالمات تلفنی هستند، جواب دادن به تماس های ناخواسته به خصوص از شماره های ناشناس، فروشنده های تلفنی و شماره های اشتباه آخرین کاری است که خیلی از ما دوست داریم انجام دهیم.

لطفا مزاحم نشوید!

قابلیت مسدود کردن تماس های ناخواسته فناوری جدیدی نیست و در گوشی های اولیه هم دیده می گردد، اما بسیاری از کاربران با چگونگی انجام آن در گوشی های جدید آشنا نیستند.

این هفته، روش های مختلف مسدود کردن تماس های ناخواسته و شماره های ناشناس را در گوشی های اندرویدی به شما آموزش می دهیم تا دیگر وقت با ارزشتان را برای مکالماتی که نباید، هدر ندهید.

مسدود کردن یک شماره تماس خاص

اولین روش برای دریافت نکردن تماس های مزاحم، مسدود کردن شماره ها به صورت دستی است. به این ترتیب می توانید تمام تماس ها، پیغام ها و هر گونه کوشش برای ارتباط از سوی آن شماره های به خصوص را مسدود نموده و هیچ اثری از آن را روی دستگاه خود مشاهده نکنید.

این تنظیمات برای هر دستگاه اندرویدی متفاوت خواهد بود ولی بهترین کار این است که نرم افزار تلفن گوگل را که با نام Google Phone app در بازار پلی استور قابل دسترسی است، برای تماس روی دستگاه خود نصب کنید.

برای مسدود کردن یک شماره کافی است وارد بخش تماس های اخیر شده، در فهرست تماس های دریافتی روی شماره مد نظر خود کلیک نموده و انگشت تان را چند ثانیه روی آن نگه دارید.

با این کار یک منو با چند گزینه برای شما نمایش داده خواهد شد که یکی از آنها Block/report spam است.

با کلیک کردن روی این گزینه صفحه دیگری برای شما باز خواهد شد که باید در آن تیک مقابل گزینه Report the call as spam را فعال کنید.

این گزینه را تنها برای تماس های تبلیغاتی فعال کنید، چون برای شماره های معمولی کاربردی ندارد. در نهایت روی گزینه Block کلیک کنید تا شماره مد نظر شما مسدود گردد.

اگر شماره مورد نظر در فهرست تماس های اخیر نباشد باید وارد نرم افزار تماس های خود شده و سپس روی سه نقطه گوشه بالای صفحه کلیک کنید تا منو برای شما باز گردد. در این منو گزینه Settings را انتخاب نموده و سپس در فهرست نمایش داده شده به بخش Blocked numbers بروید.

در این بخش شما می توانید فهرست شماره های مسدود شده روی دستگاه خود را مشاهده نموده و حتی اگر بخواهید شماره ای را از مسدود بودن در بیاورید.

برای افزودن شماره جدید به فهرست مسدودی باید روی گزینه Add a number کلیک نموده و سپس شماره مد نظر را وارد کنید.

یک گزینه به نام Unknown نیز وجود دارد که ممکن است فکر کنید با فعال کردن آن تمام تماس های ناشناس روی دستگاه شما مسدود خواهند شد ولی در عمل فعال کردن این گزینه موجب می گردد تا تماس هایی که خود را در پوشش شماره های ثبت شده در قالب Private یا Unidentifieنشان می دهد مسدود بشوند که تقریبا در کشور ما شماره ای با این شرایط وجود ندارد.

استفاده از Caller ID and Spam

یک ابزار دیگر هم در تلفن همراه اندرویدی شما تعبیه شده که می تواند برای کنترل تماس های ناخواسته بسیار مفید باشد.

این بخش که Caller ID and Spam نام دارد به وسیله منوی تنظیمات قابل دسترسی است. برای باز کردن این بخش، نرم افزار تلفن گوگل را باز کنید و سپس روی سه نقطه گوشه بالای صفحه کلیک نموده و در منوی بعدی گزینه Caller ID and Spam را انتخاب کنید.

در صورت فعال کردن دکمه مقابل See caller and spam ID، تلفن همراه شما تمام اطلاعات ثبت شده عمومی از شماره ای را که با شما تماس می گیرد نمایش خواهد داد.

هرچند این قابلیت تنها در شرایطی خوب کار می نماید که شماره مورد نظر در شبکه گوگل ثبت شده باشد. دیگر قابلیت این بخش که می تواند بسیار کاربردی باشد، گزینه Filter spam calls است.

با فعال کردن این قابلیت اپلیکیشن به صورت هوشمند تماس های مشکوک به اسپم را مسدود خواهد نمود. روش کار این سیستم این گونه است که اگر تماس خاصی در دستگاه های مختلف دریافت شده باشد، در صورت عبور تعداد دریافت تماس از حد خاصی به عنوان یک تماس تبلیغاتی یا اسپم شناخته خواهد شد و تماس های حاصل شده از این شماره، به صورت اتوماتیک روی دستگاه تمامی کاربرانی که این گزینه را فعال نموده اند مسدود خواهد شد.

در نهایت هم باید به گزینه Verified Calls اشاره کنیم که موجب می گردد در صورتی که کسب و کاری نام تجاری و اطلاعات خود را در گوگل ثبت نموده باشد، با اسپم اشتباه گرفته نگردد. در این صورت در زمان تماس، اطلاعات آن کسب و کار برایتان نمایش داده خواهد شد.

برای مثال وقتی که پیتزا سفارش داده باشید و از همان رستوران با شما تماس گرفته گردد، گزینه هایی مانند Your pizza is here برای شما در تماس ورودی نمایش داده خواهد شد. البته این گزینه به هیچ عنوان پشتیبانی فارسی قابل اعتماد و مناسبی ندارد.

اپلیکیشن های طرف سوم

نرم افزارهای طرف سوم بسیاری برای مسدود کردن تماس های ورودی وجود دارند که می توانند به سادگی برای مسدود کردن تماس های ناخواسته ورودی استفاده شوند.

هر نرم افزار ساختار خاص خود را دارد و ارائه دستورالعمل لازم برای همه این نرم افزارها از حوصله بحث ما خارج است.

RoboKiller و Truecaller از محبوب ترین و موثرترین برنامه های ساخته شده برای این کار هستند که هر دو در فروشگاه پلی استور به صورت رایگان قابل دانلود است.

در نهایت راه حل نهایی، گزارش دادن تماس های تبلیغاتی به اپراتور مخابراتی شماست که برای این کار باید سراغ اپراتور سیمکارت خود بروید و از آنها چگونگی انسداد تماس های ناخواسته و گزارش شماره های مزاحم را جویا شوید.

احمد محمدحسینی - مدیر تیم QA / ضمیمه کلیک روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14036

به "لطفا مزاحم نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطفا مزاحم نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید