نشست ملی راهبردهای تجارت در راستا جاده ابریشم

به گزارش سهندبلاگ، نشست ملی جاده ابریشم 18 دی ماه 1399 در شرایطی برگزار خواهد شد که با موضوع چین بزرگترین پیمان تجارت آزاد در دنیا امضا شده است.

نشست ملی راهبردهای تجارت در راستا جاده ابریشم

همانگونه که استحضار دارید چین و 14 کشور آسیا و اقیانوسیه عظیم ترین توافق تجاری دنیا را امضا کردند. پیمانی که اعلان جنگ به اروپا و آمریکا است. این عظیمترین توافق تجارت آزاد دنیا است که یک سوم فراوری ناخالص ملی کل دنیا را شامل می شود.

از روز یکشنبه 15 نوامبر (25 آبان) می توان به عنوان یک روز تاریخی یاد کرد. در بامداد این روز، چین و 14 کشور آسیا و اقیانوسیه متن توافق ناظر بر تجارت آزاد را امضا کردند.

به رغم جنگ تجاری چین و آمریکا، عظیم ترین توافق تجارت آزاد دنیا در خاتمه ملاقات مجازی رهبران عضو اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی (آسه آن) امضا شد.

این پیمان بازارهای گسترده این 15 کشور را در برمی گیرد. پیمانی که حدود یک سوم کل فراوری ناخالص اجتماعی دنیا را شامل می شود و حدود دو میلیارد و 200 میلیون نفر از جمعیت زمین را در بر می گیرد.

در سایه این توافق عوارض گمرکی در تجارت بین کشورهای امضاکننده کاهش می یابد، قواعد ناظر بر بازرگانی مشترک تدوین می شود و زمینه برای حمل و نقل کالا تسهیل می شود.

افزون بر آن، می توان گفت که عظیم ترین توافق تجارت آزاد دنیا شامل بازرگانی، خدمات، سرمایه گذاری، بازرگانی دیجیتال و ارتباطات خواهد شد.

نکته حایز اهمیت این است که ایران پس از خروج آمریکا از برجام و بدعهدی دولت ­های اروپایی علیرغم میل تاریخی صنعت و اقتصاد کشور به تجارت با غرب، چرخشی استراتژیک به سمت شرق و کوشش برای پیوستن به پیمان­ های مهم شرق آسیا و آسیای میانه همچون اتحادیه مالی و اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای داشته است که امروز نشان می­ دهند در حال تبدیل شدن به قطب جدید اقتصاد دنیا هستند.

لذا به همین دلیل و با توجه به لزوم آشنایی تجار و صنعتگران ایرانی با فرصت­ها و تهدیدهای این توافقات کلان مالی و بازارهای هدف تجاری، در نظر است با همکاری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نظارت علمی دانشگاه صنایع و معادن ایران وابسته به این وزارتخانه با حضور و حمایت مسئولین دستگاه­های زیربط، رایزنان بازرگانی، مسئولین میزها و اتاق­های مشترک کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و با دعوت از فعالان مالی بخش خصوصی، در تاریخ 18 دی ماه 1399 در محل مرکز همایش ­های بین ­المللی صدا و سیما دومین نشست از سلسله رویدادهای رمزگشایی از فرصت­های سرمایه ­گذاری و توسعه تجارت در دوران تحریم با عنوان نشست ملی راهبردهای مبادلات مالی در جهت جاده ابریشم (با تمرکز بر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای) برگزار شود.

با توجه به عضویت دوازده کشور روسیه، هند، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان، افغانستان، بلاروس، مغولستان و ایران در سازمان همکاری شانگهای (SCO)، این سازمان عظیم ترین سازمان بین المللی پس از سازمان ملل متحد است که اعضای دائم و ناظر آن مجموعاً دارای 50 درصد خشکی کره زمین و 65 درصد جمعیت دنیا را دارا هستند و با توجه به لزوم دستیابی تجار و صنعتگران ایرانی به چنین بازار بالقوه­ای در نظر است با نظارت محتوایی سازمان توسعه تجارت ایران پیرامون معرفی و رصد فرصت­ های تجاری موجود این کشورها اطلاعات کاربردی در اختیار شرکت ­کنندگان رویداد قرار گیرد.

علاقه ­مندان می ­توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88227851 موسسه مطالعات خلیج ­فارس دبیرخانه دائمی رویداد یا کد دستوری مخابراتی *6655*222222# ­تماس حاصل فرمایند یا به سایت وزارت صمت قسمت همایش ­ها مراجعه کنند.

با توجه به محدودیت فضای پذیرش حضوری، سامانه پذیرش و ثبت ­نام بلافاصله پس از تکمیل ظرفیت بسته خواهد شد.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: فرارو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11476

به "نشست ملی راهبردهای تجارت در راستا جاده ابریشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست ملی راهبردهای تجارت در راستا جاده ابریشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید