مهاجمین ناشناس به یک معدن طلا در یونان حمله کردند

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران : ده ها مهاجم ناشناس که نقاب بر چهره داشتند به یک معدن طلا در شمال یونان حمله کردند.

مهاجمین ناشناس به یک معدن طلا در یونان حمله کردند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ مقام های رسمی یونان خاطرنشان کردند، ده ها مهاجم ناشناس که نقاب زده بودند، به یک معدن طلا واقع در شمال یونان حمله کرده اند.

پلیس یونان در مصاحبه با آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد، مهاجمین با بمب های بنزینی و مواد قابل اشتعال، ماشین آلات، خودروها و کانتینرهای این معدن را به آتش کشیدند. معدن طلای هلاس قرار است از سال 2015 میلادی شروع به کار کند و پیش بینی می گردد با شروع به کار این معدن در منطقه هالکیدیکی، فرصت های شغلی جدیدی را برای مردم یونان ایجاد کند.

فعالان محیط زیست مخالف بهره برداری از این پروژه هستند و بر این باورند که توسعه و بهره برداری از این معدن خسارات و زیان های جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.

از سال 2011 میلادی تا کنون کوشش های زیادی برای متوقف کردن این پروژه اجرا شده است. دولت یونان در سال 2011 میلادی به شرکت هلنیک گلد که شعبه ای از شرکت کانادایی الدورادو گلد است، اجازه حفاری در این منطقه را داده است.

در ماه ژانویه نیز صدها نفر از مردم یونان با برپایی تظاهرات در خیابان های آتن با راه اندازی هر گونه معدن جدید در این کشور مخالفت کردند. مقام های یونانی خاطرنشان کردند، حمله مهاجمین ناشناس خسارات زیادی را به ماشین آلات،کامیون ها و کانتینرهای این معدن وارد کرده است.

یک مامور امنیتی این معدن نیز در جریان این حمله زخمی شده است. پلیس در جریان این حمله 27 نفر را دستگیر کرد ولی سپس این افراد را آزاد کرده است.

منطقه هالکیدیکی سابقه تاریخی طولانی در زمینه فعالیت های معدنی در زمینه طلا و سایر فرآورده های معدنی دارد. بر اساس اعلام مقام های شرکت الدورادو، بهره برداری از این پروژه تقریبا 5 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در یونان ایجاد خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2936

به "مهاجمین ناشناس به یک معدن طلا در یونان حمله کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجمین ناشناس به یک معدن طلا در یونان حمله کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید