نکات مهم در خرید لپ تاپ برای بچه مدرسه ای ها

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران - ترجمه از محمد کاملان: سبک زندگی انسان ها همواره در حال پیشرفت و تغییر است و مکتب خانه های قدیم که حتی در آن ها خبری از تخته سیاه نبود به کلاس های هوشمندی تبدیل شده اند که معلم بدون کامپیوتر در سر کلاس حاضر نمی گردد.

نکات مهم در خرید لپ تاپ برای بچه مدرسه ای ها

این امر باعث شده تا دانش آموزان در کنار دفتر و مداد به کامپیوتر یا لپ تاپ احتیاج شدید پیدا نمایند. در این بین از آنجایی که لپ تاپ ها قابل حمل هستند گزینه بهتری برای دانش آموزان به حساب می آیند. به این ترتیب با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید قصد داریم با هم ببینیم برای خرید یک لپ تاپ مناسب برای انجام درس و مشق مدرسه چه چیزهایی را باید در نظر داشت.

1. لپ تاپی که می خرید باید چندین سال کار کند

وقتی با فناوری های جدید سروکار دارید باید خودتان را آماده تغییرات سریع در این فناوری ها بکنید. در نتیجه لپ تاپی که امروز خریداری می کنید تا چند سال بعد جایگزین های دیگری با سرعت های بیشتر پیدا می نماید.

از طرف دیگر نرم افزارها و برنامه های آموزشی نیز در هر سال آپدیت می شوند و احتیاج به سخت افزار قوی تری دارند. تمامی این موارد دست به دست هم می دهند تا لپ تاپی که امروز می خرید چند سال دیگر به محصولی قدیمی تبدیل گردد.

با این حساب در حین خرید لپ تاپ، رشته تحصیلی و نرم افزارهایی که قرار است با این لپ تاپ اجرا شوند را در نظر داشته باشید، ممکن است قیمت های پایین تر برای لپ تاپ شما را وسوسه کند اما بدون شک یک لپ تاپ پایین رده نمی تواند از عهده نرم افزارهای سنگین رشته های مهندسی یا گرافیک برآید. در نتیجه احتیاج خود را برآورد کنید و بسته به این احتیاج لپ تاپی برای درس و دانشگاه بخرید که تا سرانجام دوران تحصیل احتیاجی به تعویض آن نباشد.

2. مصرف باتری

از آنجایی که دانشجویان در یک روز گاهی اوقات در چندین کلاس مختلف شرکت می نمایند مجالی برای شارژ دوباره لپ تاپ وجود ندارد و بهتر است به دنبال خرید لپ تاپی باشید دست کم 4 تا 6 ساعت شارژ نگه دارد، در کنار ظرفیت باتری، سخت افزار به خدمت گرفته شده در لپ تاپ تأثیر مهمی در کاهش مصرف آن دارد، برخی از پردازنده ها پرمصرف هستند و به سرعت شارژ باتری لپ تاپ را خالی می نمایند.

برخی دیگر از لپ تاپ ها نیز به پردازنده ها و سایر سخت افزارهای کم مصرف مجهز شده اند تا بیشترین صرفه جویی را در مصرف باتری در این لپ تاپ ها ببینیم. به این نکته نیز اشاره کنیم به هر اندازه که ظرفیت باتری لپ تاپ شما زیاد باشد و سخت افزار کم مصرفی هم داشته باشد باز هم مواقعی پیش خواهد آمد که به شارژ بیشتری احتیاج داشته باشید. در چنین مواقعی پیشنهاد می کنیم تنظیمات سیستم عامل لپ تاپ خود را روی حالت بهینه سازی مصرف باتری قرار دهید تا شارژ کمتری استفاده گردد.

3. وزن

ناگفته پیداست لپ تاپ دانشجویی باید در کنار قدرت و سخت افزار مناسب، وزن کمی نیز داشته باشد. این لپ تاپ قرار است از صبح تا شب در کلاس های مختلف و در جهت دانشگاه همراه شما باشد و در نتیجه در حین خرید حتماً به وزن آن توجه کنید.

خوشبختانه این روزها لپ تاپ هایی در بازار با وزن بسیار کمی وجود دارد، البته گاهی اوقات وزن کم فدای کاهش امکانات این لپ تاپ ها شده است. برای مثال لپ تاپ هایی که درایو نوری ندارند وزن کمتری خواهند داشت اما ممکن است به سی دی و دی وی دی هایی آموزشی احتیاج پیدا کنید که با این لپ تاپ قادر به استفاده از آن ها نخواهید بود.

4. سیستم عامل

در کنار وسواس زیاد برای انتخاب سخت افزار پیشنهاد می کنیم در مورد سیستم عامل نیز توجه ویژه ای داشته باشید. اگر مک بوک های اپل را خریداری می کنید تکلیف شما در مورد سیستم عامل روشن است و سیاست های انحصاری اپل اجازه نصب سیستم عاملی به غیر از مک .او.اس را به شما نمی دهد. (البته امکان نصب سایر سیستم عامل ها وجود دارد اما برای کاربران غیرحرفه ای توصیه نمی گردد.)

برای سایر لپ تاپ ها می توانید یکی از توزیع های سیستم عامل گنو/لینوکس را انتخاب کنید یا اینکه از سیستم عامل رایج و پرکاربر ویندوز استفاده نمایید. انتخاب سیستم عامل بسته به پروژه های درسی شما می تواند متفاوت باشد.

5. مواظب گرمای لپ تاپ باشید

به هر اندازه که لپ تاپ شما سخت افزار قوی تری داشته باشد به همان اندازه احتیاج بیشتری به خنک شدن پیدا می نماید. خوشبختانه در لپ تاپ های پیشرفته امروزی شاهد تعبیه شدن تجهیزات خوبی برای خنک نگه داشتن لپ تاپ هستیم، از آنجایی که انجام پروژه های دانشجویی ساعت های زیادی زمان می برد باید لپ تاپی خریداری کنید که مسئله ای با حرارت نداشته باشد.

6. پشتیبانی از قلم استایلوس گزینه خوبی برای لپ تاپ دانشجویی است

یکی از ویژگی هایی که این روزها در لپ تاپ های تراز اول شاهد هستیم پشتیبانی از قلم های استایلوس است. به لطف این قلم ها به راحتی می توانید روی محتویات صفحه نمایش یادداشت بگذارید.

چنین ویژگی به دانش آموزان و دانشجویان اجازه می دهد تا مطالب مورد نظر را هایلایت نمایند، یادداشت های جدیدی به آن ها اضافه نمایند و بریده ای از قسمت های مهم یک مطلب را تیک بزنند.

7. از لپ تاپ دانشجویی نباید توقع اجرای بازی های گرافیک بالا داشت

این روزها دانش آموزان و دانشجویان زیادی را شاهد هستیم که با لپ تاپ بازی می نمایند، این امر هیچ اشکالی ندارد اما نباید توقع داشته باشید یک لپ تاپ دانشجویی با سخت افزار میان رده بتواند از عهده اجرای بازی های گرافیک بالا بر بیاید.

به این ترتیب پیشنهاد می کنیم اگر گیمر قهاری هستید لپ تاپی اختصاصی برای بازی خریداری کنید یا اینکه سراغ کنسول های بازی بروید.

8. لپ تاپ بادوام خریداری کنید

دوران تحصیل زمان شوخی و شیطنت های جوانی است و سعی کنید لپ تاپی بخرید که دوام خوبی داشته باشد و از این شوخی ها در امان بماند، از طرف دیگر از آنجایی که این لپ تاپ در تمامی روزهای دانشگاه یار و همراه شماست، در نتیجه با خرید یک لپ تاپ بادوام خاطر شما از خرابی لپ تاپ به دلیل آسیب های فیزیکی جمع خواهد شد.

9. از محافظ های لپ تاپ غافل نشوید

لپ تاپی که می خرید به هر اندازه هم که مقاوم باشد باز هم احتمال صدمه وارد شدن به آن وجود دارد، با این حساب به قول قدیمی ها کار از محکم کاری عیب نمی نماید و با خرید محافظ لپ تاپ دوام آنرا تضمین کنید. خریدن کیف های مخصوص حمل لپ تاپ نیز برای دانش آ موزان و دانشجویان پیشنهاد می گردد. بهتر است کیفی خریداری نمایید که در کنار لپ تاپ، فضای لازم برای قرار دادن کتاب و دفتر داشته باشد.

10. به کیفیت صفحه نمایش اهمیت ویژه ای بدهید

وقتی صحبت از لپ تاپ مناسب برای درس و مشق به میان می آید باید دنبال لپ تاپی باشید که صفحه نمایش بسیار باکیفیتی داشته باشد، این صفحه نمایش نباید چشم را آزار دهد و هرچقدر رزولوشن آن بیشتر باشد بهتر است.

توصیه می کنیم لپ تاپ هایی با صفحه نمایش مات خریداری کنید، این صفحه نمایش ها نور محیط را بازتاب نمی دهند و برای استفاده در محیط های روشن و فضای بیرون گزینه خوبی به حساب می آیند.

در سرانجام پیشنهاد می کنیم اگر شما هم تجربه خوبی در زمینه خرید لپ تاپ دانشجویی دارید، در قسمت نظرات این تجربه ها را با ما وسایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: برترین ها
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2026

به "نکات مهم در خرید لپ تاپ برای بچه مدرسه ای ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در خرید لپ تاپ برای بچه مدرسه ای ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید