معرفی برترین ساحل های عمومی دبی

به گزارش سهندبلاگ، 8 مورد از برترین ساحل های عمومی دبی

دبی شهری ساحلی و سرگرمیی در امارات متحده عربی است و مسافران زیادی برای سرگرمی و لذت بردن از ساحل و بعلاوه خرید به دبی سفر می نمایند. در شهر دبی سواحلی عمومی و خصوصی متعددی وجود دارند و هتل محل اقامتتان هرجا که باشد حتما یکی دو ساحل در همان حوالی وجود دارد. در این مطلب برترین ساحل های عمومی دبی را به شما معرفی می کنیم که بسیار تمیزهستند و امکانات رفاهی مناسبی را هم در اختیار مسافران قرار می دهند. سواحلی که در ادامه معرفی می کنیم رایگان هستند و مناسب خانواده ها و جمع های محبت آمیز است. اگر به صورت خانوادگی و همراه با بچه ها خردسال به دبی سفر می کنید می توانید برای سرگرمی و استراحت به این ساحل های دبی بروید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی برترین ساحل های عمومی دبی

1- ساحل عمومی جمیرا | Jumeirah Open Beach

یکی از معروف ترین و برترین ساحل های عمومی دبی ساحل جمیراست. این ساحل محبوب خانواده هاست و گردشگر هایی که به صورت خانوادگی به دبی سفر می نمایند معمولا برای تفریح به این منطقه می آیند. در این ساحل محوطه مخصوص والیبال و راستا پیاده روی هم برای ورزش و تفریح وجود دارد. حتی یک کتابخانه هم در این ساحل وجود دارد و شما می توانید کتابتان را به هرکدام از باجه های کتابخانه که در نواحی مختلف ساحل مستقرند تحویل بدهید. به این ترتیب می توانید در حالی که در ساحل و زیر نور خورشید دراز کشیده اید کمی مطالعه کنید و از این آرامش و خلوت لذت ببرید. البته میز و جایگاه هم وجود دارد و می توانید پشت میز کتاب بخوانید. ساحل جمیرا به خاطر تمیزی و موقعیت مناسب و نزدیکی اش به مرکز خرید مرکاتو بسیار پرطرفدار و محبوب است و مسافران زیادی به این ساحل می آیند. نگهبان ها در سرتاسر ساحل وجود دارند و امنیت مسافران و مردم را تضمین می نمایند.

2- ساحل دبی | The Beach Dubai

یکی دیگر از برترین ساحل های عمومی دبی فضایی بسیار وسیع با فعالیت های متنوع و مختلف است. در ساحل دبی تسهیلات و امکانات ورزشی و بدنسازی، فروشگاه ها و رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد و حتی قسمتی هم برای عکس گرفتن با شترهای عربی در ساحل در نظر گرفته است. این ساحل یکی از محبوب ترین و برترین ساحل های عمومی دبی است و امکانات رفاهی مناسبی برای خانواده ها دارد؛ محوطه ای برای بازی بچه ها و قطاری که مسافران را در سرتاسر ساحل جابجا می نماید از جمله این امکانات هستند. علاوه بر امکانات تفریحی، حدود 41 رستوران و 25 فروشگاه و مغازه هم در سرتاسر این ساحل وجود دارند و به این ترتیب، ساحل دبی را به انتخابی ایده آل برای خرید، غذا خوردن و تفریح تبدیل نموده اند. از این ساحل می توانید منظره بی نظیری به چرخ و فلک بزرگ دبی که به چشم دبی مشهور است داشته باشید.

3- پارک ساحلی الممزر | Al Mamzar Beach

پارک ساحلی الممرز یکی از برترین ساحل های عمومی دبی است و به علت امکانات تفریحی متعددی که دارد در بین مردم محلی و گردشگر ها بسیار محبوب و پرطرفدار است. این ساحل از 5 قسمت به مساحت مجموها 106 هکتار تشکیل شده است و تمامی این منطقه به وسیله نگهبان ها و گاردهای ساحلی مراقبت و نظارت می شوند. به همین علت این ساحل از امنیت بالایی به ویژه برای خانواده ها برخوردار است. خانواده ها می توانند از تفریحاتی مثل پیک نیک روی چمن و آفتاب گرفتن لذت ببرند و بچه ها هم در محوطه بازی مخصوص بچه ها به بازی مشغول بشوند. ساحل الممرز حتی یک سالن آمفی تئاتر هم دارد و در مناسبت های مختلف برنامه های مفرحی در آن برگزار می گردد. یکی از نکات جالب در خصوص ساحل الممرز این است که دوشنبه ها و چهارشنبه ها این ساحل به زنان و بچه ها اختصاص دارد و بانوان مسلمان می توانند آزادانه در این ساحل به تفریح و شنا بپردازند.

4- ساحل لامر دبی | La Mer Dubai

ساحل لامر یکی از برترین ساحل های عمومی در دبی است و در سه بخش لامر جنوبی، لامر شمالی و لاگونا گسترده شده است. ساحل لامر در واقع بین پرل جمیرا و خلیج جمیرا قرار گرفته است و شامل بیش از 85 مغازه، کافه، رستوران و فعالیت های ساحلی و تفریحی متنوع است. این ساحل هم برای تفریح خانواده ها مناسب است و در طول سال هم رویدادهای هنری و تفریحی مختلفی در این ساحل برگزار می گردد. یکی از هیجان انگیزترین دیدنی های ساحل لامر محوطه بازی بچه ها به نام هوا هوا است که یکی از اولین زمین های بازی بادکردنی خارج از شرق آسیا محسوب می گردد. این زمین بازی به شکل یک گنبد است و قله ها و مکان های مرتفع زیادی دارد که بالا رفتن از آن ها برای بچه ها و همین طور بزرگسالان مطمئنا سرگرم نماینده و مهیج خواهد بود.

5- ساحل الصفوح | AL SUFOUH BEACH

ساحل الصفوح بین پالم جمیرا یا نخل جمیرا و تفرجگاه مشهور مدینه جمیرا قرار گرفته است و شاید به مقدار سایر سواحل دبی شناخته شده نباشد. با این حال، الصفوح یکی از برترین ساحل های عمومی دبی است که در امتداد جاده شاه سلمان بن عبدالعزیز السعود (جاده الصفوح سابق) قرار گرفته است. اسن ساحل که گاهی به آن ساحل مخفی یا ساحل قصر سیاه هم می گویند ساحلی به نسبت خلوت تر و آرام تر است و با این حال، رستوران ها، امکانات رفاهی و تفریح و مغازه های متعددی در این مکان وجود دارد. این ساحل به ویژه مورد علاقه خانواده هاست و موج های کف آلود این ساحل برای بچه ها بسیار سرگرم نماینده و مجذوب کننده خواهد بود.

6- ساحل السیف | Al Seef

ساحل السیف چند دهه قبل که دبی مدرن به شکل امروزی وجود نداشت، پاتوق ماهیگیران و غواصان و صیادان مروارید بوده است. ساحل السیف در محله تاریخی الفهید واقع شده و محل تلاقی بخش قدیمی و بخش مدرن و تازه شهر دبی است و فروشگاه ها، مراکز خرید و رستوران های متعددی در این حوالی وجود دارند. از فرودگاه بین المللی دبی تنها با 15 دقیقه رانندگی می توانید به این ساحل برسید. در این ساحل هنوز هم می توانید کشتی ها و قایق های سنتی عربی مثل عبره را ببینید که قایقی از جنس چوب است و در گذشته به وسیله اهالی بومی دبی برای رفت و آمد روی آب استفاده می شده است. امروزه اگرچه این روش دیگر مثل سابق متداول نیست، اما هنوز هم روش مقرون به صرفه و سرگرم نماینده ای برای تردد در دبی است.

7- ساحل کایت | Kite Beach

کایت بیچ یا ساحل کایت یکی دیگر از برترین ساحل های عمومی دبی است و شرایط بسیار مناسبی برای ورزش آبی و مفرح کایت بوردینگ، کایاک سواری و بسیاری از تفریحات آبی است. یکی از مزیت های ساحل کایت این است که در مقایسه با سایر سواحل گردشگری خلوت تر است و بسیاری از ورزشکاران و ورزش دوستان این ساحل را برای تفریح و ورزش انتخاب می نمایند. در طول سال رویدادهای ورزشی و تفریحی مختلفی در ساحل کایت برگزار می گردد ووو محوطه هایی هم برای سایر ورزش های ساحلی مثل والیبال ساحلی در نظر گرفته شده است. اگر بعد از یک روز هیجان انگیز در این ساحل حسابی گرسنه شده اید هم می توانید به فودکورت و رستوران های متعدد این ساحل بروید و حسابی دلی از عزا در بیاورید. ساحل کایت یکی از برترین ساحل های عمومی دبی برای گروه های خانوادگی و محبت آمیز است.

8- پارک سانست | Sunset Beach

اگر نمی خواهید از سواحل خصوصی و البته گران قیمت برج العرب و هتل جمیرا بهره ببرید می توانید از یکی از برترین ساحل های عمومی دبی به نام پارک سانست بهره ببرید. این ساحل در فاصله کمی از جاذبه های گردشگری واقع شده است و مسافران می توانند از این ساحل نمای زیبایی از برج خلیفه داشته باشند. این ساحل به ویژه مورد علاقه موج سواران است و به خاطر موج های مساعدی که در صبح وجود دارد مکانی ایده آل برای موج سواری و تفریحات مهیج آبی محسوب می گردد. اگر در فصل زمستان به دبی سفر کنید می توانید از تفریحات آبی و آب تنی در این ساحل لذت ببرید؛ چرا که در اوج زمستان هوای دبی بسیار مطبوع و دلپذیر است و اتفاقا زمان مناسبی برای موج سواری و … محسوب می گردد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16583

به "معرفی برترین ساحل های عمومی دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین ساحل های عمومی دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید