انتقاد رئیس مجلس اروپا از موضع غیر مسئولانه آلمان در قبال یونان

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: رئیس مجلس اروپا امروز چهارشنبه به دولت آلمان علیه همراهی کردن با برآورد های غیر مسئولانه در مورد خروج یونان از منطقه یورو هشدار داد.

انتقاد رئیس مجلس اروپا از موضع غیر مسئولانه آلمان در قبال یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، مارتین شولتز رئیس مجلس اروپا به نشریه دی ولت گفته است که بحث و برآورد های غیر مسئولانه در مورد خروج یونان از منطقه یورو خیلی مفید نخواهد بود. این مساله باید برای همه روشن گردد: متوقف کردن یورو یک گزینه نیست.

بر اساس این گزارش، اظهارات شولتز در شرایطی است که بعضی رسانه های خبری از آمادگی آنگلا مرکل برای خروج یونان از منطقه یورو خبر داده اند. عدم تایید یا رد این مساله از سوی مرکل نیز به شایعات دامن زده است.

رئیس مجلس اروپا همچنین نسبت به دریافت قدرت از رای دهندگان یونانی هشدار داد و گفت: دادن مشاوره ناخواسته این احساس را برای مردم یونان به وجود خواهد آورد که نمی توانند سرنوشت خود را با رای دادن معین نمایند و این بروکسل و برلین هستند که سرنوشت کشورشان را تعیین می نمایند.

در عین حال روزنامه بیلد در گزارشی نوشت که مقام های آلمانی در شرایط کنونی به طور فعالانه ای برای خروج یونان از منطقه یورو آماده می شوند. کارشناسان اقتصادی دولت آلمان پیش بینی می نمایند که در صورت خروج آتن از منطقه یورو، بانک های یونانی با هجوم مشتریان روبرو خواهند شد و این مساله منجر به سقوط نظام بانکی این کشور می گردد و بانک مرکزی اروپا مجبور خواهد شد تا چندین میلیارد یورو یاری اقتصادی در اختیار آتن قرار دهد.

دولت آلمان این احتمال را در نظر گرفته است که اگر آلکسیس تسیپراس رهبر حزب مخالف سیریزا در انتخابات آینده یونان به پیروزی برسد ، این مساله موجب متوقف شدن تدابیر ریاضتی خواهد شد و زمینه لازم برای خروج یونان از منطقه یورو فراهم می گردد.مجلس یونان در سومین دور رای گیری نتوانست رئیس جمهور این کشور را انتخاب کند و این مساله منجر به انحلال مجلس شده است. آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان اعلام نموده است که انتخابات زودرس 25 ژانویه برگزار خواهد شد.

بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته حزب مخالف سیریزا می تواند برنده انتخابات سراسری یونان گردد.وزیر دارایی آلمان نیز پیش از این گفته بود که دولت جدید یونان باید بدهی های این کشور را پرداخت کند و اگر یونان راستا دیگری را انتخاب کند خود را در وضعیت سختی گرفتار خواهد نمود.

آلکسیس تسیپراس رهبر حزب سیریزا نیز در سخنانی تاکید نموده است که تغییر لازم در اروپا از اینجا یعنی یونان شروع خواهد شد و پیروزی حزبش در انتخابات یونان می تواند سرشروعی برای تغییر ضروری در اروپا باشد.وی بار دیگر بر این مساله تاکید نمود که اگر حزب سیریزا در انتخابات به پیروزی برسد اجرای سیاست های ریاضتی را متوقف خواهد نمود.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3397

به "انتقاد رئیس مجلس اروپا از موضع غیر مسئولانه آلمان در قبال یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد رئیس مجلس اروپا از موضع غیر مسئولانه آلمان در قبال یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید