نیویورک تایمز: فاجعه در کمین کمپ های پناهجویان است

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، نیویورک تایمز در گزارشی هشدار داد هجوم ویروس کرونا به مراکز اسکان پناهجویان در اقصی نقاط جهان می تواند فاجعه بار باشد.

نیویورک تایمز: فاجعه در کمین کمپ های پناهجویان است

به نوشته این رسانه آمریکایی، در نواحی تحت کنترل معارضان سوری، شماری از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند و امکانات کافی برای مداوای بیماران مبتلا وجود ندارد حال آنکه در کمپ های پناهجویان در بنگلادش نیز جمعیت به قدری زیاد است که رعایت فاصله گیری مناسب برای ممانعت از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد.

برای مثال یکی از کمپ های پناهجویان سوری در یونان که برای اسکان 3 هزار نفر ساخته شده است، در حال حاضر 20 هزار نفر را در خود جای داده است.

این هشدار با توجه به اینکه حتی کشورهای پیشرفته ای چون آمریکا و ایتالیا نیز در مواجهه با کرونا کم آورده اند، بسیار جدی تلقی می شود چراکه اماکن اسکان پناهجویان در آفریقا، آسیا و خاورمیانه مملو از افراد آسیب پذیری است که از دسترسی به ساده ترین وسایل بهداشتی نظیر آب و صابون محروم هستند و ویروس کرونا می تواند به سرعت در میان آن ها منتشر شده و به بروز فاجعه منجر شود.

تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 530 هزار نفر رسیده است و بیش از 24 هزار نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7732

به "نیویورک تایمز: فاجعه در کمین کمپ های پناهجویان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: فاجعه در کمین کمپ های پناهجویان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید