اقتصاد آلمان جانسون را بر کوربین ترجیح می دهد

به گزارش سهندبلاگ، اتاق بازرگانی آلمان-انگلیس اعلام کرد که نخست وزیری مجدد جانسون را بر جرمی کوربین ترجیح می دهد.

اقتصاد آلمان جانسون را بر کوربین ترجیح می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، با وجود انتقادها به تصمیمات بوریس جانسون، درباره برگزیت اما عرصه اقتصادی آلمان وی را به عنوان نخست وزیر آینده انگلیس بر جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر ترجیح می دهد.

اولریش هاپ، مدیر عامل اتاق بازرگانی آلمان و انگلیس (AHK) در این باره به خبرگزاری آلمان گفته است که این یک محاسبه و سنجیدن برای شر کم تر است. به گفته وی دلیل آن پروژه های سیاست اقتصادی بزرگترین حزب مخالف انگلیس یعنی حزب کارگر است.

هاپ همچنین گفته است که عرصه اقتصادی با دید انتقادی به برنامه های دولتی با رهبری کوربین می نگرد. به گفته وی با توجه به برنامه های اقتصادی مد نظر کوربین انگیزه ها و مشوق های اقتصادی از بین می فرایند. به این ترتیب نیروی اقتصادی ضعیف می شود. این بدین مفهوم است که بسیاری از مصرف کنندگان در میان مدت پول کم تری در جیب خود برای خرید کالا خواهند داشت و البته شرکت های آلمانی از این شرایط رنج خواهند برد.

به دلیل قوانین انتخابات انگلیس این احتمال وجود دارد که یا حزب محافظه کار جانسون و یا حزب کارگر کوربین نخست وزیر آینده را به میدان آورند.

هاپ همچنین گفت که این مسئله معین نیست که تحت یک دولت با حزب کارگر عرصه اقتصادی چگونه شکل خواهد گرفت. آیا باز هم شایستگی رقابت در اینجا وجود خواهد داشت. این مسئله ای است که شرکت های آلمانی آن را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

این مقام اقتصادی در آلمان هم زمان به برگزیت برنامه ریزی شده انتقاد وارد کرده و گفت: از زمان برگزاری همه پرسی برگزیت در سال 2016، انگلیس به دلیل کاهش ارزش پوند جذابیت خود را از دست داده است. تعداد شرکت هایی که به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستند کاهش پیدا کرده است. به گفته وی بسیاری از شرکت ها منتظرند ببینند برگزیت چگونه شکل خواهد گرفت و در آینده چه قواعدی وجود خواهد داشت. این مسئله ای است که هیچ کس نمی داند. عرصه اقتصادی امیدوار به وقوع یک برگزیت محبت آمیز برای شرکت ها با ارتباط نسبتا نزدیک با اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا است.

نتایج نظر سنجی ها نشان می دهد که بوریس جانسون اقبال بیشتری برای عهده داری مجدد نخست وزیری انگلیس دارد. البته محققان از انتخاباتی غیر قابل پیش بینی در طول دهه های گذشته هم سخن گفته اند. در مناقشات بر سر برگزیت که در این انتخابات بسیار معین کننده خواهد بود تعدادی از نمایندگان مجلس اعلام کرده اند که در انتخابات دور بعد شرکت نخواهند کرد. در بین این نمایندگان 36 نفر از حزب محافظه کار و 18 نفر از حزب کارگر بوده است. در مجموع حدود 60 نماینده در جریان این مناقشات اعلام کرده اند که دیگر نمی خواهند به کار خود ادامه دهند.

جان برکو، رئیس سابق مجلس انگلیس هم هفته گذشته در اظهاراتی انتقاد شدیدی به برگزیت وارد کرده و گفت که من فکر می کنم برگزیت بزرگترین خطای سیاست خارجی انگلیس در دوران بعد از جنگ است و این نظر صادقانه من است. وی تاکید کرد که برگزیت تاثیر مثبتی بر اعتبار بین المللی انگلیس نداشته است. به گفته وی من فکر نمی کنم که این فرآیند به انگلیس کمکی کند.

اتحادیه اروپا تا 31 ژانویه (11 بهمن) به انگلیس مهلت داده تا درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا توافق کرده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند. جانسون با برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام و تغییر آرایش مجلس امیدوار است با کسب اکثریت قاطع کرسی ها، توافق برگزیت را به تائید نمایندگان برساند.

بریتانیا قصد دارد برای نخستین بار در یک قرن گذشته، انتخابات زودهنگام خود را در ماه دسامبر برگزار کند. این انتخابات پس از آن قرار است برگزار شود که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیروز به جلب حمایت نمایندگان مجلس با هدف شکستن بن بست برگزیت شده است.

پس از مخالفت مجلس انگلیس با توافق برگزیت بین لندن و بروکسل، جانسون که وعده داده بود تا سرانجام اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام 12 دسامبر یعنی 21 آذرماه شد.

این نخستین انتخابات انگلیس در نزدیکی کریسمس است که از سال 1923 میلادی تاکنون برگزار خواهد شد. نتایج این انتخابات به شدت در هاله ای از ابهام واقع شده است. این انتخابات در واقع رقابت بزرگی بین جانسون و احزاب متحدش برای پیشبرد برگزیت از یک سو و منتقدان دولت از جمله حزب کارگر است که برای برگزاری یک همه پرسی دیگر درباره برگزیت تلاش زیادی کرده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5360

به "اقتصاد آلمان جانسون را بر کوربین ترجیح می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد آلمان جانسون را بر کوربین ترجیح می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید