مستند در جست وجوی تاریکی؛ سفر به اعماق ترسناک ترین فیلم های دهه 1980

به گزارش سهندبلاگ، در جست وجوی تاریکی (In Search of Darkness) یک فیلم مستند است که تابستان سال آینده اکران خواهد شد و به آنالیز مهم ترین و شاخص ترین فیلم های ترسناک دهه 1980 میلادی خواهد پرداخت. دوره ای که به عنوان یکی از طلایی ترین دهه ها برای فیلم های ترسناک و هواداران این آثار در نظر گرفته می گردد.

مستند در جست وجوی تاریکی؛ سفر به اعماق ترسناک ترین فیلم های دهه 1980

این مستند که توسط دیوید ای. وینر ساخته شده برای تامین اقتصادی خود از پلتفرم کیک استارتر (نوعی پلتفرم تامین اقتصادی جمعی) استفاده کرد و به دلیل جذابیت موضوع آن توانست 300 درصد بیش از سرمایه ای که به آن احتیاج داشت را جمع آوری کند .

این اولین بار است که یک فیلم مستند میخواهد اغلب آثار مهم ترسناک دهه هشتاد را با جزییات آنالیز کند. در این مستند شاهد گفت وگو با برجسته ترین عوامل و سازندگان فیلم های ترسناک آن دوران خواهیم بود تا هم از تجربیات شان در ساخت فیلم ها بگویند و هم از تاثیری که فکر می نمایند این آثار بر فیلم های ترسناک دهه های بعد گذاشت.

در عین حال گفته شده که قرار است در مستند در جست وجوی تاریکی علاوه بر آنالیز آثار شاخص شاهد آنالیز ویژه بعضی از فیلم های ترسناک کمترشناخته شده ای باشیم که در آن سال ها ساخته شده اما چندان مورد توجه قرار نگرفته اند. تحول تدریجی جلوه های ویژه در فیلم های ترسناک، موسیقی این فیلم ها و حتی پیشروی این فیلم ها از سینما به سوی تلویزیون از سایر موضوعاتی است که این فیلم مستند به آن ها خواهد پرداخت.

بخشی از مستند در جست وجوی تاریکی نیز به تحلیل و واکاوی فرهنگ پاپ خواهد پرداخت. در این بخش در گفت وگو با متخصصان فرهنگ پاپ و کارشناسان صنعت سینما تحول فرهنگ پاپ و همچنین تاثیر فیلم های ترسناک بویژه فیلم های دهه 80 بر این تحولات فرهنگی مورد آنالیز قرار گرفته است.

با این اوصاف به نظر می آید اگر از هواداران جدی و پر و پا قرص فیلم های ترسناک هستید نباید دیدن این مستند را از دست بدهید.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 895

به "مستند در جست وجوی تاریکی؛ سفر به اعماق ترسناک ترین فیلم های دهه 1980" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند در جست وجوی تاریکی؛ سفر به اعماق ترسناک ترین فیلم های دهه 1980"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید