معاون رئیس نوآوری رئیس جمهور: بازار داخلی ناموس ملی است

به گزارش سهندبلاگ، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سازمان ملی استاندارد خواست تا محصولات حوزه دانش بنیان را با استانداردهای جهانی مطابقت داده و ارزش دهی نمایند. روح الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست معاونت علمی و فناوری و رئیس جهاد دانشگاهی دولت سیزدهم در حضور سید ابراهیم رئیسی و به عنوان یکی از سخنرانان روز ملی صادرات ، بازار داخلی را ناموس ملی نامید.روح الله دهقانی در سخنانش گفته است: ایجاد بازار واقعی برای محصولات ایران ساخت لازم است. سازمان ملی استاندارد باید محصولات و خدمات دانش بنیان را برمبنای استانداردهای جهان انطباق دهد. دیجیاتو توضیح سخنان معاون رئیس جمهور را نوشته است.

معاون رئیس نوآوری رئیس جمهور: بازار داخلی ناموس ملی است

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه بازار داخلی، ناموس ملی است؛ گفت هر اندازه از بازار داخلی که در دست خارجی ها باشد به کیان کشور آسیب می زند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی که مدتی است جایگزین سورنا ستاری در سمت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده، در آیین گرامی داشت روز ملی استاندارد، بازار داخلی را ناموس ملی خواند و گفت: ایجاد بازار واقعی برای محصولات ایران ساخت لازم است. سازمان ملی استاندارد باید محصولات و خدمات دانش بنیان را برمبنای استانداردهای جهان انطباق دهد.

او با تاکید بر اینکه هر ذره از بازار داخلی که در دستان خارجی ها باشد، به کیان کشور آسیب می زند، گفت سازمان ملی استاندارد می تواند در نقطه ای قرار گیرد که الزام و مقررات استفاده از استاندارد داخلی را در صنعت، معدن، نفت، انرژی و کشاورزی را ایجاد و تضمین کند.

سرپرست معاونت علمی و فناوری در ادامه به اهمیت استانداردسازی در توسعه بازار محصولات دانش بنیان اشاره نمود و گفت از بزرگ ترین فناوری هایی که بشر برای افزایش کیفیت، ایجاد گفتمان در حوزه علم به آن دست پیدا کرد تحت عنوان استاندارد است: اقتصاد دانش بنیان زمانی شکل می گیرد که بتوانیم زیرساخت های توسعه علم و فناوری را در کشور توسعه دهیم. نقطه اصلی که به وسیله آن اقتصاد دانش بنیان شکل می گیرد دستگاه های اجرایی و صنایع بزرگ کشور هستند. استاندارد به عنوان یک ابزار مهم تنظیم گری در بحث دانش بنیان و یکی از بزرگ ترین محرک ها و انگیزه ها برای فعالان اقتصادی هر کشور است. در حوزه دانش بنیان این موضوع بسیار چشم گیرتر و جدی تر است.

وی صنعت نوآور را صنعتی هم سو با نوآوری دانش بنیان ها دانست و گفت از شاخصه هایی که در تعریف صنعت نوآور مورد توجه بوده این است که صنعت نوآور صنعتی است که حداقل در سطحی از گردش اقتصادی، سابقه اش صرف همکاری با شرکت های دانش بنیان گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18231

به "معاون رئیس نوآوری رئیس جمهور: بازار داخلی ناموس ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رئیس نوآوری رئیس جمهور: بازار داخلی ناموس ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید