مراحل درخواست ویزای انگلیس

به گزارش سهندبلاگ، دریافت ویزای انگلیس مراحل نسبتا سخت و پیچیده ای برای متقاضیان ایرانی دارد و جهت رسیدن به نتیجه مطلوب تمام این مراحل باید دقیقا مطابق شرایط و قوانین معین شده در سفارت انگلیس پیش رود. در این مطلب کارشناسان ما مراحل درخواست ویزای انگلیس را از ابتدا تا خاتمه مرور خواهند کرد.

مراحل درخواست ویزای انگلیس

مشاوره رایگان جهت تکمیل مدارک، تهیه مدارک مورد احتیاج سفارت، تکمیل فرم و ثبت نام سفارت، دریافت وقت سفارت، انگشت نگاری در سفارت انگلیس، پیگیری جواب و پیکاپ پاسپورت مراحل درخواست ویزای انگلیس را تشکیل می دهند. پشت سر گذاشتن دقیق و درست هر یک از این مراحل متقاضی را به دریافت ویزا نزدیک تر خواهد نمود.

مراحل درخواست ویزای انگلیس

.

مشاوره رایگان جهت تکمیل مدارک

مشاوره جهت تکمیل مدارک اولین مرحله از مراحل دریافت ویزای انگلیس است. درست است که مدرک ویزا از سوی سفارت انگلیس تائید شده و در وب سایت رسمی سفارت قابل مشاهده اما این مسئله که کدام مدارک شانس دریافت ویزا را بیشتر نموده یا چگونگی ارائه مدارک اقتصادی و شغلی، احتیاجمند مشاوره با کارشناسان مجرب را دارد.

هر گونه مغایرت در مدارک ارائه شده و موارد ذکر شده در فرم ثبت نام ویزا در نهایت تمام زحمات متقاضی را به باد داده و رد شدن درخواست ویزا را در پی دارد.

از این رو کارشناسان ما با مشاوره رایگان به متقاضیان خواهند گفت کدام مدارک را چگونه ارائه دهند تا بتوانند افسر سفارت را در مثبت شدن جواب ویزا قانع نمایند.

تهیه مدارک مورد احتیاج سفارت

بعد از مشاوره نوبت به تهیه مدارک می رسد. ارائه مدارک به صورت حضوری و در روز انگشت نگاری توسط متقاضی ویزا انجام می گردد. در واقع متقاضی بایستی مدارک اقتصادی، شغلی، سند ملک و … را که در فرم ثبت نام ذکر نموده به طور کامل تهیه و آن ها را جهت آنالیز به افسر سفارت تحویل دهد.

این مدارک موارد زیر را شامل می گردد.

  • اصل پاسپورت فعلی با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت های قبلی و کپی از صفحات پاسپورت ها
  • یک نسخه تکمیل شده فرم درخواست ویزا به همراه برگه تأییدیه وقت سفارت که توسط این مرکز انجام پذیر است.
  • 2 قطعه عکس 3.5*4.5
  • اصل و یا کپی دعوت نامه معتبر، در صورت نداشتن رزرو هتل در انگلستان
  • اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج
  • اصل و ترجمه رسمی شناسنامه
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل (گواهی اشتغال به کار که در آن مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکرشده باشد و اینکه آیا این مرخصی ذکر شده باشد و یا اینکه مرخصی با حقوق می باشد یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه 6 ماه آخر، برگه اقتصادیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …)
  • رزرو بلیط برای سفر به انگلستان
  • مدارک میزبان در انگلستان (دعوت نامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت نماینده، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد، فیش حقوقی، سند ملکی محل اقامت در انگلستان یا اجاره نامه، آخرین برگه اقتصادی پرداخت شده، قبوض پرداختی از قبیل آب، برق و گاز…)
  • اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای 3 ماه گذشته، سپرده های بانکی و …
  • برای مدیران و سهام داران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای 6 ماه گذشته الزامیست.
  • اصل و ترجمه رسمی سند ملکی، (در صورت اجاره دادان اصل و ترجمه اجاره نامه)
  • ترجمه رسمی (دارالترجمه) برای تمامی مدارک فوق کافیست و احتیاجی به مهر دادگستری و تائید وزارت امور خارجه نیست.

تکمیل فرم و ثبت نام سفارت

تکمیل فرم از دیگر مراحل درخواست ویزای انگلیس است که به صورت آنلاین و به وسیله وب سایت رسمی سفارت انجام می گردد. از آنجا که تکمیل دقیق و صحیح فرم تأثیر مستقیم در صدور یا عدم صدور ویزا دارد، بهتر است توسط افراد مسلط و با تجربه در این زمینه تکمیل گردد.

کارشناسان ما ابتدا فرم خام درخواست ویزای انگلیس را به متقاضی تحویل داده و سپس طبق اطلاعات نوشته شده و مدارک ارائه شده توسط متقاضی فرم اصلی را تکمیل و برای سفارت ارسال می نمایند.

دریافت وقت سفارت

دریافت وقت سفارت انگلیس نیز مانند تکمیل فرم به صورت آنلاین و طریق وب سایت رسمی سفارت انجام می گردد. متقاضیان می توانند وقت انگشت نگاری را به وسیله یکی از دفاتر رسمی سفارت در تهران، امارات (دبی، ابوظبی)، ترکیه (استانبول، آنکارا) یا ارمنستان (ایروان) دریافت نمایند.

محل انگشت نگاری تأثیری در جواب نهایی ویزا ندارد. در واقع متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود هر یک از دفاتر معرفی شده از طرف سفارت انگلیس را برای انگشت نگاری انتخاب نمایند.

انگشت نگاری در سفارت انگلیس

انگشت نگاری از دیگر مراحل درخواست ویزای انگلیس است. در این مرحله متقاضی باید در روز و ساعت معین شده در محل مورد نظر حضور پیدا کند.

انگشت نگاری سفارت انگلیس در هر یک از دفاتر تهران، امارات، ترکیه یا ارمنستان حدود 20 دقیقه زمان می برد. علاوه بر انگشت نگاری، تحویل مدارک نیز از کارهایی ست که در روز حضور در سفارت انجام می گردد. در واقع متقاضی باید مدارک مورد احتیاج دریافت ویزای انگلیس را به صورت حضوری با خود به سفارت برده و به افسر سفارت تحویل دهد.

پیگیری جواب ویزای انگلیس

جواب ویزای انگلیس به طور معمول 15 تا 30 روز کاری بعد از انگشت نگاری معین می گردد. اما این فرایند با توجه به شرایط یا تصمیم افسر سفارت ممکن است زودتر یا دیرتر از زمان اعلام شده به طول بیانجامد.

در صورتی که انگشت نگاری در تهران صورت گرفته باشد، جواب به وسیله ایمیل اعلام شده و پاسپورت برای متقاضی به وسیله پست ارسال می گردد.

اما در صورتی که انگشت نگاری در کشور دوم صورت گرفته باشد جواب به وسیله ایمیل ارسال شده و متقاضی بایستی برای دریافت پاسپورت به سفارت مورد نظر مراجعه کند. اینجاست که بحث پیکاپ پاسپورت به میان می آید.

پیکاپ پاسپورت انگلیس

پیکاپ پاسپورت آخرین مرحله از مراحل درخواست ویزای انگلیس است. در واقع با پیکاپ پاسپورت متقاضی احتیاجی به سفر مجدد به کشور محل انگشت نگاری نداشته و این کار را به آژانس های هواپیمایی واگذار می نماید.

کارشناسان ما در ازای مبلغ بسیار کمتر از هزینه سفر مجدد پاسپورت متقاضی را از سفارت محل انگشت نگاری دریافت نموده و به متقاضی تحویل می دهند.

بیشتر بخوانید …

پیگیری جواب ویزای انگلیس

فرم آنلاین ویزای انگلیس چه اطلاعاتی را شامل می گردد؟

چه کسانی شرایط دریافت ویزای انگلیس را دارند؟

پیکاپ ویزای انگلیس

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14140

به "مراحل درخواست ویزای انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل درخواست ویزای انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید