محصول تازه کرمان موتور؛ نویدی به پیکاپ سواران

به گزارش سهندبلاگ، تا همین چند سال پیش آفرودسواران جایگاهی در بین خودروسازان داخلی نداشتند، اما رفته رفته تنوع خودروها با توجه به علایق رانندگان ایرانی افزایش پیدا نموده است. حالا دیگر آفرودسواری بخشی از تفریحات جوانان طبقه میانه محسوب می گردد و همین نشان می دهد که دیگر نمی گردد ماشین ها را کلاسیک و صرفاً برای سواری روزمره دید و فراوری کرد.

محصول تازه کرمان موتور؛ نویدی به پیکاپ سواران

همین مساله باعث شده که خودروهایی جوان پسند با کاربری های خاص نیز مورد توجه این فراورینمایندگان قرار بگیرد. در این میان، کرمان موتور با معرفی پیکاپ KMC T8 به احتیاج بازار برای خودرویی جوان پسند و ماجراجویانه واکنش داده است. پیکاپ KMC T8 جدیدترین مدل پیکاپ کرمان موتور بوده که سال 1400 به بازار معرفی گردید.

مشخصات فنی

  • این خودرو با طراحی خشن خود از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت 174 اسب بخار در دور موتور 5000 دور در دقیقه تشکیل شده که حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر در 1800 تا 4000 دور در دقیقه فراوری می نماید.
  • سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلو، سیستم تعلیق مستقل از نوع جناقی دوبل با فنر مارپیچ و در محور عقب به صورت غیر مستقل از نوع فنر تخت است و زاویه حمله 30.9 و فرار 23.3 درجه را در این خودرو طراحی شده است.
  • طراحی زاویه حمله 30.9 درجه ای به راننده خودرو این امکان را می دهد تا بدون واهمه برخورد سپر جلوی ماشین با سطح شیبدار از شیب های حدود 30 درجه ای عبور کند. شاید این قابلیت در مسیرهای شهری کاربردی نداشته باشد، اما در نظر داشته باشید که مخاطبان این خودرو آفرود سوارانی اند که دنبال مانور در طبیعت و حرکت در جاده های پر پیچ وخم هستند.
  • مشابه همین زاویه در قسمت عقب خودروهای پیکاب طراحی شده است که برای این محصول کرمان موتور 23.3 درجه است و این یعنی این خودرو می تواند از مانعی در عقب خود با زوایه 23.3 درجه عبور کند.
  • ترمزهای چهار چرخ دیسک خودروی KMC T8 مجهز به ABS, EBD, BOSهستند.
  • سیستم کنترل ایستایی در سربالایی یاHAC به این پیکاپ در آغاز حرکت در سربالایی کمک می نماید.
  • سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC از دیگر موارد بکار رفته در بخش فنی و ایمنی این پیکاپ کرمان موتور است.
  • قفل دیفرانسیل برقی عقب و امکان انتخاب حالت های مختلف انتقال قدرت شامل دیفرانسیل عقب H2 (یا دو چرخ متحرک یا تک دیفرانسیل که برای رانندگی با سرعت بالا و معمول، (دو دیفرانسیل سبک) 4H یا دنده کمکی با نسبت بالا برای رانندگی در سطح لغزنده.
  • دو دیفرانسیل سنگین 4L (دنده کمکی با نسبت پایین؛ این حالت برای عبور در شرایط سخت مانند شیب های تند، گیر کردن در گل و لای یا برف حرکت در شن و ماسه یا عبور از صخره) به پیکاپ کی ام سی T8 برای حرکت روی جاده و هم بیرون از آن کمک می رساند.

امکانات رفاهی ماشین

به نظر می رسد در شرایطی که خودروهای آفرود وارد کشور نمی گردد و آفرودسواران دسترسی به محصولات روز جهان ندارند، چنانچه فراوری نمایندگان داخلی بتوانند حداقل احتیاجهای این قشر را تامین نمایند، می توانند فروش خوبی داشته باشند.

ناگفته نماند تنها کاربرد این خودرو فراغت و طبیعت گردی نیست، و تمامی کاربرانی که احتیاجمند خودرویی با قابلیت مانور بالا داشته باشند می توانند به این پیکاپ ها فکر نمایند. برای مثال محیط بانان، مراکز نظامی و انتظامی، گشت های محیط زیستی و… اغلب تمایل به استفاده از این تیپ خودروها با قابلیت مانور بالا دارند و مشتری بالقوه این خودروسازان نیز هستند.

***

آگهی های انواع خودرو را در خبرنگاران ببینید

***

اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

***

آگهی های انواع خودرو را در خبرنگاران ببینید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18069

به "محصول تازه کرمان موتور؛ نویدی به پیکاپ سواران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصول تازه کرمان موتور؛ نویدی به پیکاپ سواران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید