هوش مصنوعی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در نمایشگاه بهداشت 2020 دوبی

به گزارش سهندبلاگ، انتشار ویروس کرونا نشان داد که بهداشت جهانی چقدر آسیب پذیر است. تقویت ارتباط سازمان های بهداشتی کلید مهار چنین بیماری هایی است و این دقیقا موضوع نمایشگاه بهداشت عربی 2020 است.

هوش مصنوعی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در نمایشگاه بهداشت 2020 دوبی

دریافت 37 MB

دکتر ژاک کوبرسی، رئیس اورژانس بیمارستان کلیولند شعبهٔ ابوظبی می گوید: ما پزشکان و کارکنان بخش اورژانس در خط مقدم هستیم. مثالی می زنم از اینکه چطور فناوری و هوش مصنوعی می تواند جلوی انتشار مواردی نظیر ویروس کرونا و آنفلوانزای فصلی را بگیرد. وقتی سازمان جهانی بهداشت آگاه می گردد که ویروس جدیدی مشاهده شده، هوش مصنوعی می تواند بسیار پیش از پزشکان و سازمان های بهداشت کشورها، عوارض این ویروس را در افراد تشخیص داده و اعلام کند و این ما را بسیار جلو می اندازد، گاه تا یک ماه.

55 هزار شرکت نماینده از 159 کشور آمده اند تا فناوری هایی نوظهور را به نمایش بگذارند و ببینند. نگاهی داریم به بعضی از آنها که بناست بهداشت را دگرگون نمایند.

آمبولانس خودران مجهز به هوش مصنوعی

دکتر رشید الهاشمی، عضو شورای جوانان در وزارت بهداشت امارات می گوید: اسم این ماشین را آمبولانس هوشمند گذاشته ایم. به بیماران اورژانسی لباس مخصوصی می پوشانند که وقت بروز مشکل، تمامی داده های مربوط به علائم حیاتی را به اورژانس بیمارستان می فرستد. به این ترتیب پزشک با داشتن همهٔ داده ها می تواند بیمار را 24 ساعت تحت نظر داشته باشد.

وی می افزاید: این آمبولانس در آینده، خودران خواهد بود و خودش مستقیم به سراغ بیمار خواهد رفت. در زمان حرکت، چراغ های هدایت برای آمبولانس سبز و راستا مقابلش باز می گردد. درون آمبولانس چند دوربین فیلم برداری با کیفیت بالا هست که به ویژه صورت بیمار را تشخیص داده و چک می نمایند و این اطلاعات بسیار مهم را برای یاری رسانان می فرستند. گویی وقتی این آمبولانس به سوی بیمارستان می رود نوعی پزشک مجازی در آن هست.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: چمدان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6975

به "هوش مصنوعی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در نمایشگاه بهداشت 2020 دوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در نمایشگاه بهداشت 2020 دوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید